Ik ben nou begonnen met wijken, hij kende het al een beetje, maar hij neemt zijn achterhand niet mee!
Wat kan ik hiervoor doen?
Ik probeer mijn buitenteugel erbij te houden, maar dan doet hij het nog steets...
groetjes bumper
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mijn paard verdomde het gewoon helemaal tot ik hem met zn neus zowat op de stroomdraad zette en hij dus niet vooruit uit kon breken en dan goed opgesloten houden. suf beest 
appelxkiwi schreef:Mijn paard nam zijn achterhand eerst ook niet meer. Ik moest toen heel ver mijn been naar achteren leggen en als ze het dan alsnog niet deed een tikje met mijn zweep. Ik weet niet of dit de juiste manier is, maar bij mij neemt ze nu wel der achterhand mee!

robin_hood schreef:Even een andere, maar wel relevante, vraag denk ik over het wijken:
Leer je het paard dit het beste aan op een rechte lijn of op een volte?

zodat je paard niet gelijk wijken gaat inzetten als jij er niet omvraagt als je de AC lijn op rijd
robin_hood schreef:Geldt dat alleen als je paard al kan wijken of ook als je het hem wilt leren? Is het dan niet makkelijker om het hem aan te leren op een gebogen lijn?

aeolusnr1 schreef:idd "robin-hood" de volte is daar heel geschikt voor om dit aan te leren.
tevens ook oefenen met binnenstelling en met buitenstelling op de volte, wees heel waakzaam met je teugels en ook met je drijvende been dat je op het moment dat het paard het goed doet echt alle druk even laat wegvallen, en zo telkens opnieuw vragen en toegeven.
Het paard leert eigenlijk niet echt van de vraag maar net wel door juist dat moment van rust, het toegeven, het nageven van de ruiter