Privéles en Wedstrijd met Royal..<3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Privéles en Wedstrijd met Royal..<3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 08:37

Voordat de foto's komen, eerst even wat info:
Royal is een KWPN'er van 12 jaar. Hij is een manegepaard, dus (helaas) niet mijn eigen paard!!
Ik rijd sinds augustus 2009 1 á 2 keer per maand op Royal;
- Soms rijdt ik op hem in de dressuurles
- Één keer in de 2 maanden heb ik privéles met Royal.
- Elke maand heb ik één keer wedstrijd met hem.

We zijn nu 1x gestart in de F8 (FNRS).
Het niveau van Royal ligt hoger. Ik rijd nog niet zolang FNRS, maar ik ga nu wel snel omhoog.

Mijn probleempuntjes:
- Handen dragen
- Hakken uittrappen

Zaterdag 22 mei had ik weer een privéles met Royal. Maandag 24 mei had ik een wedstrijd.

Eerst de foto's van de privéles. De privéles ging redelijk, Royal was niet helemaal 'ontspannen' in zijn lichaam. Hij was wat stijfjes.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
http://i45.tinypic.com/2z7l9o4.jpg

9. Ook moest Royal nog even gek doen natuurlijk :P
http://i46.tinypic.com/2801m6s.jpg
http://i50.tinypic.com/51ak43.jpg

En vervolgens de wedstrijd van gisteren. Het was ontzettend heet en helaas had ik een onstoken oog, dus ik kon bijna maar door één oog rijden. Ook moesten we voor de 1e keer in een andere rijhal starten, wat Royal (en ik trouwens ook) best een beetje spannend vond(en).
Het inrijden ging opzich best lekker, Royal liep lekker ontspannen. De wedstrijd ging een stuk minder.. Royal vond het best spannend, waardoor ik een beetje zenuwachtig werd. Hierdoor heb ik helaas een paar domme foutjes gemaakt.
Ik had een heel slecht gevoel over mijn wedstrijd, maar mijn punten vielen achteraf nog mee. Ik had 223 punten waarmee ik 5e ben geworden van de 21 deelnemers uit mijn poule.

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Vage foto, maar vond hem wel fijn.
Afbeelding

13. Inzet halsstrekken
http://i48.tinypic.com/28vxajb.jpg

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17. Halthouden en groeten
Afbeelding

Een reactie zou heel leuk zijn :D :j
Laatst bijgewerkt door Channiiiej op 25-05-10 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Re: Privéles en Wedstrijd met Royal..<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:43

Ik vind dat je hem lekker aan het lopen hebt voor een manegepaard, zeker aangezien je er zelfs niet eens wekelijks op rijd, knap hoor!
Je houding vind ik ook erg netjes, alleen je handen net iets meer rechtop dan is het plaatje af.

Ga zo door!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:43

Ik vind het er echt goed uitzien hoor, je zit er keurig op en hebt Royal goed aan het lopen! Ik zie echt vooruitgang, heb (denk ik) al je topics al gezien!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:44

Het eerste wat mij opvalt, is bij je les dat er geen enkele foto tussen zit waarbij je niet met je sporen in hem prikt. Dus ik zou ze er maar lekker afgooien, want zo werken ze toch niet. Op F8 niveau heb je ze volgens mij ook nog lang niet nodig dus ga lekker oefenen op je hakken uitdrukken en grijp daarna pas weer naar de sporen eventueel. Nu wordt het paard er alleen maar bot op het been voor.. Verder ziet het er leuk uit.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:18

Netjes, aangezien je maar weinig op hem rijdt ;)
Ik het alleen jammer dat hij op iedere foto achter de loodlijn loopt.. Probeer dat neusje wat meer naar voren te krijgen!
En verder inderdaad je handen meer dragen, maar ook meer rechtop! Je hebt nu van die kapstokhandjes :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:28

Tjonge, ik zie niet vaak een manegepaard zo goed lopen!
Jammer dat je hem niet vaker kunt rijden, dat zou wel makkelijker zijn om er wat meer aan te kunnen werken.
Ik denk dat hij idd nog wat meer ontspannen moet van voor en iets minder rond, af en toe zelf wat meer toestaan en veel schakelen.
En wat je kunt doen voor je benen is zonder beugels rijden, daar wordt je beenligging een stuk mooier van!

magic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:44

ik vind ook dat het voor een manege paard,
goed onder de knie hebt :)
misschien iets meer je hakker uitdrukken,
ik zie het niet echt super goed op de foto's
succes nog :D

sorayaaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:14

Wauw, mooi paard!
Probeer je handen recht op te dragen nu heb je beetje pianohandjes :)

Truuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:35

ziet er netjes uit!
handen rechtop!
veel succes nog verder!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 17:40

Bedankt voor alle reacties! :D
Jaa, mijn pianohandjes blijven echt mijn grootste probleem! Ik probeer hieraan te werken :)

Bongo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:18

Er zijn niet zoveel manegepaarden die zo netjes lopen hoor!
Ik vind het echt leuk om te zien..
veel plezier nog!(L)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:29

ninajojo schreef:
Netjes, aangezien je maar weinig op hem rijdt ;)
Ik het alleen jammer dat hij op iedere foto achter de loodlijn loopt.. Probeer dat neusje wat meer naar voren te krijgen!
En verder inderdaad je handen meer dragen, maar ook meer rechtop! Je hebt nu van die kapstokhandjes :)

Wat vinden mensen altijd zo verkeerd aan achter de loodlijn lopen?
Als een paard achter de loodlijn loopt laten ze vaak makkelijker los,
terwijl er veel paarden met de neus op de loodlijn juist nog teveel hun kaak vasthouden.

Ik zie hier een heel fijn gereden paard, met een ruiter die er netjes opzit.
Je armen mogen nog wel iets meer in een knik, en probeer, als je je paard naar voren rijdt,
hem iets meer ruimte te geven van de voorkant, zodat hij daar net wat meer ruimte krijgt om te bewegen,
waardoor hij ook ruimer zal gaan lopen daar. Verder vind ik het er goed uitzien,
en vind ik het achter de loodlijn geen verkeerd beeld geven aangezien het er niet gedwongen uitziet! :)

Mona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:40

wake_up schreef:
Wat vinden mensen altijd zo verkeerd aan achter de loodlijn lopen?

Dat kan ik je vertellen, als het paard achter de loodlijn loopt, kan het paard niet over de rug lopen.............

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:43

dat is echt de grootste onzin ooit hoor. Als een paard dan niet over de rug kan lopen, waarom rijden ontzettend veel ruiters, ook in de hogere dressuur, laag en rond los? Volgens jou zouden ze dan hun paard vaster rijden, maar de paarden worden er juist losser van omdat ze die spieren oprekken.

Mona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:06

Als je paard lang en en rond loopt, dan loopt die voorwarts - neerwarts en zeker niet achter de loodlijn, dus waar heb je het nu over???

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:40

lang laag en rond kan je ook achter de loodlijn rijden en dan rek je juist die spieren extra op. ook maken veel ruiters juist gebruik van het rijden achter de loodlijn om het paard losser te maken, omdat ze op de loodlijn die kaak nog vasthouden. Dus leg me eens uit, hoe het kan dat paarden er losser van worden, als ze volgens jou niet over de rug kunnen lopen? :+

misschien slimmer om deze discussie trouwens voort te zetten via pb, hoeven we niet in iemands anders topic te doen ;)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 19:43

@Mona2000 en wake_up: Zouden jullie deze discussie misschien buiten mijn topic kunnen voortzetten? :+ Alvast bedankt ;)
Ik ben wel van mening dat het paard eigenlijk niet achter de LL gereden moet worden. Dit vind ik met Royal nog wel lastig, wij oefenen hierop en het gaat al beter dan in het begin :j

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 12:45

@de rest: Bedankt nog voor jullie reacties :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 18:47

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:57

Wauw mooi manegepaard, en het ziet er netjes uit!
Knap hoor. :j

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:10

Heeeeejjj :D
Ziet er hartstikke goed uit hoor!
Miss. handen iets hoger en rechtop en bij elkaar..
Idd,, over die sporen,, ik rijd altijd zonder,, maar als ik thuis voor de M2 alvast ga trainen dan doe ik soms wel ff kleine spoortjes om,, voor bijv. een keertwending om de achterhand..
En je weet hoe heet mijn paardjee kan zijn :+
xxxx

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:14

Wel leuk om te zien hoe jij hem rijd, aangezien het eerst een slachtpaard was :=

Zo zie je maar dat zo een beestje nog best wel goed rond kan rijden!

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 06:40

Ik vind het er erg netjes uitzien. Jij en het paard zijn reclame voor de manege waar je rijdt!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:55

Supermooi stel zijn jullie zeg, zéker met een manegepaard. Idd, reclame voor je manege!

Over dat achter de loodlijn lopen, ik heb het idee dat dat de spanning is. Op foto 3 is hij bijvoorbeeld nog een beetje gespannen, achterhand zou er meer bij mogen, terwijl ik dat op foto 5 en 6 veel beter vind! Dat is echt een heel mooi plaatje. Op de foto's van de wedstrijd (vooral 9/10/11) zie je dat hij opgekropt loopt, dus niet "netjes" iets achter de loodlijn (wat volgens mij idd best soms het geval kan zijn). Hij loopt daar niet mooi over z'n rug. Op foto 12 vind ik dat al een stuk beter, alhoewel hij daar nog minder ontspannen loopt als bij het oefenen op foto 5 en 6.

Volgens mij heeft de spanning van de wedstrijd er dus wel degelijk mee te maken, dus is het een kwestie van lekker blijven oefenen op de ontspanning, ook tijdens de wedstrijd.

Veel succes met je mooie vent!

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:51

Royal een slachtpaard? Denk het niet ;)
Vind je dat je hem netjes rijdt, punten die ik minder vind noem je zelf al.
Ik zou alleen een paar keer zonder spoortjes proberen te rijden, kijken hoe dat gaat.