Peet (Lancelot) wedstrijd Westervoort L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Peet (Lancelot) wedstrijd Westervoort L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:03

Ik had het zwaar vandaag haha.

Gisteren hele dag knetterdruk geweest dus stond vanochtend nog te gapen toen ik om 7:20 op stal was :(:) Maar oké, er bestaan ergere dingen. Paard gevlochten en naar Westervoort.
De dressuurringen liggen aan de andere kant van de dijk, dus 10 min lopen vanaf trailer. Fietsen er 3 met paard over de weg, hoop kabaal dus opstappen lukte niet :+ Hele eind te voet gegaan en daar opgestapt. Gelukkig daar braaf, wel belachelijk druk. Hij dan :+ Was zijn oude stal dus ook een wei die hij herkende helaas haha. In ieder geval was hij wel stuurbaar en te rijden, maar wel een brok drukte onder m'n billen. Moest iik eerder dan ik dacht de ring in, dus snel nog even een hoop rondjes gegaloppeerd, in hoop dat ie rustiger werd. Not :+

Eerste proef begon al beroerd, alleen maar drukte. Dus elke keer aangalopperen. Hij heeft gesprongen en mocht Z starten, dressuur zat er niet echt in toen :+ Dus soms neigt ie nog naar z'n springcarriere en lost hij drukte zo op. Galop is dan bijna op de plaats... Beetje jammer voor je punten. Halverwege hoorde ik achter me ook nog een hoop kabaal: VANG HEM, PAK HEM! LAAT HEM NIET GAAN. Bleek er eentje op het losrijterrein op de grond te zijn gevallen, en paard liep hard los met zadel op z'n buik. Ik afgeleid uiteraard haha, ging ik lichtrijden ipv doorzitten :+ Tweede proef kwam bijna gelijk na de eerste... Ging al wel beter, maar ook nog steeds galop waar het niet hoort. In totaal in 2 proeven zeker 8 keer onbedoeld aangegaloppeerd :+ hahaha. Naja volgende keer beter. In ieder geval was ik met 170 en 175 blij verrast.

Gelukkig zaten er ook goede stukken in :) :j En ook een paar leuke fotootjes thanks to our groom ;)

Aandachtspunten zijn meer 'voorwaarts' achterwaarts. Hij doet dat nog twijfelachtig.
Overtuigender vooruit na het achterwaarts.
Verwaander zitten :+
Wijken is helemaal drama (maar die staat er maar 1x tussen :+ )
En ik MOET ophouden met m'n mond zo op elkaar te drukken, elke x als ik zo geconcentreerd paard heb gereden (doe het met springen ook :+ ) heb ik schrale lippen.... :\

Afbeelding
Begin eerste proef

Afbeelding
Mijn geconcentreerde kop :+

Afbeelding
Galoppie

Afbeelding
En rechts ook

Afbeelding
Galoppie

Afbeelding
Inzet wijken

Afbeelding
Afgroeten 1e proef

Afbeelding
Paard vindt het daar veeeeeel interessanter...

Afbeelding
Achterwaarts

Afbeelding
Op en top geconcentreerd

Afbeelding
Middenstap

Afbeelding
Knappe tanden hoor }:0

Tips en commentaar graag, mits onderbouwd ;)

maradhja

Re: Peet (Lancelot) wedstrijd Westervoort L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:20

Met een beetje trainen moet het wel goed komen denk ik hoor :D
Ik vind dat je een erg leuk paard hebt, en vind jullie als combinatie erg leuk.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:22

Ik vind het er niet verkeerd uitzien kim!
Ik vind vooral de galopfoto's een fijn beeld geven :j
Probeer je benen te laten hangen en je voeten niet te ver in de beugels te doen :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:31

Wat is Peet toch een heerlijk dier Kim. :+: Ik vind het er netjes uit zien en jullie gaan steeds meer vooruit!
Gewoon lekker blijven doortrainen en dan komt helemaal goed! Jullie hebben best fijne punten gereden!!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:36

Wat een mooi paard zeg!
Vind het er wel netjes uitzien!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:46

@ Ellen; ja klopt! Ik heb nog wel eens dat de beugels onder mn voeten schuiven. Wil ook voor deze beugels van die ijzeren blokjes, heb ik met springzadel ook, is ideaal.

@ Astor en Amaretto, thanks :o Heb bij jou ook ff gereageerd Melissa!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:57

Wat een prachtig koppie heeft je paardje!

Inderdaad, het lijkt net of het pijndoet als je je lippen zo op elkaar drukt :=

Jammer van je punten, ik vind jullie een hele leuke combinatie, alleen nog even je voeten rechtdoor zetten en niet naar buiten draaien!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:02

Dank je wel!

Ik kijk inderdaad retemoeilijk. Paardrijden doet niet pijn, maar dat doe ik als ik geconcentreerd ben, ben verder ook niet verkramd ofzo, alleen m'n lippen. En dát doet achteraf ook pijn; met springen ook altijd.... En dan heb ik echt 3 dagen last van m'n mond :')

http://img243.imageshack.us/img243/2697 ... mgzsej.jpg
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 16-05-10 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:06

Ik bedoelde eigenlijk, alsof het paardrijden pijn doet :=

maar logisch dat dit ook pijn doet haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:07

Hahaha ik snapte wel wat je bedoelde, maar was er niet helemaal bij met typen, heb het even aangepast ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:09

wat een prachtig paardje zeg :D
Idd wat trotser zitten, je hebt een mooi paard onder je kont, mag je best met een arrogante kop op zitten haha!

mijn pony wilde ook niet graag achterwaarts, ging dus ook vaak heel sloom.. gewoon heel veel oefenen, en belonen! (ev. met wat lekkers :+ )

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:14

Hij ging normaal niet meer vooruit na achterwaarts gaan, heb ik onlangs ook een topic over geopend. Hij is zo slim dat ie mee gaat denken. Op de X doet het namelijk nooiiiit met groeten :+ Haha. Was al bij dat hij weer vooruit ging, maar je hebt gelijk hoor!!! Had het halthouden en draf wegrijden zo vaak geoefend dat ie ff was vergeten dat ie ook achteruit kon :+

En bedankt voor het compliment :)

Trouwens, even offtopic. Ik moest schrijven toen je gisteren moest rijden. In ring 3 geloof ik. Jammer van je punten, maar je hebt echt een hele coole pony!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:16

Haha is altijd lastig als ze mee gaan denken he :+
Ik was trouwens ook nog gestart in Westervoort,
maar dan zaterdag bij de pony's, ook in het L2.
Mijn pony vind wijken ook lastig :+ ze lijken op elkaar haha.

Balen nog van het losgebroken paard, is echt vervelend als dat tijdens je proef gebeurd..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:17

Zie vorige post van mij ;)

Voor haar was het lastiger denk ik, ze gleed met zadel en al eraf in galop :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:18

Mikkk schreef:
Hij ging normaal niet meer vooruit na achterwaarts gaan, heb ik onlangs ook een topic over geopend. Hij is zo slim dat ie mee gaat denken. Op de X doet het namelijk nooiiiit met groeten :+ Haha. Was al bij dat hij weer vooruit ging, maar je hebt gelijk hoor!!! Had het halthouden en draf wegrijden zo vaak geoefend dat ie ff was vergeten dat ie ook achteruit kon :+

En bedankt voor het compliment :)

Trouwens, even offtopic. Ik moest schrijven toen je gisteren moest rijden. In ring 3 geloof ik. Jammer van je punten, maar je hebt echt een hele coole pony!

Haha wat geinig :D ja was jammer! maar moest tussen de proeven door erg lang wachten :\
tenminste, ze zeiden dat ik mocht gaan, maar moest toen nog ongeveer 7 minuten wachten
en kon daar moeilijk even gaan rijden, op dat bultje :') dus hij was ingekakt :')
had gelukkig bij de andere proef wel winst en prijs haha.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:13

Mooie combi hoor!

Stiekem wou ik dat ik alleen mn lippen op elkaar deed tijdens een dress.proef. Ik span me helemaaaaaaaaaaaal.
:D

Op naar de volgende keer,...

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:19

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 20:27

Ook bijna dezelfde aftekening achter. Heeft ie ook een witte onderlip ;)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:47

Zo Peet ziet er goed uit. Knap paard. Het rijden ziet er ook goed uit. Inderdaad verbeterpunten zijn er wel zoals niet naar voren zitten in de galop en aan je voeten denken. Maar 't ziet er al zoveel beter uit als ca. 1.5 jaar geleden, dat 't vast goed gaat komen.

Qua achterwaarts, zelf veel initiatief nemen. Zorg dat hij van te voren niet weet wat jij wil. Dus veel afwisselen in 't rijden.
Ik heb zelf ook zo'n vreselijk meedenkend paard, maar 't verassingseffect zorgt er wel voor dat ie 't meedenken steeds meer laat. :D

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 20:50

Bedankt voor het compliment! Hij knapt inderdaad nog steeds op.

Met achteruit rijden heb ik een ander probleem... Wacht, dit is topic die ik van de week opende. [RT-P] Bij halthouden achteruit lopen Gelukkig ging het vandaag al veel beter :j

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:56

Deed Zandor ook. Steeds uit zich zelf naar achteren (en dan nog niet mooi ook niet) Op de AC lijn kon hij 't wel zonder achterwaarts, maar volgens mij was dat omdat hij de jury wel interessant vond.

Ik heb een poosje weinig achterwaarts gereden en wel heel vaak halt gehouden en na een paar seconden weer naar voren gereden. Het halthouden steeds verder uitgebouwd. Pas toen ik 't idee had dat 't achterwaarts gaan niet meer in z'n koppie zat ben ik weer af en toe met hem bezig in de achteruit. Gaat nu een stuk beheersder al moet 't bij ons ook zeker nog verbeteren.

Lekker dooroefenen ;)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 20:56

Ik oefen achterwaarts idd niet teveel thuis, vooral veel halthouden en wegrijden, en dat helpt een hoopt. Komt wel goed, oefenen helpt inderdaad :))

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:03

hahaha ik dacht dat ik niet helemaal klopte ofzo omdat ik altijd zo raar met mn lippen doe tijdens de proef,,... maar ik ben gelukkig niet de enige die dat doet!! :P heb nu ook weer mn lippen kapot.... Ziet er ondanks de spanning goed uit!! Denk alleen aan je beenligging... maar kan ook moment v/d foto's zijn natuurlijk...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 21:07

Heb jij dat ook ja? Pff wat kun je der in hemelsnaam tegen doen ?? Ja beenligging viel mij hier ook op. Ga er thuis eens op letten. Zie dat het vooral in galop is en dan beweegt ie erg veel. Is geen excuus natuurlijk >;)

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:23

Mooie foto's kim :j Geeft een fijn beeld! Hij mag z'n aandacht wat meer bij jou houden en in de galop moet je op je k*nt zitten :D Verder ziet het achterwaarts er al een stuk beter uit dan een tijd geleden.
Die punten komen wel weer!

Enne pssst....d'r hangt een knotje los :+