Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik train wanneer ik zelf zin heb en mijn paard goed in z'n hum is, anders heeft het geen zin en levert het bij mij alleen maar stress op als ik me ergens aan moet houden

25 minuten veel overvangen en insensief dressuur doen is voor ons meer als genoeg. Daar hebben we meer aan als een uurtje rustig rijden. 
Yamcha schreef:Ik zelf ga voor 3x in de week intensief trainen, maar wel opbouwen (je gaat niet gelijk een uur hard aan het werk) waarbij je ook echt de spieren goed aan het werk zet. Je kan 10 minuten loswerken, weer ontspannen, weer even aan het werk, dan ontspannen, losdraven, klaar, ben je toch al 3 kwartier bezig.
De overige dagen kun je longeren, wandelen, een 'verwendag', een buitenritje...... creatief zijn. Zorg dat dat voor het paard ook echt leuk is, maar niet erg belastend, de calorieën train je er op je trainingsdagen wel af, en je moet idd het lichaam tijd geven te herstellen, een spierblessure is rap opgelopen, maar duurt lang om goed te genezen.
Wel op je trainingsdagen goed bandageren, wederom ter voorkoming van blessures. Vooral bij het aanleren/oefenen van de zijgangen vind ik bandageren toch wel belangrijk, aantikken gebeurt makkelijk, en peesbeschermers worden imo veel te warm, en zijn niet flexibel.
wouterpaard schreef:Na een zware training een lichte training of stil zetten. Hierdoor kunnen de spieren weer herstellen en heb je meer profijt als je weer traint. Anders blijf je op een gegeven moment hangen. Als je er echt meer over wil weten zou ik je aanraden informatie over trainingsprincipes/ trainingsleer te zoeken.
wouterpaard schreef:Na een zware training een lichte training of stil zetten. Hierdoor kunnen de spieren weer herstellen en heb je meer profijt als je weer traint. Anders blijf je op een gegeven moment hangen. Als je er echt meer over wil weten zou ik je aanraden informatie over trainingsprincipes/ trainingsleer te zoeken.
Janine1990 schreef:wouterpaard schreef:Na een zware training een lichte training of stil zetten. Hierdoor kunnen de spieren weer herstellen en heb je meer profijt als je weer traint. Anders blijf je op een gegeven moment hangen. Als je er echt meer over wil weten zou ik je aanraden informatie over trainingsprincipes/ trainingsleer te zoeken.
Na een zware training nooit stilzetten.
Als je zelf spierpijn hebt, moet je ook juist bewegen, lichte training is zeker aan te raden...
Wanted2003 schreef:Maar even een vraag: wat verstaan jullie onder intensief trainen? Mijn paard wordt ook ongeveer 5 dagen getraind, en dan de ene keer met zijgangen, tempowisselingen, en de hele meuk en dan een andere dag weer lekker ontspanning. Maar 5 dagen loopt die echt wel.