Gana @ wedstrijd work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Gana @ wedstrijd work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:18

Een aantal mensen waren nieuwsgierig hoe het ons verging dus hier een kein beeld. foto's zijn gemaakt door een stalgenootje ( AC Stables )

Dit is van een week terug onze eerste buiten wedstrijd en god wat was het warm..! de eerste proef hebben we vroegtijdig de ring verlaten, dus een diskwalificatie. Je mag niet over de hekjes en weer terug springen :Y) . Moet er wel bij zeggen dat het niet het paard zijn schuld was, maar ik was niet duidelijk genoeg tegen haar. Dus madame
dacht dan maar gewoon rechtdoor als ze niets laat weten. 2de proef was ook niet om naar huis te schrijven, paard
had het heet en was moe, ik had het ook gehad en reed dus ontzettend slordig. Verkeerde galop etc. Paard heeft zich voor een eerste buiten wedstrijd hartstikke goed gedragen verder, gelukkig!

In het kort, we rijden B we zijn nu 2 keer gestart. 1 x binnen met winst naar huis en nu de eerste keer buiten.
Gana(dor) is een 5jarige NRPS roan bruine merrie die ik vanaf juli heb. We komen van ver, en ik moet zeggen dat ik zelf met verbazing naar de foto's heb zitten kijken. Ik had niet echt door dat we al zo op de goede weg zaten. Verder is mijn grote leerpunt, op mijn kont blijven zitten en hakken uitdrukken. Voor Gana is dat: het tempo en niet te diep achter de loodlijn laten lopen. En ze duikt nog best wel in galop maar ben toch er al heel blij mee hoe ze het nu doet :).

vorige en eerste topic
[RIJ-ITP] [RITP] primeur voor het eerst mijn toverkleuren paard

kleine impressie:

opperste concentratie bij beide
Afbeelding
2de proef geloof ik, Gana wat diep.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
losrijden
Afbeelding
ze wil nog wel eens proesten en me dan uit het zadel trekken
Afbeelding
deze kant is de galop een stuk lastiger, duikboot
Afbeelding

:evaw:
Wees lief, we doen ons best :Y)
Laatst bijgewerkt door vencedor op 25-04-10 19:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:21

gaat lekker hoor :j
Ziet er goed uit.
af en toe wat spanning, maar dat komt wel goed.
Zoals je zelf zegt, op je kont zitten vooral..

vencedor

Re: Gana @ wedstrijd work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:23

jaa ik weet het donders goed, maar het wil nog niet echt lukken. Ik lijk wel zon tuimel poppetje! Vooral wanneer ze wat harder gaat :D.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:24

Tjee wat is ze vooruit gegaan randie! :j Ze is nog mooier geworden dan ze al was! En dat doet ze prima die wedstrijden :j Hier en daar nog wat spanning maar dat gaat er met tijd wel uit, kilometers maken ;)

Verder vind ik jou eigenlijk een hele mooie houding hebben. :) gewoon rustig, ontspannen... :j

knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:24

er moet nog heel veel verbeteren zie ik al, ten eerste je houding is echt slecht.. Of je zit te ver naar voren of zit als een zout zak!! Moet je echt verbeteren en dat proesten tjaa.. daar kun je weinig aan doen.. Ook vind ik dat je wat critieser moet zijn op de houding van je paard hij valt telkens weg over zijn buitenschouder en loopt tijdens de galop als een duikboot..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:26

Citaat:
er moet nog heel veel verbeteren zie ik al, ten eerste je houding is echt slecht.. Of je zit te ver naar voren of zit als een zout zak!! Moet je echt verbeteren en dat proesten tjaa.. daar kun je weinig aan doen.. Ook vind ik dat je wat critieser moet zijn op de houding van je paard hij valt telkens weg over zijn buitenschouder en loopt tijdens de galop als een duikboot..

_O- heb jij mijn vorige topic gezien? De eerste paar foto's? En dan heb ik daar nog de beste van uitgekozen.
We komen van ver, ERG ver..En de punten die je aangeeft ben ik me allemaal bewust van. Behalve van het zoutzat gedeelde en daar kan ik me ook niet echt in vinden :+ .

overigens schrijf je kritischer toch echt anders naar mijn weten :)
Laatst bijgewerkt door vencedor op 25-04-10 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:30

Als ik jou was ging ik ook eens wat zadels proberen. Ik heb (omdat ik overga van western naar dressuur (met Wiz dan, niet met Lan) al een aardig rijtje zadels geprobeerd. En zadels doen veel voor je zit of juist niet. In een Ainsly kiepte ik voorover. Een Passier GG geprobeerd, daar zit ik goed in de galop maar kan de draf niet lekker uitzitten (ligt ook aan de Lyme). Ik heb nog een Kieffer, Rosner, Barnsby en een Daaleman om het programma staan. Bewust van vlakke tot diepe zit, van veel wrong tot juist weinig.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:33

ja ik heb er ook al een hele rits gehad :). Toen met randeux al, wintec, fryso, kentaur, euroriding luxor, en nu een euroriding diamant. Die luxor kon ik na randeux echt niet meer op zitten. Deze zit ik wel netjes in hoor, als je naar mijn vorige topic kijkt is het minder. Dus ik denk dat ik er gewoon even wat meer aandacht aan moet gaan besteden en wat kritischer moet zijn naar mezelf ;). Maar inderdaad een zadel kan heeel veel voor je houding doen.

En Ayasha dat ik rustiger en meer ontspanning zit klopt ook wel :j , dat kan ik met dit dier..! Met randeux was ik
altijd op mijn hoede.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:33

:j Vergelijk mijn houding maar eens met mijn laatste nieuwe topic en mijn vorige... Daar zit een goede maand tussen en het enige dat ik gedaan heb is van zadel gewisseld. :) Een zadel kan echt heel veel doen!

KevinJ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:59

nou zo belabberd vind ik je houding niet hoor.. er zijn wel verbeterpntjes maar ja wie heeft die niet! Verder leuk paard onder je kont sucses!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:00

dankje wel KevinJ1 :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:53

Ganaaa!!
Ziet er super uit meis, Echt zoveel vooruitgang tegenover eerst!
En wat lijkt ze zoveel groter met alles erop en eraan dan thuis haha! Echt gaaf.
naja je weet al wat ik ervan vind en dat jullie super bezig zijn,
Vooral de 1ste foto is echt super gaaf!

kimvanlier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:57

ik vind hem bij de eerste foto's wat meer ontspannen lopen.
ik vind je paardje wel echt mooi.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:51

Fotos staan allemaal door elkaar :p. Dus er zyn inderdaad momenten met spanning. Maar voor de eerste x ben ik hier heel bly mee :). Wide utopia weet wat voor 'ramp' op pootjes ze was.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:21

Wat een verandering zeg Sabine! :D Komt goed met juillie twee!
Het ziet er beter uit, hier en daar wat spanning te vinden maar dat is wel op te lossen!
Veel succes met je wedstrijden!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:37

Leuke foto's Sabine!
Ik had al gehoord dat ze lastig was geweest met laden? Haha herkenbaar, ene keer er zo op andere keer gwoon echt niet..
Maar het ziet er echt steeds beter uit, vooral de eerste foto vind ik een mooi beeld geven!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 08:43

Jaa klopt, we hebben daar echt 2 (!) uur gestaan en ze verrekte het gewoon.. Afslaan durfde ik niet aan bij haar,
want als ze over de zeik gaat is er al helemaal niks meer mee te beginnen. Gelukkig was er een meisje dat ervaring had met zulke paarden dus uiteindlijk een links, een rechts, een achter en als ze uitweek een klein tikje met de zweep. toen stond ze er zo in. Iedereen bood aan om te helpen toen, echt super fijn. Mama was al Henk aan het bellen :Y) .

Deze week hebben we geoefend, paar keer erop en eraf en kleine stukjes rijden. Nu doet ze het weer gewoon,
even afwachten wat ze zondag doet :+

@ Horsii : Dankjewel Lindsey :D , gewoon zoals hier al eerder gezegd werd. Kilometers gaan maken, zondag voor
het eerst een groot concours dus dat is allemaal net weer wat anders.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:27

Wouzert, wat een mooi paard!
Het ziet er idd erg netjes uit, en de punten geef je zelf al aan :D!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:30

dankje wel :D ik ben ook heel blij met haar

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:50

Randie met haar knappe Roan, de tweelingzus van de mijne :D .. Ziet er goed uit zeg!!! :D Toch maar 's een pas de deux rijden samen :P ..

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:08

Wat een vreemde reactie van Knippen. Ik vind je helemaal nog niet zo slecht zitten hoor! Er zijn wel wat verbeterpuntjes, maar die geef je zelf al aan.

Wat zo vanaf de foto's lijkt, is dat je haar meer van achter naar voren moet rijden, dan laat ze ook fijner los in haar nek en kaak.

Succes samen :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:49

Vind het ook een vreemde opmerking van Knippen..
Ik moet zeggen; ik had voorheen een Hulsebos WB4 en sinds ik een ander zadel hebben (jawel, die mooie donkebruine ;) ) is mijn houding ontzettend verandert :) ..

Daarnaast vind ik de feedback die Petradek geeft heel goed.. ze blijft wat kort in de nek.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 08:18

Citaat:
Wat zo vanaf de foto's lijkt, is dat je haar meer van achter naar voren moet rijden, dan laat ze ook fijner los in haar nek en kaak.

heb je ook helemaal gelijk in :). Ze is ingereden met een elastiek en dat merk je nog wel. Ik kan er ook wel heel diep instellen maar ze wil zich inderdaad snel "opkroppen". En dat moet ik inderdaad met schakelen oplossen, goed gezien :).

pas de deux lijkt me een leuk idee :Y), en dan wel vast laten leggen op foto!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:20

Wat een knapperd heb je daar! Er zit af en toe nog wat spanning zitten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 15:22

dankje wel :o en verder heb je helemaal gelijk, dat stond ook vandaag weer op mijn coupon. We zijn deze keer thuis gekomen met 2 winstpunten 190 & 183 op een druk concours dus was erg trots op der. Er waren 3 klasses die tegelijk startte, Z, M & de B. Dus in het begin reden er echt DIK 20 paarden rond %).. Gana huppelde al rond, dus even een rustig plekje ergens opgezocht en de druk eraf gereden daarna terug gegaan naar het inrij terrein. En toen
was ze echt mega braaf <3