Rubens@work at home

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ecco

Rubens@work at home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 09:39

Het was afgelopen zaterdag zo mooi weer dat kathinka(thinka op bokt) weer eens wat foto`s heeft gemaakt van een training van mij en Rubens. Even om voor te stellen, Rubens is een 13 jarige ruin van regazzoni. We rijden Prix St georges op wedstrijden en zijn aan het trainen voor de Grand Prix. Ik heb geen losrijfoto`s helaas...
Belangrijk bij rubens is de hals, hij loopt makkelijk te kort in de hals dus daar moet ik bij het losrijden echt op letten...Hij wordt door het piaffe/passage werk erg heet dus op sommige foto`s kun je dat wel zien!!

Hoor graag wat jullie van hem vinden!!
Ik ben gek op hem :D

Afbeelding
drafmomentje

Afbeelding
nog een drafje

Afbeelding
uitstrekken :P

Afbeelding
Passage(let niet op mijn gekke gezicht!!)

Afbeelding
galopje

Afbeelding
pirouette

Commentaar is welkom!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Rubens@work at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:43

Wow! Ik vind dit een erg gaaf paard om te zien!
Vind ook dat je een erg nette houding hebt :j
Omdat het HAW is, toch een hele hele kleine opmerking. Je mag soms je handen wat rechter op houden.

Dit gaat helemaal goed komen, succes met verder trainen! :D

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 09:45

ja ik weet het, heb pianohandjes :o

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:29

Wat een gaaf paard zeg, lekker groot :D
Heb alleen het idee (voor zover je dat van 1 foto kan zien :P ) dat ie met uitstrekken wat uit mekaar valt..
Vind hem wel echt een geweldige uitstraling hebben! :~

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:34

Heel gaaf paard een echt eye catcher. Op de een na laatste foto mag je hem meer op lengte rijden. Het lijkt of je hem daar zelf wat kort houdt met je handen? Bij de piroutte mist hij wat concentratie ;)
Verder lijkt het of je je handen niet recht op hebt, maar wat naar beneden.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:36

Hee Marjolein, wat een leuke foto's! ;)
Hij is inderdaad super stoer, en wat wordt ie fanatiek van het piaff passage werk!! :D
Hij krijgt steeds meer body, de knapperd! <3
Laatst bijgewerkt door Kamide op 26-04-10 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:43

Ik vind het er erg goed uitzien en ben ook zoals mijn voorganger onder de indruk dat je dit op een simpel trensje voor elkaar krijgt...!!!

Bij het strekken heb ik het idee dat het paard de rug wegdrukt en in twee delen lijkt te vallen. De passagfoto...Kan heel goed een momentopname zijn, maar ik zie voor veel actie en achter weinig...Het kan zoals gezegd aan het moment van de foto liggen, maar zoals het er nu op de foto uitziet mag er achter iets meer sprake van actie en "doorzwingen" zijn.

Op naar Grand Prix! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:46

heel leuk om te zien. ik heb alleen het idee dat je er heel hard aan moet werken :) Ik denk dat je er teveel aan werkt, waardoor dingen misschien er wat moeilijker uit zien dan zou hoeven kunnen :)

Succes :)

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:13

Dank jullie wel allemaal voor jullie tips en complimenten :D

MartineC1711: Ik heb parlanti laarzen, zijn echt super laarzen!!!worden helemaal op maat gemaakt in italie..
KiWiKo: Ik moest idd erg veel werken omdat hij zo heet werd!! dus ik begrijp wel wat je bedoelt..
lucifertje: hij keek idd bij de pirouette naar de fotograaf!!!haha..goed opgemerkt!

en wat het uit elkaar vallen betreft, ik snap wat jullie daarmee bedoelen..hij heeft een hele weke rug, hij valt dus van nature al weg achter het zadel..ik kan dit met rijden aardig erbij krijgen maar in de passage en het uitstrekken, lukt dit niet altijd even goed.maar we blijven eraan werken!!!

En ja, ik rij altijd op trensje eigenlijk...ik vind dat een paard ook alles op trens moet doen en niet alleen op stang en trens...Doe ik met al mijn paarden

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:12

hallo, Na de tip van Kathinka maar eens in dit topic gaan kijken, en zooo wat een gaaf paard zeg!!! Ontzettend gaaf gereden en erg stoer. Mooie combinatie ook. Ik heb er eigenlijk geen commentaar op. Je handhouding, maar die is al gezegt. Ben benieuwd hoe het op GP niveau gaat!

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:17

De foto van de pirouette vind ik super mooi. maar in de passage en uitgestrekte draf ziet je paard wel af in de rug, hij drukt hem helemaal plat en daardoor gaat hij krampachtig te keer met zijn voorbenen. Ik kan niet echt tips geven om dit te verbeteren maar het valt wel op. Verder een heel mooi paard, je zit er heel mooi op.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:20

Een heerlijk dier zeg!

En wat super dat je 'm nog gewoon op trensje rijd, met wedstrijden wel S&T?
Want je rijd nu dus ZZ-Z met 'm?

Sharondkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:22

wat wil je hier nog aan verbeteren ???
Niks toch
Ziet er geweldig uit!

veel succes nog met je topper!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:25

wauw prachtig paard zeg!
Voor het mooie misschien je onderbenen een klein tikje verder naar voren?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:25

Ook ik zie als minpuntje als enigste je handen hihi
Super mooi paard en vind dat je netjes rijd! Ziet er mooi ontspannen uit, super +:)+ Ga zo door!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:17

Wauw, hij is echt heel erg gaaf, super plaatjes!
Knap dat je ze op trens rijdt, vorig jaar heb ik een paard in training gehad wat door jou is opgeleid en daarna een poos heeft stilgestaan. De oefeningen waren wel zo netjes aangeleerd dat ze het na heel lange tijd stilstaan op haar sloffen deed, dus ik snap wel dat je dat kan. Petje af!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:39

Wow wat een super gaaf dier!
Dat beengebruik is echt om te kwijlen.

Je eigen handen en je been iets meer naar voren zijn slechts puntjes op de i

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:44

Knap hoor. Wat een mooie uitgestrekte draf. De foto van de pirouette is ook erg leuk geworden haha! :D

Voor het beeld lijkt het mij mooier als je je teugels wat korter pakt en je handen dan wat naar voren steekt. Nu heb je je handen zo dichtbij je lichaam (foto 2). Maar goed, dat is wat ik persoonlijk vind. In ieder geval ziet het er verder prachtig uit en ik wens je verder veel succes!

Edit: Je ziet dat van je handen eigenlijk op bijna alle foto's.

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 14:26

Dank jullie wel allemaal weer voor jullie complimentjes :D

Ja mijn pianaohandjes zijn er constant :o weet ik..moet wel zeggen dat ik op mijn protocollen nooit commentaar van heb gehad maar is wel een aandachtspunt...

Mijn benen mogen idd meer naar voren, zie ik nu ook op de foto`s..heb sinds een tijdje een nieuw zadel op hem en sinds ik daarmee rijdt, heb ik zelf wat problemen met mijn benen...Gaat aan gewerkt worden!!!

KellyenXena: Ja jij hebt Rajate vorig jaar opgepakt he? Ja die heb ik opgeleid tot z2 niveau ja..was ook erg fijn paardje moet ik zeggen! Pakte alles zo snel op!! Hoe is het verder met je??

En ja ik rijd hem dus thuis bijna altijd op trens en naar een wedstrijd toe pak ik hem dan thuis op stang en trens en dan rijd ik op wedstrijden op stang en trens. Ik rijd Prix St georges met hem en tot nu toe moest je daar met stang rijden. Nu mag je in de Prix ook met trens rijden dus misschien dat ik dat wel doe! Hij doet het allemaal erg makkelijk ook op trens..

vancky2005: Ja over die krampachtige voorbenen zoals jij dat zegt...er zijn meer paarden die dat doen en die worden de hemel ingeprezen..ik noem geen naam!!!!!Maar geloof dat iedereen weet wie ik bedoel...
Ik weet dat mijn paard niet optimaal is in het ruggebruik maar zal binnenkort wel een standfoto van hem plaatsen, dan zien jullie hoe week hij in de rug is...hij doet echt super zijn best, het is al veel verbeterd en we blijven eraan trainen!!!Mijn losrijden bestaat alleen uit rek en strek werk over de rug heen zodat hij zich opbolt..En ik kan dat steeds beter bovenin vasthouden maar als hij zo mega enthousiast wordt, wil hij zich er nog weleens uitdrukken...

Dus iedereen bedankt voor jullie commentaar!! Waren geen dingen die ik nog niet wist maar is altijd goed als andere mensen je er ook weer attenderen..we hebben weer huiswerk!!!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:22

Vind het er super uitzien!! En ik vind ook dat jij een compliment verdiend omdat je dit met je paard voor elkaar krijgt op enkel een trensje :) Er zouden meer mensen moeten zijn zoals jij!

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 17:11

O:) :o dank je SuperLiesje!!!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:31

Allereerst, wat een mooie combinatie!
En inderdaad wat leuk dat je op een trensje rijdt, dat zie je eigenlijk nooit!
Pirouette mag hij nog wat meer nagefelijk blijven. Verder lijkt het of je hem soms wat strak van voor houdt, maar misschien zie ik dat verkeerd.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:23

ecco schreef:
KellyenXena: Ja jij hebt Rajate vorig jaar opgepakt he? Ja die heb ik opgeleid tot z2 niveau ja..was ook erg fijn paardje moet ik zeggen! Pakte alles zo snel op!! Hoe is het verder met je??

Dat klopt! Was inderdaad een fijn dier en het was wel prettig weer eens een paard met 'knopjes' op stal te hebben :D
Het gaat heel goed met me, mis het rijden alleen verschrikkelijk en nu ik toch maar besloten heb mijn paard te verkopen voel ik me nog een beetje ellendiger wat de paarden betreft. Ik hoop straks weer ergens een fijn paard te rijden te krijgen, gezien ik waarschijnlijk geen tijd meer ga hebben nog een aantal op stal te hebben. ;(

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:57

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:20

Wat goed zeg _/-\o_
Ook dat je hem op een gewone trens rijdt.

Zag ik het goed dat hij een deukje in zijn hals heeft?