Heey!Na een week lang alleen maar buitenritten, vond ik het vandaag wel weer eens tijd om met mijn pony Lotus in de bak te gaan rijden.
Lotus is van mij sinds september 2009, maar ik rijd haar nu een jaar. In het begin reden we vooral veel buiten, maar de laatste tijd zijn we ook meestal wel twee keer per week serieus in de bak bezig.
Lotus is een vrij drukke pony, die graag voor je werkt, maar dan op haar eigen manier. Alles moet hard-harder-hardst, en mevrouw dramt daar erg graag haar zin in door. Ik ben erg veel bezig met overgangen, tempowisseling en onder begeleiding van mijn instructrice, gaat het tempo steeds gecontroleerder. We hebben er nog steeds moeite mee, maar het gaat er al een stuk rustiger aan toe dan in het begin!

Het niveau wat Lotus en ik rijden, lijkt het meest op B-niveau omdat we heel erg bezig zijn met de basis en het tempo constant te houden.
Mijn eigen commentaar is dat ik mijn rug niet zo hol moet trekken en op mijn handen moet letten. Mijn handen mogen soms wat netter bij elkaar en meer boven de manenkam. Daarbij ben ik vrij streng met mijn rechterhand, hier ben ik mij van bewust en probeer 'm ook zo vaak mogelijk wat losser te laten, maarja soms dan denk ik daar niet bij na en hoppa daar gaat die hand weer.
Ik zit ook af en toe in stoelzit, ik weet ook niet hoe ik dit het best kan verhelpen. Heb mijn beugels al een gaatje korter en een gaatje langer gedaan, maar de stoelzit blijft..
Nou, hieronder de foto's van vandaag. Dankzij de afgelopen lessen, kunnen Lotus en ik steeds meer op een gecontroleerd en gelijkmatig tempo door de bak. Ze deed vandaag echt haar best en ben super trots op haar, want ze vindt het behoorlijk lastig!

Tessa, heel erg bedankt voor de foto's!

[1] Instappen

[2] Lekker lang en laag

[3] Wat meer oppakken, op handen letten..

[4] Drafje

[5] Inzet slangenvolte, hier dus die rechterhand...

[6] Toen kwam de zon door en werd het opeens een stuk warmer.

[7]

[8]

[9] Van hand veranderen

[10]

[11] Hier lijkt ze echt huge

[12] Klaar, brave poownie

[13] En als laatst nog een foto van een week of twee geleden, toen we alleen maar hard-harder-hardst konden..

Tips en opbouwend commentaar zijn welkom, houd het aub wel vriendelijk.

let op je handen inderdaad en je teugels, maar dat gaat helemaal goed komen!
.