dat ze van huis was. En daar zijn me een aantal dingen opgevallen...Springrubriek en dressuurrubriek
begonnen tegelijk dus ook het inrijden begon tegelijk op 2 tereinen niet ver van elkaar verwijderd.
Het begin van de wedstrijd begon met met het officieel omroepen van het starten door de speakers.
En die speakers klonken door het slechte weer meer zo: KRRRR SHHHHRRR KRRRRR
.En hop daar gingen de meeste dressuurpaarden, * spring stuiter ren huppel* . Mijn paard deed er
niet aan mee
, dus ik had even tijd om te spieken bij de springruiters.. Geen enkel paard reageerde er op! Ook viel het op dat de dressuur paarden wel minstens 3 keer vaker
gelongeerd werden van te voren dan de springpaarden. Ook heb ik er een paar op het dressuur terrein
zien rond sjezen, dit leek bij de springers ook minder te gebeuren!
Nou heb ik het heel zwart wit gezegd natuurlijk, springpaarden en dressuur paarden. Er zijn natuurlijk ook
harstikke veel leuk alrounders, en misschien had er ook beter ruiters kunnen staan? Maar WAT maakt
nou dat verschil?
de paarden?
Zijn de dressuur paarden zo "extreem" gefokt dat ze gekken dingen niet meer kunnen handelen en mega
sensibel zijn, of worden ze nooit blootgesteld aan enge en gekke dingen?
Of zijn de springpaarden gewoon koele knakkers die nergens iets om geven, of zijn die juist wel blootgesteld aan
gekke dingen en dit dus gewend?
de ruiters zelf?
zijn de dressuurruiters zelf bang voor enge dingen en ontwijken ze die? Vinden ze de paarden eng en hun reactie eng of voor de controle die ze misschien kwijtraken?
Of zijn de springruiters gewoon gemakkelijk en niet vies van een sprongetje of bokje van het paard, idem met enge dingen?
zelf heb ik stiekem al een beetje een mening gevormd maar ben nieuwsgierig naar die van jullie..!
Wat nu sowieso nog te zien is aan mijn dressuurjasje.
Mijn paard is allroundgefokt. In de springring kijkt ze echt nergens naar.
Alleen in de dressuurring stond ze een keer vanuit een middendraf ineens helemaal stil, omdat mevrouw die bloembak bij de letter toch wel erg verdacht vond.