Heidi(haflinger) spring- en dressuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

Heidi(haflinger) spring- en dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:28

Hoi allemaal.
Ik ben weer op wedstrijd geweest met mijn haflinger. Vrijdag avond had ik springen ging voor ons doen weer heel goed. Had het eerst parcours een balkje en het 2de parcours een weigering en een balk allebei waren mijn schuld. Maar dit is onze eerste winstpunt sinds dat ik bij de paarden start *D

Dressuur had ik zaterdag ging voor ons doen ook erg goed. De eerste proef had ik 189 punten en een gedeelde eerst plaats. De tweede proef wou niet meer wij waren op. Daar hadden we nog 167 punten. We hebben nu 8 winstpunten in de M1

Hou er een beetje rekening mee dat ik net een nieuwe springzadel en een tweedehandse dressuurzadel heb. Dit was de eerste wedstrijd waarbij ik ze gebruikt heb. Ben een veelzijdigheidszadel gewent.

Informatie:
Naam pony: Heidi
Ras: Haflinger
Vader: Mendel
Leefdtijd 15
Niveau: Springen B en dressuur M1 beide tussen de paarden

Mijn verbeterpunten bij het springen:
Af en toe meer/beter meegeven
Niet op haar hals steunen
Niet te ver naar voren boven de sprong.

Verbeterpunten dressuur.
Handen stiller en hoger.
Benen stiller en tenen naar binnen en hakken omlaag.

Hier de foto's van het springen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de filmpje van het springen
http://www.youtube.com/watch?v=er1TpQflIRs

Hier het filmpje van de eerste proef
http://www.youtube.com/watch?v=3MohRLrXGuM

Hier het filmpje van de tweede proef.
http://www.youtube.com/watch?v=DZ3RGmzzkjU

Helma_Amber

Re: Heidi(haflinger) spring- en dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:38

Wauw ik vind het echt stoer dat je met een Haflinger tussen de paarden springt. Maak je dan een extra galopsprong tussen de dubbel?
Jullie vormen een mooie combinatie en het ziet er netjes uit. Je stuurt haar mooi rond en ze springt er ook met gemak overheen zo te zien. Echt super :j

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:00

is dat b-springen?? ow snap hem al ze loopt tussen de paarden.
ziet er wel goed uit!!
zorg alleen bij de dressuur dat je je voeten stiller houd ze zwaait erg met haar staart.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:53

Springen ziet er lekker uit,mar in dresuur..zie ik alles behalve verbetering.. Je kan écht niet zitten.sorry. Doordat je erg storend zit, is de aanleuning van je paard ook meteen heel onrustig. En dat is jammer. Ga eerst aan je eigen zit werken ;)

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:06

Het springen ziet er goed uit, maar in het dressuurgedeelte is er nog best wel veel verbetering mogelijk. Je wiebelt te veel op het paard: ik zou iets dieper gaan zitten. Dit kan door iets meer te leunen op je voeten. Je benen drijven continu, dit ziet er niet netjes uit, hierdoor verliest het paard ook sneller zijn aandacht wat tempo betreft en is het dus moeilijker om hem snel van tempo te laten wisselen omdat hij minder goed reageert. De overgangen zien er netjes uit, maar het paard mag wat mij betreft in de galop iets voorwaartser zijn en soms is haar aanleuning niet helemaal goed. Probeer er bij het achterwaarts op te letten om ook dan zijn hoofd recht te houden.
Jullie zijn wel een leuke combi, het springen ziet er ook prima uit! ;)

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:19

Je hebt het goed gezien, je duikt idd een beetje over je paard heen als die nu een keer stopt lig je met je neus tussen de balken.

Wel leuk dat je er =mee springt die je niet vaak.

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:55

Lacadeia schreef:
Het springen ziet er goed uit, maar in het dressuurgedeelte is er nog best wel veel verbetering mogelijk. Je wiebelt te veel op het paard: ik zou iets dieper gaan zitten. Dit kan door iets meer te leunen op je voeten. Je benen drijven continu, dit ziet er niet netjes uit, hierdoor verliest het paard ook sneller zijn aandacht wat tempo betreft en is het dus moeilijker om hem snel van tempo te laten wisselen omdat hij minder goed reageert. De overgangen zien er netjes uit, maar het paard mag wat mij betreft in de galop iets voorwaartser zijn en soms is haar aanleuning niet helemaal goed. Probeer er bij het achterwaarts op te letten om ook dan zijn hoofd recht te houden.
Jullie zijn wel een leuke combi, het springen ziet er ook prima uit! ;)

Ik las net je topic nog eens door, en kwam tot de conclusie dat dat wiebelen op je paard waarschijnlijk komt door het nieuwe zadel, dus vat dat commentaar maar op als onjuist. :)
Ik was te laat om mijn originele bericht nog te wijzigen, vandaar deze quote.

Gerbriichh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:12

Hey!
Allereerst leuke haf! Ik heb even met verbazing naar je punten zitten kijken. Ik vind namelijk dat je de eerste proef over dr tempo rijdt. Zo komt ze niet toe aan haar bewegingen. Hierdoor geeft het wat een rommelig beeld. Daarin tegen vind ik de 2e proef wel mooi actief maar in haar eigen tempo. Ze komt zo beter aan haar bewegingen toe en het ziet er een stuk fijner uit vind ik persoonlijk. Als ik 2 keer je jury was geweest, had ik je punten omgedraaid.... Mjah zo zie je maar dat het een jury sport is en blijft! Succes nog!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:28

Stoer hoor, haflinger tussen de paarden!

Zonde dat ze zo enorm met haar staart zwiept de hele tijd. Past het zadel wel lekker? ik zie het bij het springen niet direct terug.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:35

ziet er leuk aan alleen indd in de dressuur stoor ik me ergens aan, de galop springt ze ook niet mooi door... verder knap dat je bij de paarden start...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:47

Toydoll schreef:

Zonde dat ze zo enorm met haar staart zwiept de hele tijd. Past het zadel wel lekker? ik zie het bij het springen niet direct terug.

Ik vind het ook wel op vallen. Maar komt dat ook niet doordat de TS met springen wat netter zit?

Misschien wat zitlessen nemen met je nieuwe dresuur zadel zodat je er wat beter mee uit de voeten kan?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:47

Toydoll schreef:

Ik vind het ook wel op vallen. Maar komt dat ook niet doordat de TS met springen wat netter zit?

Misschien wat zitlessen nemen met je nieuwe dresuur zadel zodat je er wat beter mee uit de voeten kan?

chantie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:48

vind het er wel netje uitzien hoor ... alleen bij de dresuur vind ik wel dat je veel te veel aan het drijven bent met je benen, misschien kan je proberen om met een zweep te gaan rijden ? dan hoef je ook niet onnodig te gaan drijven.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:55

ik vind de dressuur erg tegenvallen, terwijl je wel al M start.
je zit niet lekker, dat is duidelijk te zien en je laat je paard niet los, want ze is niet in de ontspanning.
leuke haflinger verder, maar volgens mij is dat zadel niet zo lekker voor der hoe ze met haar staart zwiept en onrustig is met het hoofd(omdat ik veel spanning zie in de hals)

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:13

ik zal met springen je handen meer naar voren doen

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:51

heey

heel veel dingen zijn al gezegd en ik heb dan ook niet veel zin om in herhaling te vallen.
ik weet dat je je best doet, maar op wedstrijd moet het toch nog veel beter gaan, want het kan beter.
thuis gaat het toch ook beter

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:56

ik weet niet wat ik ervan moet zeggen eigenlijk.
met springen heb ik het idee dat ze het echt niet leuk vind, ze trapt op een gegeven moment zelfs naar je aanwijzing zegmaar.
ik vind het net iets te vluchtig gaan, hierdoor gaat ze ook bijna 2x op der bek.

met dressuur vind ik dat je toch net iets te streng in je hand bent, en je paard loopt een beetje gespannen, en loopt heel de tijd te zwiepen met der staart.

voor derest mooi beessie ;)

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:18

Knap hoor tussen de paarden.
Vind het springen er oké uitzien.
Let in je 1e parcoure er wel op dat je der niet te veel terug rij voor de eerste sprongen, ze komt er dan niet echt lekker uit.

en 2e parcoure, misschien is het handig voordat je het parcoure start eerst nog ff rondje door de baan te galoperen en het ritme even vast te pakken, zodat ze niet perplex bij de eerste hindernis komt en zo voorkom dan dus een evt. weigering..

succes nog!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:20

spingen is knap hoor tussen de paarden. :j Maar heb het idee dat ie ook echt niet hoger kan springen.

EN dressuur: Handen stil houden, benen stil houden en probeer met de beweging mee te gaan, je stuitert ontzettend! Het beestje lijkt daar geen baat bij te hebben. :n Ik vind dat ie ook best meer tempo mag hebben :j

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:59

Oei ik vind je niet fijn zitten op je dressuurzadel, je zit heel erg los. En net voor de galop ga je enorm scheef zitten.
Galopstukken moet veel meer sprong in, probeer hem veel meer op de achterhand te krijgen.
Tempo is wel fijn vind ik, draaft netjes. Leuke pony.

Heb je vrijdag nog zien springen, erg knap dat hij over die hoogte komt. Zag er leuk uit :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:05

Het springen ziet er leuk uit :) Maar net zoals de meesten, vind ik de dressuur ook wat minder. Het ziet er erg gespannen uit. Ik vind ook dat ze van achteren wat actiever mag worden. En ook ik vind de tweede proef er eigenlijk fijner uitzien dan de eerste.
Leuke pony trouwens :)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:04

Wauw dat springen!
Geweldig om te zien hoe jullie door het parcours racen :)
Met dressuur ben ik met de andere eens, maar volgens mij komt dit helemaal goed als je gewend bent aan je nieuwe zadel! :D
Succes nog samen!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:13

Hallo Mandje. dapper hoor, starten tussen de paarden.
Laat je door de meeste mede bokkers niet op de kast jagen. Kijk maar eens goed naar de foto's die ze zelf bij hun profiel plaatsen.....

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:23

Johanna59 schreef:
Laat je door de meeste mede bokkers niet op de kast jagen. Kijk maar eens goed naar de foto's die ze zelf bij hun profiel plaatsen.....

Dus jij vind dit paard correct bij elkaar gereden??
Kom op zeg en als je hier foto's plaatst vraag je ook om commentaar
het springgedeelte vind ik dan weer wel leuk.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:51

eridinges schreef:
Johanna59 schreef:

Dus jij vind dit paard correct bij elkaar gereden??
Kom op zeg en als je hier foto's plaatst vraag je ook om commentaar
het springgedeelte vind ik dan weer wel leuk.

Dan is ze waarschijnlijk ook beoordeeld door erg domme jury leden.
Want ze heeft toch al aardig wat winstpunten gehaald.