Florinte v. Florestan I M2 Limbricht @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raggel

Florinte v. Florestan I M2 Limbricht @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 16:39

Hoi! :wave: :wave:
Afbeelding

Meet Floor, mijn 10 jarige merrie van Florestan I. Ik heb haar nu 2,5 jaar. We zijn 2 jaar geleden in de M1 begonnen, vorige zomer de overstap moeten maken naar het M2, waarna we nu hard aan het studeren zijn voor het Z. Ik rij alleen het outdoor seizoen wedstrijden, dus het gaat niet heel hard, maar dat hoeft ook niet, vind het wel lekker zo.

Na een lange, lange, lange winter en 3 maanden studeren in Utrecht, ben ik half april weer begonnen met mijn meisje. Vanaf half december hebben we niet meer echt kunnen trainen, af en toe eens in het weekend, maar voornamelijk gewoon lekker het bos in samen :+:

Eigenlijk loopt ze erg fijn, in onze rust periode is bij mij een knopje om gegaan en lukt het me opeens om onafhankelijk te zitten en daardoor haar los te krijgen en te houden op 2 teugels.
Hier enkele trainingsfoto's van april.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T73TOGGX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OSEYCTZF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWFOKROZ.jpg

Op 1 mei hebben we onze eerste selectiewedtrijd gehad waar we 4e werden met een score van 207 punt, helemaal toppie!

Afgelopen donderdag hebben we wedstrijd gehad met onze eigen vereniging in Limbricht. Hier heb ik 's ochtends eerst de gewone M2 proef gereden en 's middags was er een jongerenrubriek. Dit is voor deelnemers tot en met 21 jaar van de klasse B t/m M2. Er wordt dan de 2e proef van de maand gereden, gewoon allemaal in 1 ring en de winnaar hiervan wint lessen bij een bekende ruiter naar keuze, Jeanette Haazen, Anky, enzenz.
De hele dag heeft Hippoinvision (http://www.hippoinvision.nl/) foto's gemaakt waarvan ik er een paar met jullie wil delen.

Als eerste de ochtend foto's. Met losrijden was ze vrij vervelend, erg heel en springerig en overdreven gevoelig aan het been, met een gerelmatig stuitersessie als gevolg. Nadat ik haar hierdoorheen heb gereden liep ze eigenlijk best fijn.

Binnenkomen in arbeidsdraf
Afbeelding

Halthouden en groeten
Afbeelding

Van hand veranderen in middendraf
Afbeelding
Afbeelding

Galop links, binnenbeen niet naar voren steken en blijven zitten.
Afbeelding

Draf
http://www.hippoinvision.nl/webwinkel/L ... l_2/77.jpg

Halthouden, hier moet ik haar wat ronder houden.
Afbeelding

En klaar met de 1e proef
http://www.hippoinvision.nl/webwinkel/L ... l_2/82.jpg
Uiteindelijk had ik 196 punt en een 3e plek gehaald :D

Na een lange middag, die behoorlijk koud was, was het tijd voor de 2e proef.
Omdat ik haar 's ochtends al flink had gereden verwachtte ik dat ze niet zo veel losrijden nodig had, dat de scherpe kantjes er wel vanaf waren. Nou niets was minder waar, die had nog energie voor 10. Dus weer flink losgereden, haar goed aan mijn been en zit. Dit lukte vrij aardig, zeker in draf.. Al kwam ze me vlak voor de proef wat zwaar op de hand en daardoor wat diep, dit kon ik helaas niet meer corrigeren, zie je ook wel wat terug op sommige foto's.

En hier de foto's van de middagproef:

Binnenkomen in arbeidsdraf
Afbeelding

Groeten, maar ondertussen we de jury in de gaten houden :+
Afbeelding

Rechtstellen na travers, hier zie je duidelijk dat ze me wat diep komt
Afbeelding

Galop links, hier moet ze ronder en ik moet meer op mijn kont gaan zitten
Afbeelding

Gebroken lijn in contragalop, wederom meer zitten
Afbeelding

Vertrekken in uitgestrekte galop, hier maakt ze zich erg lang. Ze vertrekt wel fijn vanuit het achterbeen, maar van voren moet ze ronder en iets hoger bij me blijven
Afbeelding
http://www.hippoinvision.nl/webwinkel/L ... _10/47.jpg

Opperste concentratie van de ruiter :+
http://www.hippoinvision.nl/webwinkel/L ... _10/52.jpg

Volte 10 meter links
Afbeelding

En klaar :)
Afbeelding

Deze proef werd beoordeeld door 2 juryleden, van de jury bij H kreeg ik 175 punt en van de jury bij C 190. Ze waren het dus niet helemaal met elkaar eens. Maargoed, het was een lange, maar erg leerzame dag :)

Bedankt Saskia en Charlotte, voor de prachtige foto's! :+:

Alle commentaar en tips zijn van harte welkom :)

Annemeik

Re: Florinte v. Florestan I M2 Limbricht @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:43

Wat grappig dat je op een voetbalveld hebt gereden ;) Was dit het hoofdveld of een bijveld?

Ziet er heel goed uit, vooral na zo'n tijd niets. Ze geeft ene heel fijn beeld, jammer dat jij zelf af en toe wat verstrakt. Probeer je lekker te ontspannen tijdens de proef (heel moeilijk, ik weet het ;) )

Klaasje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:48

wwooo wat een super stel zijn jullie! het ziet er echt heel mooi uit vind ik zelf, die strek foto vind ik vooral erg moooi!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:56

wat is het toch een prachtige merrie, heerlijk koppie heeft ze. Het te diep gaan geef je zelf al aan, maar come on, ze heeft de hele winter lekker mogen genieten, dus als ze straks wat meer in het ritme is komt die oprichting vanzelf weer. De kwaliteit is er, nu er nog even uitrijden. Super van je derde prijs!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:01

Wat een fijn beeld! Leuk paard heb je :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:09

Tjee, Rachelle, waarom zet je dit nu weer op haw, ik kan echt niks verzinnen dat je zelf niet al genoemd hebt...
Probeer wel goed te blijven zitten en wat ronder bij het halthouden :+

Echt super dat het zo goed ging met Floor na deze wel heel lange stop!
Gefeliciteerd! Jullie gaan echt super; ziet er heel fijn uit!

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:25

Ziet er goed uit hoor!
Heb alleen het idee dat je er soms wat te gespannen op zit.

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:43

Wauw, mooi paard! :wow: En wat kan hij strekken! Je rijdt hem heel netjes!

Enige minpuntje is soms je houding. Je zit nogal gespannen en op de eerste foto's zijn je handen niet gelijk. Je lijkt soms ook wat naar achter te hangen.
Als dat nog in orde komt, is het helemaal geweldig! +:)+

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:37

hahaha het eerste wat me opviel : zie ik daar nou een goal?
ik lag helemaal dubbel van het lachen, vond het beetje vreemd idee om daar dan een wedstrijd te rijden maar uiteindelijk is het meestal wel een fijn terrein.

Verder echt een super leuke combinatie, en inderdaad soms nog wat meer op je kont zitten en je benen niet al te ver afsteken, mooi om paard houden!

Nogmaals gefeliciteerd en nog veel succes!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:41

He meid, ziet er weer heerlijk uit! Ik vind vooral je schouder-handhouding heel erg verbeterd tov eerdere foto's. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je zit helemaal onafhankelijk is geworden: Zo ziet het er ook uit. Ik heb dan ook gewoon géén verbeterpunten. Ga zo door, toppertjes!!

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:46

Raggel schreef:
dus het gaat niet heel hard

Nou wel als je zulke punten haalt hoor :D

Foto's zien er erg netjes uit, je geeft zelf al commentaar....veel succes in de Z ;)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:58

Haha dankje allemaal!

De wedstrijd is inderdaad op een voetbalveld en een honkbalveld gereden. Op de galop foto's van de 2e proef zie je daar nog een stukje van. Het voetbalveld is maar een trainingsveld, dat mogen we ieder jaar wel gebruiken. En het honkbalveld is er pas sinds vorig jaar, maar daar mogen we in een hoekje ook 2 ringen leggen. Ja het terrein is echt ideaal, super vlak, geen kuilen, niet te hard, niet te zacht :D

Klopt van de spanning van mijn kant, dit is al stukken minder. In eerdere proeven bracht ik mijn spanning op Floor over waardoor zij om iedere scheet door de ring stuiterde, dus het is al ontzettend verbeterd. Maar in galop wil ik nog wat te veel regelen, waardoor ik wat naar voren ga zitten, wat dus een averechts effect heeft, spanning hou ik dan toch..

Van de handen klopt ook helemaal, krijg mijn linker- en rechterhand al steeds meer als 1 team werkend, maar het is nog niet optimaal :+

@ bouierenaat: Ik bedoelde hard in de zin van klasses hoger starten. 1 klasse hoger in 2 jaar is niet echt veel, maar we zijn ook van ver gekomen. Ben echt super blij met haar en doe het liever goed en rustig aan zodat ook alles echt bevestigd zit :) Al moet ik dit seizoen toch nog even gaan puzzelen wil ik tot de kampioenschappen M2 starten :+ Maar dat zien we wel..

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:01

Gave plaatjes! Je zit er supernetjes op en het lijkt er allemaal erg gemakkelijk uit te zien. Super als je zulke punten tussen het prof.dressuurgeweld kan rijden!
Ik kan er in ieder geval geen kritieke puntjes aan geven ;) Enkel wat je zelf al aangeeft dat ze in de 2e proef net wat ronder mag zijn..

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:12

Erg mooie combinatie, aansprekend dier en vind dat je echt heel vriendelijk en fijn rijdt :) Ziet er erg fijn en makkelijk en los uit, zeker zo doorgaan! En ja het blijft een jurysport.. Wel een groot verschil qua punten..

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:25

Wat een heerlijk dier heb jij toch onder je kont Rachelle, je mag er trots op zijn dat ze na zo'n lange tijd niks doen zomaar zo makkelijk aanpakt hoor, dat betekent toch wel dat je er een erg fijne basis in gereden hebt. Weet je naar zo'n plaatjes als deze kijk ik erg graag, het ziet er makkelijk uit en het zijn van die kleine dingen die het dan nog meer afmaken. Zoals net te diep komen, of net niet rond genoeg, of dat jij net je handen niet gelijk hebt, maar dat zijn wel puntjes waar je aan kunt werken! Tip voor je handen: wat ik wel eens in de training doet is de duimen tegen elkaar aanzetten, dan moet je je handen wel gelijk en stil houden.

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:26

Wat een lekkerding, probeer je handen op gelijke hoogte te houden :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:52

Annemeik schreef:
Wat grappig dat je op een voetbalveld hebt gereden ;) Was dit het hoofdveld of een bijveld?

Ziet er heel goed uit, vooral na zo'n tijd niets. Ze geeft ene heel fijn beeld, jammer dat jij zelf af en toe wat verstrakt. Probeer je lekker te ontspannen tijdens de proef (heel moeilijk, ik weet het ;) )

is idd op een voetbal veld!

Limbricht heeft echt een super terrein, voor springen en dressuur!

ziet er trouwens goed uit de foto's kan niet echt iets raars zien, behalve de puntjes die je zelf al noemt ;)

Joketjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:40

Ik vind je soms best wel streng zijn met je handen

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 13:59

Ja van mijn handen op gelijke hoogte houden klopt wel, moet van instructrice ook wel vaker mijn pinken omlaag doen en het zadel aantikken. Zo kun je ook controleren of de handen gelijk staan.

Een fijn vlak terrein vinden in Zuid Limburg is nogal een opgave, zeker ergens waar dan genoeg plek is om dressuur en springen allemaal op 1 dag te kunnen organiseren. Maar ben blij dat het ons toch ieder jaar weer lukt :)

@Joketjeuh: Kun je misschien onderbouwen waarom je dat vind? Zou in galop misschien mijn handen iets meer naar voren kunnen plaatsen, maar streng vind ik het zelf niet echt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:11

Mooie foto's!
Je rijdt heel netjes, hoor, de puntjes die je noemt vind ik zelfs nog wel streng, niet te kritisch worden hoor!
Ga zo door!

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:15

Mooie foto's, fijn beeld en leuk paard!
Je outfit is ook super mooi!
Mag ik vragen wat voor jasje je draagt? Is dat een Cavallo?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:06

Ik vind jullie een super fijne combinatie, straalt een zekere rust vanaf.
Je bent in je rechterhand wel wat strenger, dat zou een aandachtspuntje kunnen zijn.

Heb je wel eens zien rijden op concours, je cap kwam me bekend voor op de foto's. ;)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:10

@ MirandaFuego: Haha dankjewel! Maar helaas moet je wel kritisch blijven, het is op wedstrijd echt opboksen en je staande proberen te houden tussen de profs zoals Suzy zegt. Dus ben al lang blij dat ik hun bij kan houden en ook regelmatig grote namen achter me heb staan :D :Y)

@ Gimli_: Dankjewel! Haha ja deze caps zie je niet zo heel veel, daarom vond ik hem ook zo mooi <3 Rij je zelf ook wedstrijd?

@ farahmunda: Thanx, heb eerst in combinatie met offwhite/creme gereden, maar vind wit toch mooier. Nee het jasje is van Shires, type Show Jacket.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:34

Raggel schreef:
@ Gimli_: Dankjewel! Haha ja deze caps zie je niet zo heel veel, daarom vond ik hem ook zo mooi <3 Rij je zelf ook wedstrijd?

Klopt, daarom wist ik meteen wie je was. :D
Heb vorig seizoen meegereden, maar 't werd allemaal een beetje prijzig dus voorlopig geen wedstrijden meer voor mij!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:37

Ziet er super netjes uit :D Zo ontzettend knap dat ze na die paar maanden rust, het zo ontzettend fijn oppakt, heerlijk :D

Aangezien het HAW is, soms je handen iets lager dragen. Volgende keer niet op HAW zetten ;)