Maxy!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Maxy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 18:41

Jaa ik heb weer een nieuw diertje op te rijden :D En ook nog is een hele leuke.

Dit is Maxy. Ik rijd er hier voor de derde keer op. De eerste keren was hij niet vooruit te branden! Daarom heb ik nu een spoortje om, hier reageert hij erg goed op gelukkig. Als het voorwaartste beter is gaan deze er natuurlijk weer vanaf.
Ook loop hij erg achter het bit. Ik heb het idee dat hij een beetje in de houding is getrokken. Als ik m'n teugels oppak wilt hij al gelijk ''in de krul''. Omdat het voorwaartse er nog niet echt goed inzit, krijg ik hem nog niet zo goed tegen het bit aan. Hier zijn we erg hard mee bezig.
Ik heb bewust mijn teugels wat langer zodat hij er wat meer uitging met zijn neus. Ook wou ik hem wat lager want er zat flinke spanning. Ook had ik bewust mijn handen wat lager gezet. Als ik zo de foto's zie vind ik ze wel wat te laag eigenlijk. Ik ga ze de volgende keer wat hoger zetten.
Hij houd nog erg vast in zijn kaak. Ook loopt hij nog wat op de voorhand.
Ik heb het gevoel dat het wel goed gaat komen als het voorwaartse er wat meer inzit!
Volgende keer gaan ook de beugels een gaatje of 2 langer. Ik heb ze nu nog wat kort om de gekke sprongen uit te zitten :o. Waar ik rijd is nieuw terrein voor hem dus alles wat nog spannend.

Maxy is niet van mij maar sinds kort van de ''buren''. Ik hoop dat hij straks wat beter gaat lopen en misschien zit er dan nog wel een wedstijdje in :D

Hier de foto's!

1. Drafje
Afbeelding

2. Galop
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Draf. Wat op de voorhand
Afbeelding

5. Kruipt er soms toch nog wat achter.
Afbeelding

6. Geconcentreerd koppie
Afbeelding

7. Stap
Afbeelding

8. Weer wat op de voorhand
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Halsstrekken
Afbeelding

En nee, geld heb ik nog steeds niet gevonden :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:46

Ik had het al een beetje gezegd, maar toch, nog even :P

Het is echt een snoesje! Je zit er ook wel leuk op, alleen je beugels mogen nog wel wat langer voor het plaatje en je mag je handen iets meer dragen. Verder denk ik dat het wel helemaal goed gaat komen met jullie twee! :D

nathalya

Re: Maxy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:53

melsh heeft gelijk je zit errruuggg kort! maarja wie zijn wij om ons daar mee te bemoeien? als jij lekker zit moeet je zo lekker blijven zitten!
super leuk dier trouwens!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 19:03

Heb je het verhaaltje wel gelezen? Hier staat in dat ik zo kort zit omdat hij nog wel een gek kan springen omdat dit ander terrein is voor hem.
Volgende keer gaan ze langer.

Thanks mel! Ik hoop het ook!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:12

Wat issie leuk laura! <3

Verder moet je je handen echt rechtop en voor je houden hoor.
Ik vind dat hij zijn achterbeen en best netjes onder zet, misschien geeft dat spoortje net het extraatje die hij nodig heeft.

Op naar onze buitenritten samen!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:13

Ik wou bijna iets typen over de beugels maar toen ging ik maar snel het verhaaltje lezen :P
Je moet zelf ook op je houding letten, schouders mogen een stuk naar achteren en tenen naar binnen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:18

Hee Lau! Ziet er al heel anders uit dan die keer dat ik je zag rijden! Dat gaat wel goed komen!
Waar is zijn mooie hoofdstel gebleven?Hij krijgt zo een lomp hoofd nu! (sorry :D)

LydiaYellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:22

ziet er erg goed uit!
probeer veel overgangen te rijden zodat hij beter op je been gaat reageren en zo ook makkelijker naar het bit toekomt.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 12:32

Bedankt voor de reacties.

Ik had mn handen expres zo neergezet, maar als ik de foto's zo zie vind ik het er ook niet echt fijn uitzien nee.
Zet ze de volgende keer wat hoger neer!

Ja lelijk he die lage neusriem :o Die andere neusriem paste niet vandaar deze denk ik.

Overgangen moeten we wat meer gaan doen idd.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:49

S__L schreef:
Ja lelijk he die lage neusriem :o Die andere neusriem paste niet vandaar deze denk ik.

Dat vind ik niet! Zelf heb ik niet zo'n neusriem, maar ik vind het geen lelijk gezicht. Ik vind het een leuke en aparte neusriem! Je ziet ze niet heel veel.

Ik vind het er leuk een vriendelijk uitzien! Naar mijn idee mag je nog iets meer naar achteren gaan zitten. Op de foto's lijkt het ook zo dat je je tenen naar buiten zet (van je paard afsteekt), ze zouden iets meer naar binnen mogen staan.
Voor de rest vind ik jullie een leuke combinatie! :)

Edit; je zou je onderarmen ook nog iets meer mogen dragen.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:55

Niet vooroverleunen met halsstrekken en niet je armen strekken! Krijg ik ook altijd te horen van mijn instructrice ;)

Nog een vraagje: waarom sporen voor meer tempo? Als ik jou was zou ik er dan een zweepje bijnemen. Dan kan je je paard eerst de kans geven om op een kleine hulp te reageren, voordat je je hulp gaat vergroten. Met sporen kan dat niet.

Hurray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:22

Ik vind jullie een hele leuke combi!
Je moet wel je tenen meer naar binnen draaien, je handen meer dragen en je ellebogen meer ontspannen. Op sommige foto's heb je je armen helemaal recht, ik vind dat dit niet zo'n fijn beeld geeft!
Verder, hartstikke netjes. :+

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:26

hee lauw wat heb je hem lekker aan het lopen zeg :P:P zag pas heel laat dat jij het was xD ahahh

lekker beestje hoor,, zal leuk worden om met die een wedstrijdje te rijden :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:32

Au.. ik krijg pijn in mn nek en schouders als ik naar die foto's kijk.. Foto 1 en 8 vooral.
Maar je hebt dr leuk aan t lopen! Maar probeer jezelf wel los te houden in je bovenlichaam :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:15

Ik rijd met sporen voor de overgangen. Zodra hij het door heeft dat hij gelijk weg moet gaan de sporen er natuurlijk af. Je ziet ook op de foto's dat ik met zweep rijd. Als hij met draf terug in tempo komt krijgt hij een tik. Sporen worden alleen echt gebruikt met overgangen.

Foto 1& 8 zijn vlak na elkaar genomen. Rest van de foto's valt het toch wel mee? Het gekke is dat ik dit totaal niet voel als ik rijd. Miss omdat ik gewoon altijd zo rijd hoor.
Ik hoop dat dit beter wordt als me beugels langer zijn en ik mijn handen ga dragen?

Bedankt voor de reacties!

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:32

ik vind het met name met losrijden of naar de ontspanning toe beter als je je handen wat breder zet een beetje laag, richting je knieën. Dat houdt natuurlijk niet tegen dat je ze rechtop moet houden ;)

Als je je handen laag en wat breder houdt voel je beter of je op beide teugels evenveel druk hebt en kun je hem makkelijker 'begrenzen' als hij met zijn hoofd omhoog komt.

Moet er alleen inderdaad opletten dat je je hand mooi toestaat en meegeeft, en niet je hele bovenlichaam. Maar ik vind het er prettig uitzien!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 09:34

Dankje :) Fijn om te lezen!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:42

Zo raar ziet het er toch niet uit voor de 3e keer? Je verbeterpunten geef je zelf al aan. Je bent zo zeker op de goede weg. Zoals er eerder werd gezegd probeer zelf wat losser te zijn in je bovenlichaam. Succes verder :)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:22

Ik vind dat je hem echt heel leuk aan het lopen hebt. En ik ze wel veel erger in een krul gezien, dus niet al te druk om zijn hoofdje maken hoor. Hij loopt soms iets achter de loodlijn, maar niet enorm. Maar goed dat je je teugels gewoon wat langer laat! Ik weet zeker dat het helemaal goed komt.

Probeer wel je ellebogen ook in je zij te houden, zo steek je je armen en handen niet af. Ook hou je dan automatisch je handen wat hoger. Succes!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:19

Ik hoop dat je zelf weet dat sporen [b]absoluut niet dienen[b] om je pony voorwaarts te schoppen ??

Ik vind voor de rest dat je teveel bezig bent met zn hoofd.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:56

Ik kreeg een PB dat je niks aan mijn reactie hebt.

Maar dat eerste hoop ik dat je snapt, het 2e is dat je veelste veel met zn mond bezig bent om hem naar beneden te krijgen.

Zo beter?

Qwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:21

Ik vind je bericht ook een beetje 'makkelijk'. Ze draagt het spoortje voor dat beetje impuls dat net even extra nodig is om fijn met hem te rijden. Er staat nergens voorwaarts schoppen. Op de foto's vind ik het spoortje er ook niet onvriendelijk uitzien.
Verder is ze 'veel met het hoofd bezig' om hem juist niet zo naar laag en diep te laten lopen, dus niet om hem naar beneden te krijgen ;) Maar dat stond ook al in de beginpost.

Ik vind het een erg leuke pony en jullie zullen zeker vaker foto's van hem zien!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:10

S__L schreef:
Ik rijd met sporen voor de overgangen. Zodra hij het door heeft dat hij gelijk weg moet gaan de sporen er natuurlijk af. Je ziet ook op de foto's dat ik met zweep rijd. Als hij met draf terug in tempo komt krijgt hij een tik. Sporen worden alleen echt gebruikt met overgangen.

Foto 1& 8 zijn vlak na elkaar genomen. Rest van de foto's valt het toch wel mee? Het gekke is dat ik dit totaal niet voel als ik rijd. Miss omdat ik gewoon altijd zo rijd hoor.
Ik hoop dat dit beter wordt als me beugels langer zijn en ik mijn handen ga dragen?

Bedankt voor de reacties!

Zodra je je handen meer gaat dragen ga je automatisch meer rechtop zitten en dus hopelijk je schouders meer ontspannen :j

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:56

Ik hoor iedereen over je sporen en zit.. Dus daar zeg ik niks over.
Maar ik ga wat vertellen over je neusriem :o
Een lage neusriem kun je gebruiken voor paarden die moeite hebben met aanleuning en jou eigen commentaar op foto 5 is dat hij erachter loopt, naar mijn inzicht vind ik hem daar netjes lopen!
Maar ik zou als ik jou was wel je neusriem een paar gaten strakker doen, want hij hangt wel erg los. Kijk maar goed op de foto's dat hij een stukje naar beneden hangt en niet gewoon recht aansluit op de neus van je paardje.

Verder, ik vind het een hele gave pony om te zien! En goed dat je eerst gaat werken aan tempo en dan pas aan nagevelijk :D
Succes verder!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:14

Neusriem hangt niet zozeer te los maar het bakstuk is te kort ingesteld, hij zou wat lager kunnen hangen. :)