Ik "heb" (ze is dus niet van mij, maar ik mag haar als eigen beschouwen) dus een Fjordje, Ronya. Ze is heel lief en alles hoor, maar ze houdt het bit vast, gaat met me aan de wandel en vandaag of morgen gaat het een keer fout. We hebben al verschillende dingen geprobeerd. We begonnen met een dik, enkel gebroken bit; dit werkte niet. Een dunner enkel gebroken bit; werkte ook niet. Een net zo dunne dubbel gebroken bit als de vorige; werkte ook niet.... Nou heeft degene die mij regelmatig wat tips en aanwijzingen (les kan ik het niet noemen) geeft vandaag een stang in gedaan (eerst met een tussenstukje en met 1 teugel, daarna met 2 teugels, ze rijdt zelf ook met 2 teugels op haar eigen paard, dus ervaring hiermee heeft ze wel). Aangezien Ronya dit niet kent, alleen voor de kar, ging zij er eerst op. Nou dit werd me toch een rodeo en een gerace, dat ze de kinketting kapot heeft gemaakt.

Binnenkort wil degene die met de stang kwam een pessoa bit proberen. Persoonlijk heb ik echt de ballen verstand van bitten, dus ik bemoei me er verder niet mee. Maar mijn vraag was; heeft een van jullie ook zo'n paardje en hoe heb jij dit opgelost?
Ben benieuwd...

En instructrie hebben we het ook al over gehad.