3 jaar geleden heb ik dit dier gekocht, net zadelmak en ik kreeg als advies om een wintec dressuur zadel te kopen.
Op mijn vorige pony kon ik altijd prima en heerlijk doorzitten.
Doordat dit paard niet zo lekker doorzit, ben ik dit een beetje gaan ontwijken
Sinds we wedstrijden rijden zit je een beetje door, puur omdat het moest en daarna was ik direct kapot.
Nu mag juffie samen met haar paard L2 starten
en je raad het al heel de proef doorzitten.Daarom heb ik nu een Kentaur penelopa aangeschaft deze heeft een diepere zit en goede kniewrongen.
Ik hoop dat ik hier door beter kan gaan doorzitten. ( heb hier nu 2 x mee gereden)
Al 3 maanden ben ik flink aan het oefenen door veel door te zitten tijdens het trainen.
Maar het lukt gewoon niet lekker, ik merk dat ik met mijn onderbenen ga verstijfen en een beetje begin te staan in de beugels.
Hierdoor klapper en bonjk ik veel ( voor het zicht) en wordt mijn paard ook wat gespannen.
Vandaag het aangedurft om mijn beugels uit te doen ( voor het eerst in deze 3 jaar) Gezien meneer en gevoelig paardje is absoluut niet bang is voor de buiten wereld maar bijv wel erg van je kan schrikken als je uit balans kort schiet. ( ik ben normaal met lichtrijden vrij stil). Uiteraard gaf dit geen goed resultaat, mijn beugel kwam een paar keer tegen mijn laars aan en maakte een klapperend geluid.
Hij ging niet aan de haal maar wilde dit wel.
Ik weet dat ik een goede onafhankelijke zit kan verkrijgen door zonder beugels te rijden.
Maar eerst moet ik voor mij zelf alles even op een rijtje zetten.
Wat is de theorie? wel gedeelte van je lijf span je in en wat ontspan je wel?
Ook e.v.t tips zijn welkom...
En vragen? stel ze gerust...
Het vervelende is idd wel dat hij in "paniek" raakt als jij je balans kwijtraakt...

... Het is iig wel een lastig probleem
Zodra je je zit op orde hebt kan je hieraan gaan werken, denk dat dat makkelijker is!
.