Manegepaard Lex @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannek90

Manegepaard Lex @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 13:28

Hallo, dit is Lex <3 :

Afbeelding

Ik rij nu een paar maanden 1 keer in de week op hem en afgelopen vrijdag was m'n zusje mee om foto's te maken. Lex is een vrij voorwaarts paardje en vind z'n omgeving vaak erg interessant. :P Wat me zelf heel erg opviel was dat ik vaak te ver naar voren zit, m'n benen te ver naar achter heb en ik moet m'n armen buigen.

Hier zijn de foto's:
Stap
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop
Afbeelding

Afbeelding
Aangalopperen haha :+

En les afgelopen!
Afbeelding

Nou, wat vinden jullie ervan??

petroushka

Re: Manegepaard Lex @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:38

Mooi paardje zeg!! Hij loopt leuk. Denk alleen wel om je armen, die zijn nogal eens op verschillende hoogte en lengtes te zien. En je valt nogal voorover in het zadel, gewoon door blijven oefenen om rechtop te blijven zitten. Verder lijkt het me een lekker paard om te rijden.

Sannek90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 14:30

Dankjewel!! Hij is inderdaad heel fijn om op te rijden!
Ik heb altijd al een probleem gehad met m'n handen, doe erg m'n best maar wil nog niet echt lukken. Dat ik zo voorover zit, heb ik nooit geweten dus zal er nu goed op gaan letten.

Aangezien ik maar 1 keer in de week les heb, zijn alle tips welkom hoor!! :9

Anna15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 16:46

in draf je handen niet naar beneden drukken, rechtop zitten en hakken uitdrukken!

ziet er verder leuk uit hoor! :)

El_Landa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 16:57

Die loopt lekker! Ziet er zeker goed uit voor een manegepaard. Alleen je handen, probeer ze voor je te houden, teugels korter. Ik weet het, het is moeilijk, ben er namelijk zelf ook mee bezig maar ik kan merken dat het veel beter gaat! Ook in de galop moet je, je handen niét naar beneden drukken/trekken maar op 1 plaats houden, vóor het zadel. Veel succes, zal zeker goed komen :)

cykie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:17

Mooi paard hoor. Gooit zeker best hoog op net als die van mij. Daar lijkt hij wel een beetje op. Ik vind het erg moeilijk om dan mijn handen stil te houden. Mij werd de tip gegeven om mijn handen dichter bij elkaar te houden in de buurt van de schoft. Merk dat dat wel werkt.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:24

Haha het eerste wat ik dacht was 'Heee dat is manege de Bongerd' :+ Heb ik ook 7 jaar gereden.

Maar leuk paard! Wat me opvalt is dat je op veel foto's je armen helemaal (naar beneden) gestrekt hebt, probeer te zorgen dat je een in knik erin houd. Ook heb je soms je handen wat ver naar beneden of te ver uit elkaar. Probeer ze mooi te dragen en naast elkaar te houden. Oh en af en toe wat beter je hakken uitdrukken. :) Maar ziet er verder goed uit! Van wie heb je les?

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:32

Inderdaad iets meer naar achter, recht op gaan zitten (tip; doe alsof je een glas water op je hoofd heb en je hoofd zo recht mogelijk wilt houden, wel natuurlijk je hele lichaam meenemen).
Verder lichte knik in je ellebogen, handen rechtop en dragen ('2 bekertjes drinken vast houden') ;)
Veeel tips, maar dat is alleen als verbeterpunten bedoelt, niet als kritiek!
Ik vind dat het er heel netjes uit ziet :D

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:54

je geeft het meeste commentaar zelf al wel ja, en de mensen hierboven ook wel, meer achterover zitten, en je handen bij elkaar boven de schoft, 'laten dragen' verder zie ik ook vaak dat je je hakken omhoog hebt, ;)
maar, leuk paardje, en het ziet er zeker niet slecht uit voor iemand die maar 1x per week rijdt :)

Michelle24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:07

Probeer ook je handen een beetje omhoog te houden boven de manenkam. Verder heb je zelf al je punten aangegeven, misschien een tip: je benen langer maken zo kan je zo ook niet zo ver naar achter houden.
Verder ziet het er netjes uit!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:18

He wat leuk, een nieuw paard bij de bongerd!! :) Ik zag de eerste foto en dacht; heeeeeee dat ken ik 8-)

Probeer idd je been mooi lang te houden(hakken uitdrukken) en de knik in je armen te houden :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 01:27

Je armen zijn idd erg stijfjes :j Maar je benen liggen op de perfecte plek, hakken en heup mooi op 1 lijn, houden zo. Alleen je bovenlichaam valt afentoe wat naar voren, wat ik persoonlijk minder kwalijk vind dan naar achteren leunen, dit is iig fijner voor je paard ;)
Je hakken zijn voldoende naar beneden, dat 'uitdrukken' van de hakken is ontzettend achterhaald, gewoon level houden met de grond, stel je voor dat je paard ineens verdwijnd, dan moet je met platte voeten op de grond terecht komen :)

Geen slecht beeld alles bij elkaar, alleen echt op je armen gaan letten, dragen die handen!

Sannek90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 10:07

Dankjullie allemaal voor de complimenten en tips *D De komende tijd zal ik m'n handen goed in de gaten gaan houden!

@ kiki, ik heb les van Esther Bennink.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:02

God, wat een lekker paardje zeg!!

Denk alleen wel aan je handen! Die zijn overal, behalve op de goede plaats ;)

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:05

Leuk paardje!
Probeer inderdaad niet teveel naar voren te vallen, en het lijkt alsof je in de galop een nogal strenge binnenhand hebt, kan ook een momentopname zijn ;)

Sannek90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 17:09

Dankjullie! :) Eigenlijk vind ik het zonde dat het een manegepaardje is maar ja..

@ Noortje, ik denk dat het een momentopname is. Heb vaak wel meer moeite met binnenhand ontspannen linksom, maar ben juist telkens bezig daar op te letten.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:30

Ik rij nog nog niet zo lang dus kan dat mijn opmerking nergens op slaat ;) Maar je lijkt zo ver achterop het zadel te zitten ipv op het diepste punt?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:39

Het ziet er leuk uit, alleen heb je volgens mij je balans nog niet helemaal gevonden?
Is lastig I know, maar doordat je balans nog niet helemaal goed is gaan je benen naar achter en je bovenlichaam naar voren. Houd je tenen wat meer naar voren en probeer echt voor je gevoel rechtop te zitten. Ook de teugels een stukje korter pakken en ze rechtop voor je houden.

Niet aanvallend bedoeld hoor alleen als tips ;) Verder ben ik zelf ook heel vaak op de bongerd geweest met ponykamp :) Ik zat vaak op Marita :))

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:42

Maakt mooie overall indruk hoor. Kan het zijn dat je door redelijk voorover te zitten er ook voor zorgt dat het paard (extra) voorwaarts is? Ik merk hier in elk geval aan mijn paarden dat ik maar iéts naar voren hoef te verplaatsen en zij dit direct opvatten als een tempoversnelling. Meer achterover zitten betekent direct rem erop ;-)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:26

Probeer altijd netjes naar achteren te blijven zitten. Bij de eerste draf foto's val je een beetje naar voren.

Mooi paardje ook! :D

Sannek90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 19:43

Lex is altijd vrij voorwaarts, ook als ik wel naar achter zit. Hij loopt eigenlijk het rustigst als ik zo weinig mogelijk doe. Als hij weer versneld, is vaak mijn reactie om m'n handen naar voren te steken omdat hij daardoor z'n tempo weer verlaagd. Denk dat ik daardoor ook naar voren val.. Ik vind het lastig om te ontspannen, zonder echt m'n hand naar voren te steken zeg maar. Iemand daar misschien nog tips voor?

@ angelaatjuh: Marita is echt tof! Ze gaat bij ons vaak mee op buitenritten, heerlijk!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:09

ziet er fijn uit!
idd hakken uitdrukken & rechtop blijven zitten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:44

Sannek90 schreef:
@ angelaatjuh: Marita is echt tof! Ze gaat bij ons vaak mee op buitenritten, heerlijk!

Ja zeker :))

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HRMBWN7O.jpg
Hier op deze foto vind ik je nog het netste zitten alleen je tenen steek je naar buiten, hierdoor ben je dus niet 100% in balans wat je verdere zit kan benadelen. Als ik jou was zou ik gewoon veel oefenen en bewust worden van je lichaam (vraag je instructrice eens om op je houding te letten bijvoorbeeld, of als je gaat vrijrijden een vriendin) Zodat je netter rechtop gaat zitten en vanzelf een betere balans kan vinden :)

Sannek90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 16:09

Oke, dankje! Ik zal eens een heel goed gaan letten op hoe ik zit :)

Sannek90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 16:09

Oke, dankje! Ik zal eens een heel goed gaan letten op hoe ik zit :)