Ik heb een 5 jarige, op 4 jarige leeftijd (zomer) ingereden en in oktober gekocht. erg weinig mee gedaan. tot januari niks gedaan door ongeluk van mezelf. en door de kou kon ik echt niet rijden kreeg ik last van het ongeluk.
Maar ik zal kijken wat hij aankan. en hoeveel zin je heb. ik rij soms wel 5 dagen.
maar de ene x een kwartiertje andere x 3 kwartier. licht eraan hoe hij aanvoelt en het doet.
2x in de week les 3 kwartier en dan heel veel stappen tussen door. (soms 1x als ik nog met me pony ga)
1 dagje in de week vrij, Soms 2.
Kijk meer aan hoe hij zich voelt en ontwikkeld. gaat het te snel doen we extra rustig aan. nu is hij bijv. giga gegroeit, doe ik weer rustig aan want alle spieren moeten opnieuw aansterken.
En als je wedstrijd gaat starten. dan klopt die ook niet meer lijkt mij.. Want bij mij hebben ze altijd na de wedstrijd vrij. of ga lekker een rondje buiten stappen. ernaast of erop. maar niet werken. gewoon ontspanning 
Denk dat je naar het beeld van je paard moet kijken en zijn lichaamstaal. Schema kan goed zijn. maar als er bij jou iets tussen komt perongeluk, is het lijkt mij niet zo handig!
Laatst bijgewerkt door Wig_love op 15-06-10 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt