Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Germatje schreef:Ben ik de enige die niet geloofd in teugelkreupel?
Ik denk dat je paardje iets mankeert waardoor ze dat gaat doen, als ik jou was zou ik aan de eigenaar vragen of ze er een osteopaat of fysiotherapeut oid naar wil laten kijken!
Op wedstrijd ook vaak op de coupon gezegt dat ze teugelkreupel was. Dit was helemaal niet het geval.
Probeer dat dus ook veel te oefenen.
LoveleyHorse schreef:Ik geloof er ook niet in. Het klinkt gewoon niet logisch dat een paard kreupel gaat lopen door een te strenge hand. Ik had het met mijn paard maar die zat vast in haar rug.Op wedstrijd ook vaak op de coupon gezegt dat ze teugelkreupel was. Dit was helemaal niet het geval.
Nu moet ik haar juist goed rond rijden zodat haar rugspieren sterker worden. Ik ga ook veel het bos in (heuvels stappen, draven, galoperen) en ook springen. Alles om die spieren te trainen. Dit is dan ook gelijk een tip voor jou!Probeer dat dus ook veel te oefenen.
Op het filmpje komt het ook niet over dat je streng met je hand bent.
hier heb ik tenminste echt iets aan

maaike_lotte schreef:Ik heb het filmpje gezien,
loopt ze niet kreupel als je haar niet rond rijd? ik denk dat je dan eerst daar naar toe moet. gewoon contact houden met de mond, niet helemaal los laten want daar word het paard onregelmatig van, gewoon een verbinding maar absoluut niet rond maken, zorg dat je haar goed voor het been hebt want het is wel goed om haar laag over de rug te rijden wat gezegt werd door Loveleyhorse maar je kan geen enkel paard fijn laag over de rug rijden als ie niet aan het been is, succes!
ik heb haar gister ook gereden en heb ik haar gewoon lekker voorwaarts gereden zonder haar rond te willen rijden en gewoon alleen maar voorwaarts en dan komt ze op een begeven moment ook zelf naar beneden en dan loopt ze heel fijn