Santos X Adonis Bonte @ de manier antoine de both

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dors04

Santos X Adonis Bonte @ de manier antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 18:37

Hallo,

sinds kort les ik bij iemand anders omdat dorsan onregelmatigheid begon te tonen via via kwam ik bij iemand terecht die les geeft op de manier van antoine de both
nu gaat het stukken beter
hier rijd mijn instructrice hem voor de 3de keer omdat ik op eigen terrein niet kan lessen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes
michelle

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:40

Hmmmmm.... ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de foto's niet echt een heel vriendelijk beeld vind geven...

:n

Edit: Spelfoutje...
Laatst bijgewerkt door Suelza op 03-05-10 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:40

geeft zij jou les??

zoek maar snel een andere instructrice dan

owens-mama

Re: Santos X Adonis Bonte @ de manier antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:42

Wat zit ze raar op het paard. Wat is daar de bedoeling van?
Is dat om zijn rug te ontlasten?

Anoniem

Wat een geweldig leuk paard, maar wat dat mens erop aan het doen is?!

Marieke_K

Waarom niet Suelza? Ik zie een paard wat redelijk ontspannen loopt, alleen de berijdster zit er anders op dan 'normaal'. Dat hoort, wat ik heb begrepen, bij deze manier van scholing. Voorover zitten om je paard voorwaarts te laten gaan, achterover om meer te remmen. Wie zegt dat de klassieke manier wel goed is, alleen maar omdat we dat gewend zijn ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:44

En mijn hand en been houding is niet goed maar dit lijkt me ook niet de bedoeling.
Is dit de manier van antoine de both? Die ken ik namelijk helemaal niet. Rij jij zelf ook zo met je handen en lichaam? Lijkt me ook niet erg fijn voor je eigen houding.
Ik ben benieuwd want je hebt wel een super lekker paard zeg! En ik vind hem zeker wel lekker lopen op de meeste foto's
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 03-05-10 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:45

Hmmm dit oogt niet bepaald deskundig. Je instructrice hangt veelste veel naar voren met haar boven lichaam. Haar handen zijn te hoog geplaats en haar binnenhand gaat over de hals heen. Het paard laat imo nog niet los in nek en kaak. Ook de rug mag losser.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:47

Waarom niet? Ik zie een ruiter, welke met haar zit het paard eerder stoort dan ontlast... Een verlichte zit, moet ook een 'verlichte' zit zijn. Hier zie ik enkel en alleen een ruiter, die weliswaar enigzins voorover uit het zadel tracht te komen, maar zeer zeker niet verlicht zit.

Daarnaast zie ik daarentegen geen ontspannen paard (kijk maar eens goed naar de kaakspieren) en vind ik hem erg hoog ingesteld voor een paard wat voorwaarts, neerwaarts moet lopen...

Ik ben bekend met de AdB methode (en andere methodes uit de klassieke rijschool) maar zie hier geen schoolvoorbeeld van hoe het uitgevoerd dient te worden...

Daarnaast vind ik haar ronduit scherp met haar hand inwerken...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:48

Mooi paard heb je!
Over het rijden kan ik verder weinig commentaar geven. Heb zelf geen verstand van de manier van Antoine de Both.

Dat ze haar handen zo hoog houdt, dat hoort wel bij Antoine de Both, dat weet ik dan weer wel :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:48

_Tara_ schreef:
Mooi paard heb je!
Over het rijden kan ik verder weinig commentaar geven. Heb zelf geen verstand van de manier van Antoine de Both.

Dat ze haar handen zo hoog houdt, dat hoort wel bij Antoine de Both, dat weet ik dan weer wel :j

De hoogte van de hand, hoeft geen probleem te geven, de inwerking vanuit de hand, daarentegen wel...

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:49

Amazone is veeel te streng met de binnenhand.
Dit is geen ontspannen beeld, paard houd zich ook vast in rug en kaak.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:50

Degenen die bij ons op stal bij hem rijden en ook les geven zitten op precies dezelfde manier te paard.
Wel een erg leuk paard trouwens!!!!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:52

Dat was ik er nog vergeten bij te zetten, erg gaaf paard inderdaad :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:52

Ik rijd sinds kort ook op deze manier met mijn paard maar tijdens mijn eerste les werd ik er continue op gehamerd om m'n binnenhand los te laten, dat zie ik bij deze instructrice nergens terug. De rest van haar zit stoort me niet.
Echt een vreselijk stoer paard trouwens, prachtig!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:53

Jeannette schreef:
Degenen die bij ons op stal bij hem rijden en ook les geven zitten op precies dezelfde manier te paard.
Wel een erg leuk paard trouwens!!!!

Heb je zelf wel eens bij AdB gelest?! Want ik herken deze manier van rijden dan weer niet...

Die hoge handen, ja, dat herken ik... Maar nogmaals, de hoogte van de handen hoeft niet storend te zijn, de inwerking op de foto's is dat daarentegen wel...

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:53

Weet je ook waardoor je paard onregelmatig loopt? Is de oorzaak hiervan bekend?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:54

Jeanneee_ schreef:
Dat was ik er nog vergeten bij te zetten, erg gaaf paard inderdaad :D

Daar moet ik mij dan overigens wel weer volledig bij aansluiten :D hij is erg leuk!

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 18:54

de meeste foto's zijn genomen waarna hij er vandoor was gegaan, zie de foto's dat hij wat opgekropter loopt.
dan is het handen omhoog en sturen.
heb ook wat foto's waarop duidelijk de ontspanning te zien is en welke kant we op horen te gaan, deze volgen zometeen eerst even de baby in bad doen
ok volgen zo de reactie's op jullie.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:55

Ze kan zelf wel wat les gebruiken!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:55

Inwerking is vanaf een foto toch lastig te beoordelen (althans, dat is mijn mening). Mijn paard buigt (te) makkelijk linksom, dat lijkt op een foto alsof ik enorm trek.

Vind zelf de kaak lastig te zien op de foto vanwege de donkere kleur van het paard rond de kaak. En waarom zou een paard neerwaarts moeten worden gereden om los te laten? Misschien loopt deze wel in het hogere werk, waar oprichting gevraagd wordt.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar vind het sneu voor TS dat er direct weer zo bot gereageerd wordt op de foto's zonder onderbouwing. Zoals deze:
Citaat:
Ze kan zelf wel wat les gebruiken!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:56

Misschien dat je instructrice vanaf de grond deze fouten niet maakt maar ik zie hier over het algemeen een heel strenge binnenhand en heel gespannen polsen. Binnenhand hoort niet zo streng te zijn.
http://94.100.114.101/939500001-9395500 ... _I8oj.jpeg
Op deze foto haalt ze de binnenhand zelfs bijna over de hals van het paard heen! Dat is echt een grove fout (ook bij AdB neem ik aan.)
Ook heeft ze haar handen op ongelijke hoogte en
http://94.100.119.226/939500001-9395500 ... _JLMo.jpeg
hier ook nog eens totaal niet evenveel druk op beide kanten.

http://94.100.122.131/939500001-9395500 ... _JAml.jpeg
Hier zie je weer dat de binnenhand veel sterker inwerkt dan de buitenhand. Doordat ze haar ene hand veel hoger heeft kan er nooit gelijke druk zijn op beide kant, daar wordt je paard ook scheef van.

Ik zou iemand anders zoeken om les van te krijgen in deze methode.. Ik heb er geen verstand van, maar ik weet wel dat AdB rechtrichten is en op deze foto's zie ik het tegenovergestelde terug.

Wel super leuk paard. :D

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:57

het blijven foto´s misschien ziet het er bewegend wel veel beter uit!
Maar ze kanteld helemaal naar voren en der handen zijn heel hoog, dit is absoluut geen dragen meer!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:57

als je bekend met de adb manier zie je je heel goed wat ze aan het doen is!

je ziet dat ze het paard op en van de schouder vraagt door haar hand en zithouding.
deze oefening is nodig om het paard recht te kunnen richten.

kijk maar eens in mijn oudere topics, daar staan filmpjes waarop ik op dezelfde manier rij, en ja heb hier ook heel veel commentaar op gehad dat het niet vriendlijk zou zijn etc. :+
Ik heb ruim 3 jaar bij antoine zelf gelest en hij geeft nog steeds les bij ons, en geloof me je krijgt er een heel fijn paard van wat zacht in de hand is en nageefd op een lichte druk. :D
maar ik kan me voorstellen dat als je nooit zelf op dei manier gereden hebt dat je denkt van wat is dit... maar het is echt een fijne manier, ik heb de vraag van juryleden ook wel eens gehad tijdens het losrijden wat we aan het doen waren :P , maar kreeg dan later te horen dat ze in de proef eigenlijk wel fijn liepen. ;)

dus mensen als je het niet geprobeerd hebt ordeel dan niet te snel, ik oordeel ook niet raar over mensen met groen haar of een geruite broek ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:58

Dors04 schreef:
de meeste foto's zijn genomen waarna hij er vandoor was gegaan, zie de foto's dat hij wat opgekropter loopt.
dan is het handen omhoog en sturen.
heb ook wat foto's waarop duidelijk de ontspanning te zien is en welke kant we op horen te gaan, deze volgen zometeen eerst even de baby in bad doen
ok volgen zo de reactie's op jullie.

Dan nog zou ze hem niet zo met haar binnenhand moeten terugnemen! Je ziet vaak de binnenhand veel strenger inwerken dan de buitenhand.