Voor de verandering deze keer eens een topic van een manegepaard, en niet van mijn eigen.
Naast het rijden van mijn eigen paard, ga ik ook nog trouw iedere vrijdag naar de manege. Ik rijd nu bijna anderhalf jaar bij deze manege, en heb in die tijd ontzettend veel geleerd.
Vrijwel altijd rijd ik daar hetzelfde paard: Oronia. Het heeft me vreselijk veel tijd en moeite gekost om haar lekker aan het lopen te krijgen, maar het begint nu eindelijk te komen. Helaas wilde gisteren de ontspanning er niet lekker in komen. Ze was een beetje tegen de hand, en pas op het einde kwam ze lekker los. Jammer genoeg was mijn cameravrouw het filmen toen zat.
We hebben samen niet echt een niveau; onze les zal ongeveer op L-niveau zijn. We knutselen sowieso eerst nog lekker door aan de basis.
Ik loop zelf nogal tegen haar vervelende trucjes aan. Het wijken wil ons bijvoorbeeld nog niet lekker lukken. Al in de bocht begint ze onder me weg te lopen, en op de lijn zelf krijg ik haar niet goed genoeg terug. Ik probeer haar nu steeds flink terug te rijden voor we de lijn op gaan, en het begint steeds beter te komen.
Persoonlijk vind ik dat we in het afgelopen anderhalf jaar zéker vooruit zijn gegaan. (En als ik eerlijk ben, ik denk niet dat jullie dat kunnen ontkennen
)Een kleine indruk van hoe het vroeger ging:
http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... ronia2.jpg
http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... Oronia.jpg
En dan de filmpjes van nu (niet op volgorde):
Galopje
Stukje draf
Hier zie je haar al duidelijk wat weglopen in het wijken.
Stukje galop. Hier had ik haar graag een heel stuk ronder gehad. (Geldt overigens voor meer van de filmpjes)
Dit vind ik persoonlijk wel een fijn stuk. Ze zou wat mij betreft nog iets meer mogen zakken.
Zat er vrijdag helaas niet in. Zul je altijd zien, als er een camera bij is

Hier zie je haar een beetje tegen mijn hand in komen. Ze mag wat ronder en meer ontspannen.
Hier zie je duidelijk ons probleem met wijken.
Ik hoop dat de filmpjes een beetje een beeld hebben kunnen geven van ons rijden. Tips zijn zeker welkom!
x. Marjolein

Op deze manier 'groei je niet vast' op je eigen pony, met bijbehorende fouten.

Maar zodra ze alleen van het terrein af moet, flipt ze helemaal. (Ze wil bvb ook niet voorop bij een buitenrit. Dat is ook een drama