Kilauea iki Z dressuur merrie, nu ik nog :P @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Kilauea iki Z dressuur merrie, nu ik nog :P @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 22:49

Vind het een gok om het hier te plaatsen maar neem toch maar de stap..
Ik ben niet echt een dressuur ruiter als is dit natuurlijk wel de basis, maar geef mij maar springen..

6 weken terug was ik helemaal klaar voor de wedstrijden alleen kreeg ons paard een ongelukje in de trailer waardoor haar hoofd open lag en dicht geniet moest worden, gelukkig genas dit erg snel en goed en sinds twee weken hebben we het trainen weer opgepakt. Ik ben met het springen aan de gang gegaan en lau met de dressuur..

Vandaag ben ik gaan dressuren, Kiki kent alle streken om overal onder uit te komen en ben ik te lief voor haar..
Vandaag was ik het zat want voel me af en toe net een klein kind op haar dat net komt kijken in de paarden wereld :=
Het gaat nog niet perfect maar er zit verbetering in..

( heb een naar verleden met rijden waardoor mijn houding was verslechterd en ik niet eens meer durfde te galoperen, te lang verhaal om nu te tikken maar had 3 gebroken ribben door een paard etc)

In het begin even los komen en daarna aan het werk..
Sorry heb mijn leren rijlaarzen stuk getrokken :( dus even deze schoenen aangetrokken

Ik weet dat ze haar neus er nog uit drukt ben hier hard mee aan de gang, hakken moeten meer naar beneden helaas gaat dit niet soepel door meerdere botbruiken in mijn enkel in het verleden
Verder moet ik leren met haar trukjes om te gaan en iets minder lief om het zo maar te zeggen zijn zodat ze met mij rijdt in plaats van ik met haar :P

We zijn aan het trainen voor de B onze startkaart ligt klaar en de wedstrijden zijn weer gepland

Info over kiki
12 jarige nrps Keur/ Prestatie sport merrie, Z dressuur met wp. Merrie is 1.60m is een donkere vos met 4 witte voetjes. vader is Kir Royal (v. Cocktail) mv Neon ox verder in de moederlijn nog Amor en Growing Grey xx

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding

Bedankt voor het kijke , tips zijn welkom maar wel lief :P
Foto's staan redelijk op volgorde

Ketaki

Re: Kilauea iki Z dressuur merrie, nu ik nog :P @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:25

leuk paardje heb je onder je kont.

rijdt je er ook wedstrijden mee, of ga je eerst nog wat meer aan elkaar wennen en dan uitbrengen?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:34

Lindy1982 schreef:
We zijn aan het trainen voor de B onze startkaart ligt klaar en de wedstrijden zijn weer gepland

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:37

Mooie combinatie :)
Ik zou vooral aan de nagevelijkheid en activiteit werken. De hals mag wel wat meer zoals op foto 6 en 10, maar ze mag ook wel wat actiever lopen, zodat ze niet op de voorhand kukelt.
Probeer veel voltes te rijden en daarin te schakelen.
En ik zeg het niet zo vaak, maar: tenen naar binnen :)
Je zit overigens nog wat gespannen.. je zegt dat het door onzekerheid komt. Probeer toch je schouders een beetje los te laten, dat zal je paard ook merken en des te braver worden :) (is even lastig, dat weet ik, maar probeer het echt!)
Veel succes alvast met je wedstrijden!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:53

Daphaan schreef:
Lindy1982 schreef:

sorry hier heb ik overheen gelezen. :)

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 06:13

Leuk paardje ! <3
ben er van overtuigd dat dit helemaal gaat goed komen met jullie !
Veel succes met de wedstrijden *D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 07:16

Bedankt voor de leuke reactie's
Vanaf foto 6 had ik de "strijdt "gewonnen om het zo maar even te noemen ze was me enorm aan het uitproberen..
In de hoek stil staan geen cm meer vooruit willen.. wat je ook deed
Dus heb haar eerst achteruit laten lopen ( dat vroeg ik aan haar ) Ik had zoiets van wil je niet voor uit dan ga je maar achteruit, daarna wilde ze nog steeds niet voorwaarts ( in die hoek stonden mensen dus tuiten vond ze erg gezellig en daar is ook de uitgang dus ze vind het niet eng) Na wat geklooi heb ik er toch maar een zweepie bij gepakt en een tikkie bij gegeven toen ik haar voorwaarts vroeg, hier keek madam best van op en deed toen toch maar wat ik vroeg, zo ben ik daarna even strenger voor der geweest omdat ze me gewoon in het ootje nam..
En daarna liep ze zoals vanaf foto 6.. Niet perfect maar eenstuk beter..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:23

Ik vind de eerste foto's absoluut niet storend zoals ze daar loopt. Ik heb liever dat ze in het begin er net tegen aan lopen maar wel blijven lopen dan dat ze gelijk naar onder lopen. Vooral omdat ze de neiging heeft op de voorhand te lopen. Elke keer als ze te veel op de voorhand wilt een ophouding maken en been bijgeven. Dan je hand weer openen zodat ze van je hand af gaat lopen in plaats van in je hand gaat lopen Probeer zelf meer ontspannen te zitten zodat je makkelijker wordt met je hand.

Verder vind ik het er heel netjes uitzien en denk ik wel dat je zult kunnen scoren op wedstrijd. Succes!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:24

leuk plaatje zo!

wat je zou kunnen proberen is haar meer aan elkaar te rijden, bijv. door haar wat scherpe overgangen en schijn overgangen te laten maken. Dan word ze actiever vanuit het achterbeen, en kan ze meer ondertreden. Nu valt ze bijv. in de middendraf op de op een na laatste foto wat voorover en uit elkaar.

maar zo voor de wedstrijdjes in de B-dressuur lijken jullie wel helemaal klaar. wellicht ga je dressuur nog leuk vinden ook ;)

succes

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:25

Het lijkt alsof je zadel te ver naar voren ligt, het kanteld daardoor naar achter en kun je nooit fijn zitten.

Leg je zadel om te beginnen eens 10 cm verder naar achter, je zult zien dat het dieptepunt dan in het midden van het zadel is, jij kunt beter gaan zitten en tadaa, een fijn paard om te rijden. :Y)_

Succes, ik hoop dat je er iets mee kunt.

Persoonlijk vind ik je paard iets te dik, maar dat kan verteken op de foto's.
Heel veel succes ik denk dat je een bult plezier van haar kunt hebben.

Wel oppassen om bij de uitgang stil te gaan staan ;)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:29

Hoi,
Ik vind er al erg fijne plaatjes tussen zitten. Zowaar een waar je in galop zit, met een giga lach op je gezicht. Heel goed.
Je hebt een mooi paard onder je kont, en daar mag je fier op zijn, dus die schouders recht.
Ik vind jullie een reuze leuke combi, en als je zo verder gaat, komt het vast allemaal heel erg goed.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:33

Ik denk dat dit zeker potentie heeft :j Inderdaad wat meer de kont eronder en lekker blijven ontspannen dan komt het helemaal goed! Ik zou de volgende keer wel even de slierten aan je schoenen opknopen ofzo. Lijkt me vervelend als je daarmee aan je beugel blijft hangen oid.. ;)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:35

Ziet er netjes uit hoor. :j
Erg mooi paard ook!
Zoals bij foto 9 zit je iets te ver naar voren gezakt, daar mogen je schouders wat verder naar achteren.
Als je het paard actief houdt vanuit het achterbeen zul je zien dat het al een stuk beter gaat.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:42

leuk om je weer zo op t paardje te zien Lin !
Probeer je zelf wat zwaarder te maken en je bekken wat meer te kantelen (dan komt je zit-hulpen wat beter over)
Ga in de training lekker aan de slag met de nageeflijkheid ( ze hoeft trouwens in de B nog niet aan de teugel hoor) en haar verder lekker te gymnastiseren.
Verder moet je ff in de gaten houden dat ze niet te zwaar wordt ! maar zo als k zie komen jullie dr wel !

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 07:51

kaatje77 schreef:
Het lijkt alsof je zadel te ver naar voren ligt, het kanteld daardoor naar achter en kun je nooit fijn zitten.

Leg je zadel om te beginnen eens 10 cm verder naar achter, je zult zien dat het dieptepunt dan in het midden van het zadel is, jij kunt beter gaan zitten en tadaa, een fijn paard om te rijden. :Y)_

Succes, ik hoop dat je er iets mee kunt.

Persoonlijk vind ik je paard iets te dik, maar dat kan verteken op de foto's.
Heel veel succes ik denk dat je een bult plezier van haar kunt hebben.

Wel oppassen om bij de uitgang stil te gaan staan ;)

Ze is idd flink aangekomen ze heeft aanleg om aan te komen.. we zijn er hard mee bezig, daardoor lopen we ook steeds te K****n met het zadel.. zal met de velenging van de singel even proberen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 07:54

Ze komt idd snel aan. we zijn er hard aan het lijnen snachts halen we haar van het land af en ze krijgen niet vers gras er bij we houden ze kort kwa gras

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 07:57

Wel super leuke reactie's ik ga er hard aan werken en veel prive lessen rijden :D
Zal ook eens foto's plaatsen van tijdens de prive les.. Dat gaat dan zo goed dan laat ze op een gegeven moment ook het bit los naar totale ontspanning

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:50

spannend hoor lin wanneer ga je starten :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:53

leuk hoor, alleen ze is wel stijl te dik :P ze mag wel meer als 50 kg eraf!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 09:00

Ja we weten het ze staat op dieet :o :P

We zouden 6 weken terug starten in augustus staat zowiezo een wedstrijd gepland maar juni gaan we ook starten :D

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:41

Heee Lynn!!

Wat toevallig zeg!!
maare leuke foto's hoor !!!
en komt allemaal wel goed met jullie!
En je andere paardjes ok goed??
nou ik hoor vast van je!

Had je ook nog even een pb'tje gestuurd!!

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:49

Hi, Ik herken het zadelprobleem! Mijn merrie is ongeveer hetzelfde gebouwd. Door de dikke buik wordt het zadel steeds naar voren getrokken. Probeer het eens met een zogenaamde bananensingel, eventueel dan ook de singelstoten nog kruisen. Uiteindelijk is mijn zadel vermaakt om het goed te krijgen. De boom is verlengd zodat het zadel niet langer over de schouder kon schuiven. Dat, in combinatie met de bananensingel was voldoende. Mijn paard loopt nu veel fijner (want heeft schoudervrijheid) en het plaatje is ook gelijk heel anders. Nu lijkt het inderdaad net alsof je paard erg op de voorhand loopt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:50

Lindy1982 schreef:
Ze komt idd snel aan. we zijn er hard aan het lijnen snachts halen we haar van het land af en ze krijgen niet vers gras er bij we houden ze kort kwa gras

Juist in kort gras zit tussen zonsopgang en het middaguur veel fructaan, dus als je haar eraf haalt, kun je het beter dan doen.
Maar dit terzijde. ;) Nou ja, ik wilde ook zeggen dat een deel van haar protest misschien te maken heeft met de kilootjes die ze van zichzelf moet meedragen, wat ze met haar voorhand opvangt. Ik vind de foto's er trouwens wel prettig uitzien hoor, op sommige foto's mag je rug iets rechter/mogen je schouders wat meer naar achteren. Veel plezier met de wedstrijden!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:11

Ziet er leuk uit Lindy. :)
Wedstrijden rijden gaat vast goed komen! :D

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:40

Hoi Lin, Gaaf paard!!!!
Als je de activiteit van foto 5 wat meer kunt vasthouden en haar inderdaad in je hand rijdt, dan gaat het helemaal gaaf worden :) Ik denk ook wel tenen naar binnen, maar lijkt me geen prioriteit. Eerst lekker ontspannen samen dan komt de rest vanzelf. Lekker veel basis met haar doen, zoals je al doet :j
Heerlijk paard en de kilootjes gaan er vanzelf af als jullie lekker zo door trainen :)