Roxanne (v.Isarco)(NRPS) @ dressuur L1/L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ryanne_

Roxanne (v.Isarco)(NRPS) @ dressuur L1/L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 18:54

Hallo,

Voor het eerst dan maar een echt HAW topic van Roxanne. Ik rij Roxanne nu vanaf eind Juli 2009, nog niet zo heel lang dus. Toen ik met haar begon was ze wel ingereden en kon ze stap draf galop maar nog niet gedoseerd.. het was veel rennen... maarja er moest nog heeel veel aan gebeuren. Zelf reed ik op dat moment al M1 met mijn eigen paard waar ook heel veel training ingezeten heeft dus ik was al wat gewend.

Roxanne is een pony met hele goeie gangen! Ze kan onwijs strekken maar terug komen is vrij lastig voor haar. Ze is heel werkwillig soms teveel :)) Het is verder een heerlijke pony om te rijden, en ook bijna elke x weer geniet ik zo van haar! Ze leert heel snel, maar blijft veel dingen moeilijk vinden..

Begin November '09 heb ik mijn B-debuut gemaakt en we waren hier 1ste met 193 en 2de met 189. Geen slecht debuut dus :D Einde december zijn we ook voor het eerst gaan springen, dit was voor januari pas geplant maar toch die ene leuke wedstrijd, ook dit ging erg goed! We hebben inmiddeld 20 punten in de B dressuur en 16 in het B springen. Onze laatste B wedstrijd waren de NRPS kampioenschappen op 8 mei, hier hadden we een punten aantal van 200 en een mooie 1ste plaats van de 26 combinaties. Aankomende zaterdag gaan we ons L1 en L debuut maken. Ben heel erg benieuwd!

Verder beheerst Roxanne al de Schouderbinnenwaarts en het achterwaarts daar zijn nu geen foto's van.

Hier zijn wat foto's van vandaag, Suzanne kwam toevallig langs gefiets en vroeg of ze wat foto's moest maken, dat sloeg ik zeker niet af! En het resultaat mag er wezen! Suzanne BEDANKT!!! :D

even voor misverstanden: Ik rij altijd met Martingaal/borsttuig, zit er gewoon standaard met trainen aan. Die is gewoon iets van de eigenaar, ik heb hem er meestal ook gewoon aan.

1. Middendraf waar ze iets achter de teugel komt. (en ik ook, haha)
Afbeelding

2. Stukje wijken, hier lijkt het alsof mijn buiten hand overde hals heen gaat dat is niet zo.
Afbeelding

3. Galop op kleinere volte even iets stelling vraag ik hier omdat ze niet wou inbuigen, moet meer lengtebuiging.
Afbeelding

4. Iets bijelkaar rijden, meer oprichting vragen.
Afbeelding

5. Inzet van wending, vind deze foto een fijn beeld geven.
Afbeelding

6. Iets verruimen, redelijk bergopwaards, mooi in aanleuning.
Afbeelding

7. Nog een keer verruimen, vind dit zelf de mooiste foto!!
Afbeelding

8. Rox is wel fotogeniek, ik niet :)
Afbeelding

9. Even nog poseren.
Afbeelding

10. En de laatste en mooiste stand foto! :)
Afbeelding

Nog even voor het beeld:

Zo was de Galop in Juli vorig jaar..:
Afbeelding

en zo de draf..
Afbeelding

Nouja er is wel veel veranderd in die aantal maanden... Toch??

Ik wil er misschien een in het groot laten afdrukken, welke vinden jullie daarvoor het meest geschikt??
ik zelf dacht foto 7 :)

Commentaar geven mag zeker, graaf zelfs maar lief blijven graag.

Liefs Ryanne
Laatst bijgewerkt door Ryanne_ op 20-05-10 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Kimberley84

Re: Roxanne (v.Isarco)(NRPS) @ dressuur L1/L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:59

Vanwaar het rijden met martingaal/borsttuig?
Rijden ziet er prima uit, commentaar gaf je zelf al aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:00

Waauw wat een super team zijn jullie!! <3
En wat kan Roxanne mooi strekken!! :oo

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:03

hee ryanne!!
super leuk joh de foto's !
ik vind 4 ook een mooi beeld of ben ik nou gek xD
jullie zijn samen echt super gegroeid!
:+:

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:13

Vond jullie vorig jaar al een prachtig combinatie, maar het wordt steeds beter!
Eigenlijk niet veel commentaar, behalve dat ik er wel bij kan zeggen dat de foto's over het algemeen geen momentopnames zijn aangezien je constant heel fijn rijdt :)

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:15

Dankjewel Suzanne!! :) Vond echt tof dat je langs kwam fietsen :D

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:17

Zal vaker langs komen fietsen haha. Volgende keer cross toch? ;)

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:23

Mooie foto's hoor!

Wat kan die mooi strekken! Op de eerste foto's vind ik hem wat minder fijn lopen, wat te kort voor. Maar de andere zien er super uit!

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:03

mooi hoor maar waarom heb je niet matigaal\borstuig om??
Als ik jou was zal ik een keer proberen zonder!

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:09

Om heel eerlijk te zijn vind ik de draffoto van vorig jaar er fijner uitzien dan de recente. Dit komt omdat je op de recente foto's met opgekropte gespannen schouders lijkt te zitten en dat er vorig jaar veel ontspannender eruit zag. Probeer dus te ontspannen in je schouders. Ga bijvoorbeeld voor je gaat rijden even je schouders los maken. (Draai met je armen heen en weer langs je zij, met de klok mee en tegen in. Of draai met je armen wijd van links van rechts met je lijf.) Als je zelf meer ontspannen gaat zitten heb je denk ik al een veel fijner beeld.
Verder handen rechtop houden.

Super leuke hoofdje heeft de pony op foto 9. ;)

laatmaar1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:16

Mooie foto's. Ik vind die 9e ook echt super mooi.
Dat neusje is leuk, met die bles die er helemaal
overheen loopt echt gaaf!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 10:20

Uhhhm: jaa klopt dat is ook nog mijn fout, ik moet leren ontspannen, maar dit is niet zo makkelijk als dat jij nu uitlegt.. ik heb hiervoor al bij verschillende artsen gelopen, maar het gaat steeds beter ;)

verder bedankt voor de reacties!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:24

Op wedstrijd moeten ze ook zonder martingaal/borsttuig en ze rijden telkens dikke punten dus ga er maar vanuit dat ze het zonder martingaal/borsttuig ook wel kunnen :)

Rox is echt ontzettend gaaf Ryanne en jullie zijn een mooie combinatie :) Ze heeft in het afgelopen jaar hele mooie bespiering gekregen en ze ziet er veel volgroeider uit :)

Je weet waar je mee bezig bent en de verbeterpunten weet je ook :)
Het bergopwaartse en de lengtebuiging mogen meer maar daar zijn jullie mee bezig en dat zijn nou niet direct Rox der sterkste punten denk ik ;)

Veel succes in het L :)

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 10:26

Dankjewel marieke! en wat je zegt, zonder borstuig gaat prima! met wedstrijd ook! maar heb hem er gewoon altijd standaard aan, en hij doet verder toch niks, maar ik rij ook met trainen wel eens zonder hoor ;)

en dat bergopwaartse en lengtebuiging komt vanzelf, we trainen er hard voor :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:33

Leuke combi!
En zeker verbetering, veel meer op de achterhand!
Je mag je handen wel wat meer dragen, dat helpt ook om je schouders te ontspannen!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:30

dankjewel mirandafuego!! :)

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:37

Als ik eerlijk ben vind ik de hoofd-halshouding van jouw pony op de laaste 2 foto's (vooral galop foto) beter als de meest recente foto's. Ik vind foto 6 wel een mooi plaatje, ook qua hoofd-halshouding, al zou ze er nog iets meer uit mogen met haar neusje. Zoals ik het zie ben je veel te streng met je hand en armen. ik vind de meeste foto's geen ontspannen plaatje tonen omdat je veel te veel met je handen rijdt. Je pony loopt met de kin op de borst en maakt veel spanning, vooral in haar rug.
Ik zou meer gaan oefenen op het rijden met je benen, meer halslengte, náár je hand toe rijden, binnen been- buitenteugel en begrenzen met je buitenbeen en (niet te stak!) buitenhand.
Als je richting L1 en L2 wil zijn dit echt belangrijke punten om aan te werken anders kom je vroeg of laat in de knoei!
Je hebt een erg leuke pony die zeker leuk kan lopen en ik vind dat je er verder goed op zit!

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:39

hey ryan!
Wat een mooie strekfoto's maar in het echt ziet het er nog mooier uit!
Niet veel commentaar hou idd wel die lengte in de galop ziet er verder goed uit!
Ik zou ook foto 7 kiezen, vind het zelf ook de mooiste hoewel ik 2 ook erg mooi vind!
heel veel succes morgen met je L1 & L debuut komt vast goed!

<3

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:42

even terug op moes

ze rijd totaal niet met een te strenge hand ;)
zie haar wekelijks en vind als ik het zie niet zo!
ze heeft gewoon een constante aanleuning met goed contact
met de galop foto is ze wel wat strenger in haar hand maar
dat gaf ze zelf al aan omdat ze niet wou buigen
'soms mag je wel wat strenger zijn'

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:57

Linsey93 schreef:
even terug op moes

ze rijd totaal niet met een te strenge hand ;)
zie haar wekelijks en vind als ik het zie niet zo!
ze heeft gewoon een constante aanleuning met goed contact
met de galop foto is ze wel wat strenger in haar hand maar
dat gaf ze zelf al aan omdat ze niet wou buigen
'soms mag je wel wat strenger zijn'

Ik zie op foto 2, 3, 4 toch wel een strengere (binnen)hand. Vooral de wijkfoto en galopfoto...
Ik wil haar echt niet afz*ken of met iemand anders over haar rijden discussiëren, maar naar mijn mening mag de halshouding anders en handgebruik verfijnder, zeker bij een paardje als dit.
En ik misschien vat ik het verkeerd op maar bedoel je nou echt dat ze soms wat stenger mag zijn in haar hand? Als het paard niet wil buigen los je dat niet op met een strenge hand, zo heb ik geleerd.

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:06

nee op dat moment.
je mag dan wel een keer wat strenger zijn als je, je hand dan gelijk maar ontspant als ze het aanneemt.
contstant braafjes rijden heeft ook geen zin

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:12

jeetje wat lijkt die op isarco zelf zeg!bijna een kopie. als die net zulke goede punten gaat lopen komt het goed (vorige week met nieuwe eigenaresse z1 met 244 en 238 punten)onwijs leuke combi zijn jullie. verbeterpunten geef je zelf al veel succes nog

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:20

Linsey93 schreef:
nee op dat moment.
je mag dan wel een keer wat strenger zijn als je, je hand dan gelijk maar ontspant als ze het aanneemt.
contstant braafjes rijden heeft ook geen zin

Dat bedoel ik ook niet, maar oke... :x

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:26

Is hij van Isarco van de Beekerheide?

Ik weet niet wat ik aan het plaatje zie, maar het lijkt alsof het er geforceerd uit ziet. Je houding vind ik tov je oude foto's niet vooruit gegaan. Op je oude foto's zit je meer in je zadel op je nieuwe foto's zit je er meer op.

Op foto 1, moet hij meer op de achterhand blijven. Op foto 3 valt hij over de buitenschouder weg. Begrens dit met je buitenbeen. Op foto 4 bij het meer bij elkaar rijden, zet jij je teveel vast in je armen en schouders. Laat dat meer los dan komt hij ook losser.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 15:44

Lucifertje: Bedankt voor je commentaar, maar wat je zegt over het zadel. als je goed kijk zie je dat op de onderste 2 het een dressuur zadel is en de bovenste een springzadel. en mijn houding is zeker wel vooruit gegaan, hier misschein dan niet te zien.

En op foto 3 valt ze niet over de buitenschouder. Ik begrijp uberhaupt niet hoe je dat van een foto van opzij kan zien, maar goed, bedankt voor je commentaar.