Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Voor een tijd geleden was er ook een topic over een vrouw en een klein paard, iedereen vond het er netjes uit zien, ik vond het eerder triest voor het paard.
. Ik vraag me
randie schreef:precies, pas je paard er op aan. Dan is er niks aan de hand. Maar het lijkt hier wel als er een dikker iemand voorbij komt bij bijvoorbeeld itp en iemand er een subtiele opmerking overmaakt, alle dikkere mensen zich spontaan verzamelen & de ene opmerking na de andere vliegen dan heen en weer over dunne ruiters...waarschijnlijk om zichzelf goed te praten.
@ tallie dat is ook mijn punt...! ik wil JUIST niemand kwetsen, en als je goed leest heb ik het niet over hobbelende trekkende ruiters. Maar gewoon over gelijkwaardige ruiters en JA 100 kilo is dan nog steeds meer "bagage" dan 50 kilo maar je hoort mij niet zeggen dat die mensen niet op een paard moeten stappen. Die verdediging die jij op voert is juist net wat ik bedoel..!

Citaat:Maar de mensen met een maatje minder, wat is voor jullie de reden dat jullie zo zijn? Heeft dit te mken met een overactieve schildklier? Heeft dit te maken met de stofwisseling? Sporten jullie 7 dagen in de week? Eten jullie nooit suiker of vetten? Of kotsen jullie alles uit?
. Het is dus eigenlijk een wonder
) Ik was heel licht en klein (pak suiker) , en nog steeds.
Dat het een wonde ris dat wij geen stoornissen/handicap hebben, is zo maar heeft niks met je gewicht te maken. (was het maar waar) Tallie1979 schreef:Nou, iemand gratenpakhuis, sprinkhaan of twiggy noemen vind ik persoonlijk not done..
Maar de mensen met een maatje minder, wat is voor jullie de reden dat jullie zo zijn? Heeft dit te mken met een overactieve schildklier? Heeft dit te maken met de stofwisseling? Sporten jullie 7 dagen in de week? Eten jullie nooit suiker of vetten? Of kotsen jullie alles uit?
Kijk, een mens die een maatje meer heeft, kan dit ook hebben door meerdere redenen. Emnotie eter, luie schildklier of stofwisseling of gewoon ieder pondje door het mondje..
Om even een voorbeeld te stellen he!
sterker nog ik vind dat je gelijk hebt als het gaat over dat taboe
randie schreef:mag jij mij uitleggen waar ik kwetsend ben...? dat is imo niet mijn bedoeling. Mijn bedoeling is dat iedereen elkaar moet respecteren. Laat zwaardere ruiters in hun waarde maar ga ook niet afgeven op dunnere. Ik vraag me
alleen af waarom mensen denk dat opmerkingen over dun zijn niet kwetsend zijn..
Wat is dat toch met dikke ruiters..
Daar begint het al mee
Je moet je beter nuanceren 
Zonnetje81 schreef:@Randie wat een klets! Ik ben met 26 weken geboren (april ipv eind juli) en ik heb duidelijk geen ondergewichtDat het een wonde ris dat wij geen stoornissen/handicap hebben, is zo maar heeft niks met je gewicht te maken. (was het maar waar)
randie schreef:@ Asyaa DAT bedoel ik
@ Tallie:Citaat:Maar de mensen met een maatje minder, wat is voor jullie de reden dat jullie zo zijn? Heeft dit te mken met een overactieve schildklier? Heeft dit te maken met de stofwisseling? Sporten jullie 7 dagen in de week? Eten jullie nooit suiker of vetten? Of kotsen jullie alles uit?
Mijn reden..? ik ben in oktober geboren terwijl er december op de planning stond. Het is dus eigenlijk een wonder
dat ik dus rondloop zonder andere stoornissen die vaak voorkomen bij couveusekindjes. Laatste weken neem je
als baby in de buik alleen nog toe in gewicht en grote. Dat deel heb ik overgeslagen.
Want die is als peuter geboren? Asyaa schreef:Zonnetje81 schreef:@Randie wat een klets! Ik ben met 26 weken geboren (april ipv eind juli) en ik heb duidelijk geen ondergewichtDat het een wonde ris dat wij geen stoornissen/handicap hebben, is zo maar heeft niks met je gewicht te maken. (was het maar waar)
U is hoogleraar medische wetenschappen?
Ik ben 2 weken te laat geboren en ik heb ook ondergewicht. Misschien is het bij haar de doorslaggevende factor geweest voor ondergewicht, en bij jou niet. Misschien heb ik weer iets anders.