als voorbeeld: mijn verzorgmerrie en ik pakken wel een schouderbinnewaarts erbij. ik zou gewoon B starten maar ik vind het een heerlijke lenigheids/gehoorzaamheidsoefening en ook voor het sterker maken van de achterhand gebruik ik hem graag. iedere keer als ik SB inzet krijg ik een reactie. maar niet iedere keer is dat de perfecte SB. soms gaat ze nog te schuin of komt ze tegen het eind er even tegen in. soms wil ze nog wel eens een paar passen te ver doorlopen waardoor ik op de binnenhoefslag verder moet gaan. ik krijg dus iedere keer dat ik SB vraag wel een SB, maar niet altijd foutloos ( vaak ook wel hoor).
is deze oefening dan bevestigd.
nog een voorbeeld: in de galop is ze vaak moeilijk geweest. inmiddels springt ze gecontroleerd aan en ook in de goede galop ( heel fijn
). soms is haar galop echt nog wat hard en kost het wat moeite om haar kalm te laten galopperen. ik merk ook dat ze op een volte na een tijdje naar buiten valt. of ze dan haar concentratie kwijt raakt of nog aan kracht mist is me niet duidelijk. gewoon galopperen geeft geen problemen, maar zodra ik meer ga vragen dan alleen op de hoefslag de bak rond merk ik dat ze er moeite mee krijgt en fouten maakt.
is deze gang dan bevestigd.
ik ben vooral benieuwd naar wat bevestigd nou eigenlijk is. wat is de definitie? en wat bepaald wanneer iets dan niet bevestigd was ineens wel bevestigd is. waar is de "grens"?
ik ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt