Zenna en ik trainen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zenna_lover

Zenna en ik trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 21:54

Hallo bokkers! Ik ben quite nieuw hier, en open voor het eerst mijn eigen topic! Ik wou graag mijn "rij-kunsten" aan jullie laten. Ik moet je vertellen: Dit was niet mijn beste dag!

De fotoos zijn gemaakt door minjon (op bokt ook minjon), setje is van min en tijdens het maken van de fotoos had ze me ook tips gegeven.

Soms is Zenna wat onrustig met haar staart, ik weet dat dit rugklachten zouden kunnen zijn. Na onderzoek is gelukkig gebleken dat dit niet zo was, *D

We zijn bijna een jaar samen, en het gaat nog niet zo super goed. We hebben een moeilijke winter achter de rug (vandaar mijn body-protector) en het gaat dus nog niet zo super. We rijden (nog) geen wedstrijdjes, ik zit dus nog in de B, :o

Graag onderbouwende kritiek, waar ik iets mee kan doen. Tips zoek ik, geen opmerkingen waarmee ik lekker mee de grond kan worden ingeboord. Danku! :+

Hier komen ze fotooooooooooooooooooooooos...............:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Ik plaats soms mijn benen te ver naar achteren, handen te laag/piano handjes, en soms zit ik wat voorover. Ik ben er hard mee bezig dit beter/weg te krijgen! :P

Jimbo

Re: Zenna en ik trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:02

ligt dat zadel wel goed? het lijkt wat naar voren te kantelen.
verder lijkt je rijstijl wel goed volgens mij hoor.

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 22:06

Zadel ligt in principe goed...... Mijn zadel heeft wel een bontje (tegen zweet in het stof in het zadel) en heeft grijze kussens... Misschien dat dat het is? Ik zal er voortaan op letten, ;) :D
Dankje voor je reactie! :D
xxx

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:09

Tja het enige wat ik wou zeggen.. hakken omlaag en handen rechtop! Maar die 2 dingen heb je zelf al onder je foto's gezet! Verder leuke combinatie :)

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 22:12

Ja, idd. Maar dan ben ik zo bezig met me paardje, dat ik mezelf gewoon vergeet! Ik geen excuus, iknow, maar toch :P

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 06:41

Op de meeste beelden lijkt je houding wel prima hoor. Zie soms wel je voeten naar buiten gaan en soms hakken iets omhoog ipv omlaag. Verder oog je supergeconcentreerd. Probeer er ook wel van te genieten, al gaat het dan wellicht niet helemáál zoals je zou willen$. Sommige dingen hebben gewoon tijd nodig ;-)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:36

Hee meis!
Na een zware winter zijn jullie weer goed op weg, heel goed zelfs!
Let er soms op dat je niet te streng bent met je handen, maar op die momenten juist meer met je been erbij bent. Let op je hakken en tenen. (been geven kan ook als je je tenen gewoon naar binnen houdt :P ) Verder, let op je handen, geen losse flodderhandjes!

En met het losrijden probeer Zen iets lager te rijden maar wel rond houden dmv je been. Dan loopt ze wat meer over de rug en dat is goed voor der aangezien ze nog niet zo'n heel goed ruggebruik heeft. :)

Mooi setje trouwens :P
Waar ken ik die toch van? :+

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 09:22

Haha! Ja, zal ik voortaan op letten, :D Ik ga nu ook met de joppies van me moeder rijden, en met de beugels een gaatje langer. Kijken of dat beter zit, ;)
Ik heb dan alleen nog geen chaps... Ff sparen, haha! :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:30

Vaak doe je met joppers nog meer je been optrekken.
Ik vind jullie een leuk stel.
Probeer eens wat trotser op je paard te zitten,schouders naar achteren en hoofd omhoog. Een beetje van hier kom ik.
Dan straal je meer zekerheid uit naar een ander en naar je paard.

noortjeeee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:01

om je paard wat meer aan de loodlijn te krijgen (iets ronder) kan je wat meer voltes gaan rijden en kan je dan je handen wat meer onspannen, dat het paard ook de ontspanning voeld, en jij er ook een fijn gevoel bij krijgt! Verder ziet het er leuk uit jullie 2 samen en knap van je dat je toch bent doorgegaan naar een vervelende winter!

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:05

Die loodlijn, die vinden we beiden nog wat moeilijk
Ja, had ik ook al neergezet (van me hakken), idd dus.
Dankje! :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:10

Hoezo ligt er een bontje en dekje onder? dekje is vaak al genoeg om het zweet op te vangen (en stof) en een dekje maakt het zadel vaak slechter liggen door de dikte.

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 19:47

Is niet zo, ;) En zadel is afgestemt op rug+bontje. Het bontje is bijna ook altijd nat. Ik heb gewoon BR hea? Dit setje heb ik toevallig (voor de fotoshoot :+) even
geleend, :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:24

Probeer je knie goed tegen je zadel te houden en je tenen niet naar buiten steken, als t goed is gaat dit vanzelf als je knieen tegen het zadel zitten

En volhouden hè!! Succes

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:13

BR? :P ben niet zo van de afkortingen?
Verder, hoezo zou je je zadel afstemmen op het bontje? En je paard zweet ook zoveel zonder het bontje?

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 14:59

BR is een merk van zadeldekjes. Het bontje is nog een extra plaats waar het zweet naartoe kan voordat het in het zadel komt. Het zadel is niet speciaal voor haar op maat gemaakt hoor,xd Maarja... Thanks voor reacties, :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:01

Nou ik hoop dat ze later geen rug problemen krijgt door dit..

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:07

Tuurlijk niet! Anders dan had ik dat bontje er echt niet onder gelegd hoor, :) Ben ook wel zuunig op mn peerd! (L)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:33

Vind dat je m erg leuk rijd, leuke combinatie zijn jullie :)

Probeer wat trotser op je paard te zitten, met name in de galop ;)

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 10:34

Ik ben zo trots als een aap man! :+ Maar in de galop kukel ik gwn wat naar voren soms. Dom hea? Hier kan ik echt nx aan doen, want ik ben echt al iets van 2 maanden aan het oeffenen hiermee, maar ik ga door! :o

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:47

Je moet je knie juist NIET tegen het zadel houden en hakken uitdrukken is ook iets wat je beslist niet moet doen. Wie leert jullie (ik bedoel niet specifiek de TS, maar iedereen die dit soort dingen zegt) die onzin!

Je benen kun je gewoon laten hangen, de zwaartekracht doet de rest! Vraag iemand om jouw been een beetje van het zadel te tillen en los te "schudden". Deze persoon kan dan ook je been, vanaf je heup iets draaien, zo dat je netjes met de binnenkant van je dij (bovenbeen) tegen het zadel komt. (Je zit nu een beetje op de achterkant van je dijbeen ipv de binnenkant.) Herhaal dat hierna met je andere been. Je zal zien dat je been dan een stuk langer is geworden, je moet dan je teen optillen om nog bij de beugel te kunnen als het goed is. Daardoor is je hak lager gekomen dan je teen, niet door het uitdrukken dus, maar door het lui laten hangen van je been.
Je knie zal je zadel niet raken, wel het dikste punt van je kuit, vlak onder je knie. Neem een paar zitlessen van iemand die er echt verstand van heeft: degene die ooit zegt dat je je knieën tegen het zadel moeten drukken of je je hakken uit moet drukken heeft er dus per definitie geen verstand van.
Als je met je knieën klemt druk je jezelf uit het zadel, (wasknijper effect) en dat is niet de bedoeling.

Er zitten wat je paard betreft al hele aardige stukken tussen, ga daar mee verder zou ik zeggen. Mij viel het verder op dat je je schouders optrekt in de galop. Je schouders mag je, ook in galop, laag houden. Vergeet niet om gewoon te blijven ademen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:02

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd.

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:09

er zitten hele goede stukken in, maar soms lijkt het ( vooral in galop) heel gespannen. Gewoon lekker zitten, meer achterover, dan komt het goed!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:09

Je foto's doen het hier niet (meer).

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:34

Heel jammer idd dat je foto's het niet doen.
Wat ik op de 2 foto's wel zag is idd je houding.
Probeer meer op je gat te gaan zitten.