4 jarige Beaux @ rijden + foto's clinic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

4 jarige Beaux @ rijden + foto's clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:08

Hoi bokkers, afgelopen weken zijn er veel rijfoto's gemaakt van Beaux en mij o.a. met een clinic. Op 15 mei wordt ze 4 jaar en we doen lekker rustig aan! Elke week les ik met haar en ik merk elke keer verschil, we zijn vooral bezig om haar lekker actief te rijden en we maken veel figuren. Beaux kropt zich graag op en daarom rijd ik haar graag lang en laag en met haar neusje er uit. Ik wil jullie graag laten zien hoe we bezig zijn, zelf ben ik tevreden, ze is super braaf en laat zich fijn rijden. Beaux is een erg werkwillig, ik wil haar niet overvragen, dus we rijden nu 3 (soms 4) keer in de week een half uurtje. Rest van de dagen heeft ze 'vrij' of doe ik grondwerk met haar. :)

We hebben een tijdje bitloos gereden ivm tandproblemen:
Afbeelding

Zo gaan we nu door de baan, best fijn vind ik zelf...
Afbeelding

Afwenden, van hand veranderen?
Afbeelding

Een van onze eerste galopjes :D
Afbeelding

Lekker uitstappen, vind ze heerlijk, het liefst met haar neus door het zand. :P
Afbeelding

Afgelopen zondag was er een clinic bij ons op stal georganiseerd, was een gezellige dag, met vre-se-lijk weer. (regen,wind...) Anne Muller kwam de clinic geven en ik vond het erg leerzaam, persoonlijk vind ik de manier van het gewone lessen fijner als de cliinic, maar Beaux reageerd goed op beide. We waren voor het eerst zonder andere paarden in de grote bak, normaal rijd ik altijd met meerdere in de kleine bak, maar Beaux was erg braaf, ondanks de paarden die op de landjes aan de kletter gingen, enige wat ze deed waren een paar steiger pogingen, maar na een beenhulp naar voren was dit over, toch bleef het spannend voor haar! Anne was enthousiast over ons, ze vond dat Beaux talent had en ik lef, altijd leuk om te horen :D
Hier een paar foto's.

Even een uitleg, hoe we te werk gaan, ook wilde Anne wat dingen weten van Beaux, voordat we aan het werk gingen.
Afbeelding

Whaaaaaa ze komen op me afgestormd, we vlogen hier uit de bocht. :Y)
Afbeelding

Hier een seconde voor haar steigerpoging, het stelde niet zo heel veel voor en daarna konden we rustig verder rijden.
Afbeelding

Een braaf, ontspannen paard! :)
Afbeelding

Persoonlijk vind ik dit een fijn plaatje, haar neusje er iets uit en ruime passen.
Afbeelding

Nog even van haar koppie, ik zit hier voor het eerst op haar, nog bij de fokker.
Afbeelding

Ik plaats normaal gesproken liever geen rijfoto's van mezelf op bokt, ik weet dat we aan veel moeten werken, maar we komen ook van heel ver. Commentaar, prima, maar hou het netjes en graag uitleggen hoe en wat. :)

Groetjes Laura

_Dressage

Re: 4 jarige Beaux @ rijden + foto's clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:29

Wat een superbeestje heb jij zeg!
Zo jong en al zo ontspannen (voor wat ik kan zien op de foto)
en zo te zien ben jij ook heel licht met je handen, echt super!
jullie gaan het zeker nog ver schoppen

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:36

@ Dressage: Wat een leuke reactie, echt fijn om te horen :D
Ik probeer idd zo min mogelijk met mijn handen te doen, maar het op te lossen met beenhulpen. Dankje wel, voor je reactie! :)

@ Melissa: Dankje wel, vind ik ook hoor stiekem haha :P

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:38

Zó! Je mag trots zijn hoor op je paard!
Rijden ziet er goed uit hoor, en je krijgt hulp geloof ik dus dat komt goed!
Succes verder!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:41

@ Nicky: Dank je wel :D Ja gezellig als je langs komt! :D

@ Wietse: Bedankt, ja ik krijg idd hulp, dmv lessen elke week en als er clinics op stal komen, ben ik van de partij :p

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:43

Ziet er erg ontspannen en rustig uit, erg leuk om naar te kijken! (wel op sommige foto's pianohandjes...) Maar goed, ziet er zeker goed uit en dat belooft wat voor de toekomst!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:48

@ Balou_K: Ik ben best onzeker, heb vaker jonge paarden gereden, maar Beaux is anders, ze is heel gevoelig, maar laat dit absoluut niet merken. Iemand op stal heeft wat gezegd, waardoor ik erg onzeker ben geworden, ik zou niet handig genoeg zijn om haar aan te kunnen. Gelukkig weet ik zelf waar ik aan begonnen ben en krijg ik veel hulp, die het er niet mee eens zijn en vinden dat ik er wel handig genoeg voor ben. Ik probeer me daar niets van aan te trekken, maar stiekem sluipt die opmerking er in. Ik wordt steeds zelfverzekerder, maar tja foto's plaatsen op bokt vind ik altijd een risico haha :P

@ Betssa: bedankt :D ben er vergeten bij te zetten, dat ik tijdens de clinic, mijn handen juist zo moest zetten, waarom ben ik vergeten en vind ik niet erg omdat dit niet mijn manier van rijden is. Soms gaat het perongeluk wel, maar ik let er erg op. :)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:54

Ziet er super uit!
als alle jonge paarden zo werden gereden was er een stuk minder drama in de paarden wereld!!

Ga vooral zo door!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 21:04

@ Beli, dank je wel :D
Dat vind ik wel een heel groot compliment! :o

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:07

Nou, Lau, Niks van aantrekken, ik heb je dan 1x gezien en ken je natuurlijk uit het topic... Maar zoals ik je ken ga je echt super met je paardje om! En weet je ook waar je mee bezig bent!
Straks rijden jullie iedereen voorbij ;)

Fizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:18

Ziet er echt super uit, idd al lekker ontspannen.
Heeft wel wat weg van mijn jonge paardje. Dat steigeren enzo, haha:P Loopt al lekker in de hand en tilt goed de benen op.

Gewoon lekker doorgaan en samen overwinnen jullie die kleine probleempjes zoals steigeren enzo wel!

Leuk beestje & combinatie!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 21:22

@ Nic, ik probeer me er niks van aan te trekken, maar dat is wel lastig. Laatste tijd wordt dat niet meer gezegd, maar ik blijf der dan aan denken als ik bijvoorbeeld aan het rijden ben en zij kijkt. Ik ben heel concequent naar Beaux en dat merk ik, ze weet wat ze mag en wat niet. Heb gelukkig veel hulp van mn instructrice en een stalgenootje, dus als ik die hulp nodig heb, kan ik altijd bij iemand aankloppen, die net zoals mij precies weten hoe Beaux in elkaar zit en met die hulp ben ik echt super blij! :D Haha zou een stunt zijn als dat gebeurd, maar ja lekker rustig aan. :D

@ Fizz: Dankje :D, ben wel benieuwd naar jou jonge paardje, ga even foto's zoeken. :) Gelukkig is dat steigeren geen gemenigheid, dan ben je er toch sneller klaar mee, dit is van haar ook puur een reactie op hetgeen dat achter haar gebeurd. Bedankt voor je leuke reactie! :D

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:26

Ziet er erg goed uit!
Kan er verder niet heel veel over zeggen.
Tja misschien een beetje op de armen/handen letten, maar dat is volgensmij no big deal

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 21:47

@ Manonlala, dank je wel, van mn handen weet ik, daar wordt op gelet. :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:50

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Uiteraard mag je complimentjes geven, maar doe dit dan met rijtechnische onderbouwing.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:22

mooie foto's hoor beaux loopt er vrolijk bij! en je rijdt haar erg netjes en consequent ,mooi dat je haar op lengte kan rijden .
kin omhoog en lekker trots zo doorsturen!

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:32

Wat een ontzettend leuk dier!! Je rijdt haar zo te zien erg fijn en vriendelijk rond.

Ik las iets over je eigen onzekerheid en wat anderen aan commentaar leveren, dat herken ik wel een beetje. Probeer je er niet teveel van aan te trekken en blijf je eigen gevoel volgen want voor je het weet gaat het juist mis door alle bemoeizucht van buitenaf. Ik probeer altijd maar te denken: De beste stuurlui staan aan wal... En ik weet ook wel dat het makkelijker gezegd is als gedaan! ;)

Succes met je merrie, als je zo doorgaat komt het helemaal goed!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:37

Ik vind dat het er echt netjes uitziet. Probeer dat 'steigergedoe' eruit te werken door vooral (zoals je zelf al doet) haar vooruit te rijden. Ik denk dat je wel weet waarmee je bezig bent, dus verder geen tips meer :)

Juist, vlug terug nieuwe foto's!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:17

vind het er super uitzien!
Je lost problemen op zoals het hoort ( steiger gedoe) en het ziet er voor mij ontspannen en relaxed uit. Het paardje heeft het ook naar dr ( of zijn?) zin volgens mij!
Wat voor afstamming heeft je paard?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:26

ik vind het er mooi en relaxed uitzien, ook dat je rustig aan doet met je jonge merrie vind ik heel goed en mijn technische onderbouwing: ga vooral zo door :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 08:06

@ Happynes: het is en blijft lastig, maar wat je zegt is helemaal waar. :) ik moet me er ook niet zoveel van aantrekken, ik ga daar ook echt aan werken. het is alleen zo jammer dat mensen dat moeten zeggen. bedankt voor je reactie, fijn om te lezen! :)

@ Magli: bedankt voor de tip, dit is idd hoe ik het op los, ik wil haar niet in de mond zitten, vooral omdat ze daar al zo gevoelig is. Dus hup vooruit en niet omhoog, denk ik altijd maar. Ik zal snel nieuwe rijfoto's maken! :D

@ Madelein: dank je wel :D ja volgens mij heeft ze het reuze naar haar zin. overdag (straks ook nacht) lekker op het land met vriendjes en dan een paar keer in de week rustig aan aan het werk. Ze vind het ook leuk om voor me te werken. :) Beaux is van Troy x Rubert R x Hemmingway, hier haar hele afstamming op paardenfokken: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=134119

@ Garny95: bedankt voor je leuke reactie, ik vind het fijner om lekker rustig aan te doen en straks de basis er helemaal goed in te hebben zitten als dat ik straks met een halve basis de wedstrijden in moet, om het zo maar even te zeggen. Dus voorlopig hobbelen we nog wel even zo door en het bevalt ons beide wel goed. :)

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:51

Leuke combinatie. Goed dat je het kalm aan doet met haar, zal je op termijn zeker geen spijt van hebben. Ik vind het er erg ontspannen uit zien en die steigermomenten los je volgens mij goed op. Zie wel dat je op de galopfoto wat naar voren valt, maar is misschien momentopname. Doe zo verder!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 11:02

@ Bloempjeh_ Op de gallop foto zit ik idd wat naar voren, dat deed ik meer om haar te ontlasten en moest ook wennen aan haar galop. Je hebt daar idd gelijk in. Dankje wel :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:58

Omdat ik geen rijteschnis comment had, hier even wat meer :)

Waarom geen foto's plaatsen ?
Vind dit een heel fijn plaatje geven, je kan zeker trots op jezelf zijn !

Het steigeren heb je goed opgelost, voorwaarst houden is de enige tip die ik je daarvoor kan geven, maar dat doe je zelf al erg goed !

Op de foto's zie ik dat je af en toe wat te veel naar voren zit, ga voor je gevoel wat meer naar achteren zitten.. En af en toe lijkt het of je een knik in je polsen hebt :)

Verder erg netjes !!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 20:39

@ Madelein: Als het om Eduardus gaat, hebben ze idd behoorlijk wat van hetzelfde bloed (heb hem opgezocht op paardenfokken), ze lijken ook nog eens op elkaar, sprekende koppies, leuk om te zien! :)

@ Balou_k: bedankt voor de tips, ik zie het nu zelf ook, bij de clinic moest ik express naar voren zitten, ze noemde dat een minuutje naar voren, had met een klok te maken, weet het niet meer precies. Maar zie dat ik het met de gewone rijfoto's ook doe, dankje :D