calvin onder het zadel (Vivaldi X gribaldi)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calvin07

calvin onder het zadel (Vivaldi X gribaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:00

hij is net een paar weekjes onder het zadel en kruipt achter de loodlijn en spoelt zich los van het bit.op dit moment gaat het al redelijk en neemt hij af en toe mijn handen echt wel aan.al zijn die momenten erg kort maar dat gaat echt goed komen.volgende week waarschijnlijk mijn eerste les bij barbara koot.
Laatst bijgewerkt door Calvin07 op 01-05-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:03

Kan je video niet zien. Zou 'm graag eens bekijken.

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:11

vancky2005 schreef:
Kan je video niet zien. Zou 'm graag eens bekijken.

hij doet het !!!

Chantal511

Re: calvin onder het zadel (Vivaldi X gribaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:15

wat een gaaf beest zeg! :+:

Probeer je handen en benen wat stiller te houden. Vind het er niet slecht uitzien hoor :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:19

Geweldig, die pakt het heel erg goed op!
Ga zo door...
Heb geen enkel rijtechnisch commentaar, behalve dan op het goede been lichtrijden, aan het begin... Maargoed, verder heb ik niet echt fouten kunnen ontdekken. Hij is fijn voorwaarts. het accepteren van de hand komt vanzelf... :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:19

Het ziet er niet heel verkeerd uit voor een aantal weekjes ohz. Let erop dat je niet je hakken gaat optrekken.

Volgens mij voldoet je topic niet aan de HAW topic.

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:22

lucifertje schreef:
Het ziet er niet heel verkeerd uit voor een aantal weekjes ohz. Let erop dat je niet je hakken gaat optrekken.

Volgens mij voldoet je topic niet aan de HAW topic.

o ja mijn hakken.pfffffffffffff oude gewoonte.echt heel fout.nu houd iik het bij mijn hakken.vroeger trok ik mijn hele been op das pas erg.dat is er redelijk uit nu.

ik ben nog beetje aan het zoeken waar ik nu wat op moet zetten dus als het fout staat mag het verplaatst worden hoor.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:00

Gaaf paard zeg! Hij is natuurlijk jong en nog wiebelig, maar toch vind ik het er al wel netjes uitzien.
Hij lijkt al redelijk zijn evenwicht te hebben gevonden en komt aan het einde van je filmpje ook netjes terug op je zit.
Tenminste, vlak daarvoor zit je gewoon door toch? ;)
Let wel op je eigen houding. Je kruipt erg naar voren en drijft veel met je been. Ik kan me voorstellen dat je dit doet bij een jong paard,
maar pas op dat je het jezelf niet aanleert :)

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 21:06

RoWi schreef:
Gaaf paard zeg! Hij is natuurlijk jong en nog wiebelig, maar toch vind ik het er al wel netjes uitzien.
Hij lijkt al redelijk zijn evenwicht te hebben gevonden en komt aan het einde van je filmpje ook netjes terug op je zit.
Tenminste, vlak daarvoor zit je gewoon door toch? ;)
Let wel op je eigen houding. Je kruipt erg naar voren en drijft veel met je been. Ik kan me voorstellen dat je dit doet bij een jong paard,
maar pas op dat je het jezelf niet aanleert :)

ik weet het.het zijn al hele oude fouten.het naar voren zitten heb ik altijd al gedaan en als iets is aangeleerd kom je er maar moeilijk vanaf.het word tijd dat bar me weer onder handen neemt hihi.op links loopt hij redelijk op eigen benen maar op rechts heeft hij heel veel moeite met buigen en loopt het liefst met zijn hoofd naar buiten.ik heb een paar keer gekeken nu en linksom zit ik rustiger met mijn been dan rechtsom maar op rechts komt hij teveel terug in tempo.dus drijf ik meer.

hij heeft inderdaad wel een redelijk goede balans hoor.dat is wel heel fijn.en ja ik zit vlakvoor de overgang gewoon door.hij zit als een huis.

bokken heeft hij nog niet gedaan,ook niet de paar keer dat hij zelf aansprong in galop.galopperen doe ik overigens nog niet hoor.als hij aanspringt blijf ik rustig zitten en neem hem rustig terug.galopperen is nog niet aan de orde.hij kan het dus dat is geen probleem.eerst maar een goed stuur erop. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:11

leuk paard heb je! en goed dat je les gaat nemen, kan je je paardje goed doorrijden :P

maar het ziet er nu ook al best goed uit, alleen ik stoor me heel erg aan je been, probeer deze echt stil te houden! nu spoor je elke pas minstens 1x aan, zo wordt je paard straks lui voor je been.
en dat hij achter de loodlijn komt, dat komt wel goed, als hij dat doet je hand meegeven en kijken of hij je hand wil gaan volgen.
dit komt allemaal nog wel met les

succes! ;)

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:45

mooi paard, hoor. Je beweegt te veel met je voeten, inderdaad. Zo maak je je paard dat gewend en zal hij lui worden.
Verder vind ik dat je moet opletten dat je paard zich niet opkrult, eerst meer laag en voorwaarts rijden. Daarbij zal je best opletten dat het neusje eruit zit want zo opgekruld lopen is niet zo goed voor je paard. Ik weet het, het is moeilijk een jong paard te leren het bit aan te nemen en aanleuning te zoeken.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:48

Hey stalgenoot :D !

Wat doet hij het toch weer goed, he!
Je hebt echt een superpaard, komt helemaal goed met jullie ;)

Ik vind je heel netjes zitten, alleen inderdaad je hakken meer uitdrukken, maar dat weet je zelf al
Wat vancky2005 zegt, is inderdaad ook zo. Hoe meer je drijft, hoe luier hij op de beenhulpen wordt uiteindelijk.
Waar heb je eigenlijk les van Barbara Koot, als ik vragen mag?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:49

Wat een leuk beestje!

Je trekt je benen en hakken op, probeer ze lang te houden :)
Verder vind ik je af en toe wat streng met je binnenhand.
Ook zie ik je een paar keer je handen naar voren doen (geen contact meer), waarvoor is dat? :)

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 07:55

@vancky2005:mijn hakken en benen is bekend.
mijn paard krult op en verbreekt de verbinding,ik heb dat in mijn eerste bericht gezegd.ik weet ook dat ik voorwaarts neerwaarts moet rijden maar als ik dat doe komt hij juist in de krul.ik probeer hem dus eerst met zijn neus omhoog en eruit te laten komen,liever een paard met zijn hoofd omhoog en aan de aanleuning dan met zijn neus op zijn borst en geen aanleuning.
als hij eenmaal weet dat hij de verbinding kan verbreken door met zijn neus op de borst te gaan lopen heb ik een groot probleem.want 9 van de 10 x krijgen ze dan ook in de gaten dat ze op die manier heel goed kunnen bokken en dan ben ik nergens.

@nell,ik probeer door mijn handen naar voren te doen een beetje de verbinding te herstellen.op het moment dat ik mijn handen naar voren doe heb ik al geen verbinding hoor,althans....niet veel.als ik terug ga trekken krult hij zeker op.hij moet leren dat als ik mijn hand naar voren doe hij moet volgen en af en toe doet hij dat ook.dus het gaat beter.
mijn rechterhand extreem naar binnen doe ik om hem iets in te kunnen buigen,rechtsom loopt hij liever met buitenstelling,vandaar mijn strenge binnenhand soms.rechtoe rechtaan gaat wel maar een volte zal hij toch moeten buigen en dat kan alleen met een lage strenge binnenhand en buitenteugel begrenst.

@Tobila,ik les gewoon bij kees.Barbara komt naar mij,ik hoef er niet voor weg.echt geweldig.voorlopig les ik in de kleine baan maar ik zet het op het bord.dus wellicht ben je er als ik les heb.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:32

Erg leuk dier! Ziet er zeker al netjes uit. Probeer je benen wel wat stiller te houden.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:34

Leuk paard hoor ziet er heel erg goed uit!

Probeer met lichtrijden wat minder ver uit het zadel te komen, zodat je paard dat mooie voorwaartse blijft behouden. Maar het is echt goed hoor!Startkaart al aangevraagd??? :):) |

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:09

wat lijkt me dat een fijn diertje..! :D
1 van de eerste vivaldi's onder het zadel denk ik?

tip: probeer je handen wat meer te dragen..

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:36

Jullie zien eruit als een leuke combi, en voor zo'n jong paard loopt hij best lekker, alleen probeer je handen en benen stil te houden, ennuh, kijk niet te veel naar benedenl, doe ik ook altijd, maar dat geld is echt niet te vinden .
Verder ga zo door, zie over een paar weekjes hopelijk weer wat nieuws.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:42

Wat leuk om Calvin onder het zadel te zien, wat is het toch een knap dier! Heel veel succes ermee!

Quasandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:47

ow
idd leer je bene stil houde en op de juiste manier benen te geven.
benen geef je niet om door je paard in zijn buik te stampen.
Maar om pulsen te geven.
Daarom bestaan er ook drie hulpen.
gewichthulp
beenhulp
en teugelhulp
juist door de drie in juist combinatie goed te gebruiken krijg je 1 goed geheel.
je hande iets hoger houden en ook ni inneens ene teugel lager dan de andere
. NOrmaal gaat je paardje al beter lopen as je je drie hulpen goed kan gebruiken.
voor de rest ziet het er een heel goed paardje uit. als je hier kan aan werken met je lesgeefster word het echt top.

Veel geluk er mee.
xx

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:53

Mooi paard met gemakkelijke beweging!
Je benen vielen mij ook al op, ook mag je iets lichter lichtrijden.
De rest komt vanzelf, dit is een topper in de dop!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:12

heeey, ik zag de topic naam, en ik wist dat jij dat moest zijn :D! Ik heb hem al een aantal keer zien lopen in de binnenpaddock, maar hij doet het echt heel goed! Inderdaad proberen je benen stil te houden. Hij moet zo goed mogelijk voorwaarts blijven.
Groetjes van Mirjam en Monty ;).

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 15:25

Bolzak23 schreef:
Startkaart al aangevraagd??? :):) |

helaas mag ik niet starten zolang ik zelf geen L2 ben.Ik heb de kans niet gehad om de merrie waar ik op reed door naar het L2 te rijden omdat ze onregelmatig is iedere keer.ik heb daarop besloten haar niet verder te rijden.
Als ik niet een ander paard kan vinden wat ik mag rijden en starten dan ben ik gedoemd hem te laten castreren als ik wil starten... ;(

over het lichtrijden,ik word gewoon omhoog gegooid door hem.hij zit als een huis en heefty ruime gangen.ik rijd hem overigens wel terug op mijn zit hoor.als ik hem langzamer wil laten lopen ga ik ook langzamer lichtrijden,daar reageert hij goed op.

@LiiNd_Y,ik heb geen idee of het 1 van de eerste vivaldi's onder het zadel is.wat ik wel weet is dat ik een superpaard onder mijn kont heb.hihi

@zwetsloot,wat leuk dat je hem herkende!!! hij is zo superbraaf maar dat wist je al.
Cupido word overigens met een paar weken gecastreerd en gaat de sport in.ook hij is zo superbraaf.wel wat schichtig op het hoofd maar goed handelbaar.

mijn benen.......................zucht.......................ik weet het.....................ik doe mijn best.......................ik hoop vanavond iets te horen van barbara zodat ik weet wanneer ik aan de bak moet hihi.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:54

Oh meisje hou je benen stil. Je kan nog beter een zweepje pakken en een klein tikje geven bij zo'n jong dier dan telkens aandrijven, hierdoor word hij namelijk heel erg lui.

Als ik de reacties zo lees vind ik iedereen vrij "positief", ik vind het beeld eigenlijk helemaal niet zo positief. Ja ik zie een paard dat ontzettend lekker beweegt en waar waarschijnlijk aardig wat inzit, ik vind jou daarintegen (heel) erg onrustig. Iets wat ik niet al te graag zie op een jong paard. Je benen verschuiven met het aandrijven, ik vind ook dat jehanden iets wat onrustig lijken.
Dit is erg zonde omdat het plaatje zo mooi kan zijn. Ook zou ik hem niet te veel overvragen in het tempo, hij mag best een tikje langzamer, je hoeft niet met de trein mee.... :)

Ik vind het een leuk dier en denk dat dit een leuke combinatie kan worden, er zal nog wel wat aangesleutelt moeten worden. :)

Succes met je lessen! :)

Edit: Ik denk dat als jij rustiger zit en meer rust krijgt in het rijden en in het paard zelf, hij ook minder achter de loodlijn kruipt...

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:56

Ik hoop dat je lesgeefster je kan leren je paard te ontspannen en recht te richten want dat is de reden waarom je paard zich opkrult. Dit is geen blaam, hoor, ik heb hetzelfde probleem met mijn eigen jong paard maar door het rechtrichten komt er ontspanning en ik ondervind reeds een kleine verbetering, nl. aanleuning op het bit te verkrijgen. Succes!