Fee is een 4-jarige KWPNer en is 3/4 jaar onder het zadel. Ik ben haar bijrijdster en rij haar nu ongeveer een half jaar.
Het is de bedoeling dat we binnenkort wedstrijden gaan rijden!
De ontspanning gaat gelukkig al een stuk beter dan aan het begin. Zeker nu we aan elkaar gewend zijn

We zijn nu bezig met dit nog meer te verbeteren en de oefeningen correct te rijden. Op het moment rijden we dus B, met af een toe een L-oefening voor de variatie.
Fee haar zwakker kant is de galop. Het aanspringen is een lastig punt en verder is het erg onstuimig en weet ze haar balans niet zo goed te vinden.
Vooral aan mijn houding is nog veel te verbeteren!
Ik heb pianohandjes, mijn tenen mogen wat meer naar binnen en mijn hakken uitgedrukt.
Ook zak ik, naarmate we aan het rijden zijn, in elkaar. Ik ga dan met mijn schouders hangen en hierdoor krijg ik last van mijn rug.
Het laatste puntje is dat ik sowieso wat rechterop mag gaan zitten. Hoofd omhoog en tieten vooruit zullen we maar zeggen

Ik kijk altijd een beetje boos tijdens het rijden, maar dat ben ik niet hoor!
1. Dit zijn wij

2. Stappen

3.

4. Draven

5. Ik zit hier naar voren

6.

7.

8. Onstuimig galopje

9.

10.

11.

12. Richting hals strekken

13. Galop andere hand

14.

15.

Bedankt voor het kijken!
maar ik heb het idee dat jijzelf ook niet helemaal lekker in het zadel past. Of je zit té ver naar achter of het zadel is te klein. Een wat groter zadel of wat meer naar voren gaan zitten zal jouw houding ook gelijk een stuk verbeteren. Verder wel een heel mooi paardje hoor! Succes met de komende wedstrijden!
ik vind dat ik niet mooi in het zadel pas.