We zijn op dit moment erg veel bezig om de ontspanning er in te krijgen, en houden. Ik probeer hem goed over de rug te rijden, want hij wil nog wel eens gespannen zijn. Hij loopt nu in stap en draf continu nagevelijk, hij mag er soms nog wel iets meer door heen. Ook zijn we bezig om zijn achterhand er wat meer onder te krijgen. Vrijdag heb ik hem bewust iets langer in de hals gelaten. Hij maakte in het begin steeds kleine hupjes, dan is hij te gevoelig om hem helemaal bij elkaar te rijden.
We hebben in de galop nog erg veel moeite om hem nagevelijk te krijgen, hij maakt zich dan lang en kan hem niet meer bij elkaar houden/krijgen. Meestal valt hij dan in de galop helemaal uit elkaar, vrijdag is het voor het eerst gelukt om hem nagevelijk te houden. Ik ben hier ook ontzettend blij mee, maar we zijn er lang nog niet.
Zelf moet ik erg goed op mijn houding letten, ik heb jammer genoeg last van pianohandjes. Ook moet ik er op letten dat ik mijn hakken goed uitdruk, en mijn benen iets verder na achteren leg. Dit vind ik erg moeilijk omdat mijn voeten automatisch weer naar voren glijden.
1. Draf, hier mogen mijn handen recht op.

2. Hakken uitdrukken

3.

4. Van hand veranderen

5. En dan de galop, ik ben hier ontzettend blij mee.

6.

7. Jammer genoeg is deze foto niet helemaal scherp.

8. Zeer ontspannen drafje

9. Nog even poseren.

Reacties en tips van jullie zijn altijd welkom.

liever dat dan in de krul getrokken. En prima dat je dat doet om hem op zijn eigen benen te laten lopen, goede manier! Probeer eens je paard wat meer naar je hand toe te rijden als hij zich opkropt. Dan helpt soms ook.