Hier zijn wij ook weer eens! Ons laatste topic was ergens in de winter, dus het werd wel weer eens tijd voor nieuw beeldmateriaal van ons
We zijn gefilmd. Ik moet het filmpje nog even bewerken, dus hier komen eerst een "paar"
stills!Sorry voor de slechte kwaliteit!
Sultan is een inmiddels 14-jarige ruin van 1.54 hoog. We zijn nu zo'n 3 jaar een combinatie en rijden recreatie/dressuur. We trainen op B/L niveau, met af en toe wat "hogere" oefeningetjes. We hebben 1 x in de week een half uur privéles en ik rijd nog 2 x per week voor mezelf. Sultan doet de laatste tijd geweldig zijn best. Hij was altijd liever lui dan moe, maar daar komt verbetering in. Dressuur werd al snel saai voor hem, daarom zet ik nu eens in de zoveel tijd een sprongetje in de bak. Hij wordt daar lekker blij én los van, heerlijk rijden is het dan.
Ik ben helaas niet zo'n springheld en mijn houding laat dan ook wel te wensen over, maar we vinden het beide erg leuk en daar gaat het om
Mijn puntjes:
* Tenen naar binnen! (Sultan is erg rond, het lukt me niet om mijn benen "eraan" te houden)
* Teugels korter en hand meer naar voor.
* Handen gelijk houden.
* Niet naar de mooie pownie, maar naar voren kijken
* In galop rechtop en beter zitten.
Dus: Aan mijn houding moet nog steeds veel gesleuteld worden
Onze puntjes samen
* In verschillende hoofd/halshoudingen rijden, zodat Sultan niet blijft "hangen" in één houding.
* Actief en bij elkaar houden, vooral in galop.
* Meer lengte in de hals (hij is niet voor niets half fries
)Algemene opmerking:P Sultan steekt zijn tong aan de rechterkant door zijn tanden, hij doet dit met en zonder bit, tijdens het werk en op stal. Het is geen teken van protest. Ik krijg hier regelmatig opmerkingen over, daarom typ ik het hier even neer.
Dit was het wel zo'n beetje, hier komen de foto's, dus brand maar los!
Groetjes Elies

Indraven,nog wel op de voorhand

Rustig aan iets meer activeren, fijn plaatje

ook een fijn plaatje

Galopje

Creatief vooraanzicht

Mooie actieve galop!

Handen iets minder dragen

Fijne foto vind ik zelf

Lekker uitdraven

Nog een plaatje van het uitdraven

Het beloofde huppeltje