Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het kan zijn dat je zadel ook te groot is voor jou kwa zitmaat waardoor je niet fijn in je zadel kan gaan zitten en je dus constant zoekt waar je evenwichtspunt zit... Een keer te veel naar voren, dan weer wat te veel naar achteren maar nooit waar het moet.
Asmara schreef:Gewoon concentreren erop dat je niet achterin het zadel gaat zitten
X
, misschien regelmatig zonder zadel of zonder beugels rijden, dit om je zit en evenwicht te trainen. Kun je geen foto plaatsen van jou in het zadel? Misschien zie ik, of iemand anders hier op bokt, wel een anders probleem. mimeslosydy schreef:Heel vervelend, ik ga ongemerkt als ik aan het lichtrijden ben achterin mijn zadel zitten.
waardoor ik (volgens mijn instructrice) achterop de lendenen ga zitten en mijn pony meer moeite heeft met nageven.
iemand tips?
Schangah schreef:mimeslosydy schreef:Heel vervelend, ik ga ongemerkt als ik aan het lichtrijden ben achterin mijn zadel zitten.
waardoor ik (volgens mijn instructrice) achterop de lendenen ga zitten en mijn pony meer moeite heeft met nageven.
iemand tips?
Als je zadel echt voorbij de T18 komt dan is dit zeer problematisch en zou ik als de wiedeweerga een zadelmaker laten komen!
knollentuin schreef:ligt je zadel dan ook niet achterover? als je zadel goed recht ligt en de maat van het zadel is goed dan is het aan jou om te oefenen met rijden om voorin te gaan en blijven zitten,laat ook op je been ligging letten steek je ze naar voren? dan ga je ook meer achterin zitten
mimeslosydy schreef:mijn zadel ligt goed hoor, weet ik echt zeker is nagekeken.
maar ik zit ook niet echt recht op de lendenen dan maar een beetje en dat is blijkbaar al genoeg.
ik heb laatst nog mijn beugels gaatje langer gedaan...
Als jij ook maar een mm "op" de lendenen kan gaan zitten is je zadel niet goed. Ayasha schreef:mimeslosydy schreef:mijn zadel ligt goed hoor, weet ik echt zeker is nagekeken.
maar ik zit ook niet echt recht op de lendenen dan maar een beetje en dat is blijkbaar al genoeg.
ik heb laatst nog mijn beugels gaatje langer gedaan...
Daarom dus dat het ook geen beetje magAls jij ook maar een mm "op" de lendenen kan gaan zitten is je zadel niet goed.
Elisa2 schreef:Je zit ook teveel op je kont,terwijl je eigenlijk op de bal van je moet "staan" zodat je paard lekker onder jou door kan lopen.
Elisa2 schreef:Heb je een veelzijdigheidszadel? zoja dan kan een dressuurzadel ook nog uitkomst bieden.Veel mensen gaan namelijk in stoelzit{zo noem je dat} op een veelzijdigheidszadel.
Je zit ook teveel op je kont,terwijl je eigenlijk op de bal van je moet "staan" zodat je paard lekker onder jou door kan lopen.