En ook nog is een hele leuke.Dit is Maxy. Ik rijd er hier voor de derde keer op. De eerste keren was hij niet vooruit te branden! Daarom heb ik nu een spoortje om, hier reageert hij erg goed op gelukkig. Als het voorwaartste beter is gaan deze er natuurlijk weer vanaf.
Ook loop hij erg achter het bit. Ik heb het idee dat hij een beetje in de houding is getrokken. Als ik m'n teugels oppak wilt hij al gelijk ''in de krul''. Omdat het voorwaartse er nog niet echt goed inzit, krijg ik hem nog niet zo goed tegen het bit aan. Hier zijn we erg hard mee bezig.
Ik heb bewust mijn teugels wat langer zodat hij er wat meer uitging met zijn neus. Ook wou ik hem wat lager want er zat flinke spanning. Ook had ik bewust mijn handen wat lager gezet. Als ik zo de foto's zie vind ik ze wel wat te laag eigenlijk. Ik ga ze de volgende keer wat hoger zetten.
Hij houd nog erg vast in zijn kaak. Ook loopt hij nog wat op de voorhand.
Ik heb het gevoel dat het wel goed gaat komen als het voorwaartse er wat meer inzit!
Volgende keer gaan ook de beugels een gaatje of 2 langer. Ik heb ze nu nog wat kort om de gekke sprongen uit te zitten
. Waar ik rijd is nieuw terrein voor hem dus alles wat nog spannend.Maxy is niet van mij maar sinds kort van de ''buren''. Ik hoop dat hij straks wat beter gaat lopen en misschien zit er dan nog wel een wedstijdje in
Hier de foto's!
1. Drafje

2. Galop

3.

4. Draf. Wat op de voorhand

5. Kruipt er soms toch nog wat achter.

6. Geconcentreerd koppie

7. Stap

8. Weer wat op de voorhand

9.

10. Halsstrekken

En nee, geld heb ik nog steeds niet gevonden