Lien2 schreef:Allereerst vind ik jullie al combinatie goed bij elkaar passen!! Het tempo vind ik opzich wel ok, maar het moet veel actiever. Achter sloft ze er een beetje bij en in de galop heeft ze nauwelijks sprong. Ook heeft ze op sommige punten moeite met haar balans en compenseert door over de buitenschouder weg te lopen. ik wil je adviseren terug te gaan naar de basis. Veel schakelen en niet teveel vragen aan de voorkant. Rij haar maar eens extra naar voren en terugvragen op je zit, niet met je teugels. Laat haar ook op d'r eigen benen lopen en niet veel inwerken met teugel en been. Veel afwisseling in houding en buiging kan daarbij ook helpen. Je kan bijvoorbeeld in de galop schakelen in tempo (eventueel een volte meepakken) en tegelijkertijd een stukje halsstrekken meenemen. Ook kan je een stukje contrastelling vragen.
Blijf doorgaan met niet teveel aan de voorkant te zitten, dit gaat je absoluut op termijn voordeel opleveren!! Heel veel plezier samen!
Ik weet het maar het grootste nadeel bij Ulysse is dat.. ze alsk haar begin laten vooruittegaan ze veel te snel in haar bloed komt.. en dan wilt ze alleen maar vooruit.. Nu ben ik momenteel bezig om haar gewoon een lekker halfuurtje-uurtje ontspannen te rijden.. want dit is bij haar super moeilijk.. Maar ik ga je commentaar zeker in mijn achterhoofd houden en zeker gebruiken!! Dankje:)