Riethosa (flemmingh) tijdens les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MiSzNiTa

Riethosa (flemmingh) tijdens les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 21:22

Hier een nieuw topic van ons omdat er veel commentaar was op de andere foto's daarom nu foto's van de les zoals beloofd.
Riethosa is een 12 jarige merrie die niet al te makkelijk is en daardoor hebben we een verleden wil je dat weten dan vraag je mij maar anders moet ik het hele verhaal typen.
Ik reed/rij m1 dressuur met haar en heb 5 wintspunten na veel ups en dows te hebben gehad door veel angst van mij, rij ik weer doordar ik les heb van iemand die mij echt heeft geleerd als ik in mezelf geloof dan komen we er wel.
Door dat ik veel commentaar heb gehad op eerdere foto's zet ik er zelf niks bij dus brand maar los.

Ze staan niet op volgorde.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Dit is ene link naar het filmpje dat ook is gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=lFDq-WfhJHc

Anoniem

Re: Riethosa (flemmingh) tijdens les

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:30

Er zitten hele fijne plaatjes tussen.
Op foto 11 loopt ze best lekker. :j
Foto 1 ook, al zie ik daar nog net wat meer spanning.
Ik denk dat jullie, met goede hulp, een heel eind kunnen komen. :)

In het filmpje vind ik vooral de draf erg onrustig.
Het lijkt alsof je moeite hebt met doorzitten.

Tip: Pianohandjes en het zadel toch weer.. :o

Ik hoop voor je dat dit topic wat beter gaat lopen dan je vorige.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 21:32

Dank je, en van het doorzitten klopt het daar nog wel moeite mee.
Ik hoop het ook en anders gaat hij gewoon op slot.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:33

Ik vind dat het er netjes uit ziet hoor! Leuk paardje ook :):)

Alleen zou ik wel overwegen om een ander (iets ruimer) zadel aan te schaffen, je zit nu heel erg achterop het zadel in plaats van in het midden. Misschien vandaar ook dat je moeilijk kan doorzitten?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:37

Anita, ik heb je vorige topic ook meegelezen en deze foto's zijn echt zoveel beter! Dit ziet er heel goed uit meid! Ga zo door! :D
Inderdaad een beetje op de handen letten, maar ik vind je houding op foto 2 echt heel netjes! :j

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 21:39

Over het zadel is genoeg gezegd in het vorige topic, ik weet dat ik moet afvallen en nu graag geen reacties meer daarover. Daar reageer ik nu niet meer op.
Dank je Sita_.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:49

Ziet er verder fijn uit. Lijkt alleen of je erg scheef naar rechts zit. Maar ga zo door hoor!

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:06

Heeft ze de hele tijd haar mond open? of probeert ze hem open te doen? dit kan een teken zijn van staking, dat er iets niet lekker zit(misschien het bit?)

Verder is het een erg leuk paard! probeer je schouders wel naar achter te houden :D

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 05:48

Vind het er een stuk beter uitzien dan in je vorige topic. Ze loopt hier al veel opgerichter, alleen nog wat gespannen.
Verder niet echt tips, degene die ik heb zijn al gezegd en mogen niet meer gezegd worden ;)
Succes ermee, jullie komen er wel.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 06:12

hoi. mooie foto's. mooi paard ook.
op het filmpje valt me op dat ze wat op de voorhand loopt.
weinig tempoverschillen waardoor dit zou kunnen verbeteren.
en je doorzitten....denk dat het vooral komt omdat ze weinig loslaat in de rug. je zit dan ook takt verschil in je schouderbinnenwaarts. ik bedoel dit echt positief, hoor. ik zeg dit omdat ik denk dat jullie dit makkelijk voor elkaar kunnen krijgen en het dan jammer is dat het niet zou lukken.
heel veel succes en fijn dat je angst weg is of minder. angst is een moeilijk iets met paardrijden. je moet er toch mee om leren gaan zonder dat je paard er op gaat reageren. ga er maar aan staan.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:12

Het nieuwe topic! Dit geeft een beter beeld dan je vorige foto's ;)
En natuurlijk blijft er nog steeds genoeg te verbeteren, maar dit gaat stap voor stap. Paard moet rechter worden, iets nageeflijker blijven in de oprichting en uiteindelijk meer in verbinding gaan lopen. Het belangrijkste voor nu vind ik dat het paard naar voren blijft denken (en niet gaat staken!!) en losser wordt in de kaak en de rest van het lichaam. Daarom proberen we steeds een stapje verder te gaan en op die manier de grens van wat het paard pikt en aankan te verleggen. Het heeft ook niet veel zin om dit te overhaasten, omdat het paard dan volledig gaat staken en helemaal geen voet meer verzet. Bovendien zijn jullie nog maar net begonnen met oppakken, dus ik heb goede hoop voor de toekomst!
En natuurlijk ben ik bereid te leren, dus als er mensen zijn die het helemaal anders zouden aanpakken met deze combinatie, dan hoor ik het graag hoor :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:16

ziet er goed uit, alleen iets meer je handen naar voren brengen en je tenen naar binnen draaien! verder zijn jullie een leuke combinatie en je mag er best wat trotser opzitten, want het is een mooi paard en het komt nu een beetje gespannen over...relax!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 07:40

Bedankt, ik weet dat er ook nog genoeg verbetert moet worden maar 2 weken geleden bleef ze nog in verzet gaan en woensdag heeft ze het eigenlijks niet eens meer geprobeerd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:44

jouke_h schreef:
Ziet er verder fijn uit. Lijkt alleen of je erg scheef naar rechts zit. Maar ga zo door hoor!

Dit zie ik ook... misschien eens een centered riding les? Dat kan je houding enorm verbeteren...
Zet em op!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 08:12

Wat voor les?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:55

MiSzNiTa schreef:
Wat voor les?

Nou uh, wat er staat... Centered Riding les.
Google maar eens, of zoek op Bokt... kom je meer dan genoeg tegen.
Er bestaat best een kans dat je paard ook staakte doordat je zelf scheef zat. Dat zit vrijwel iedereen (ik dus ook), maar de een wat erger dan de ander. En dan is het voor paarden nogal oncomfortabel allemaal...

Succes!!!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:55

probeer als je scheef zit je hoofd naar binnen te draaien zodat je naar midden van de rijbaan kijkt.. ezelsbruggetje om je recht te zetten ..vooral op een volte of in bocht..wat ik ook zie is dat je je bovenlichaam wat meer mee mag laten draaienin een volte of bocht..onderlichaam recht houden dan... nu draai je alleen je armen mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:13

Zo hé, wat een vooruitgang hebben jullie geboekt! Super!

Ik heb maar een klein stukje van het filmpje gezien, en dat was de galop. Persoonlijk vind ik het een beetje een hertengalop. De sprongen worden niet afgemaakt en paard komt onvoldoende omhoog naar mijn idee. Wat ik zelf ervaar is dat het paard beter omhoog komt in de schoft als je veel naar beneden rijdt in de galopen. Veel tempowisselingen daarin. Je zult zien dat de galop dragender wordt en dat het paard mooi omhoog springt in de schoft. Misschien een ideetje?
Wanneer je paard meer gaat dragen in de galop krijg je ook niet het verschil in hoofd-halshouding.
Verder is je paard al een stuk slanker geworden!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:14

Ziet er goed uit! Jullie zijn goed op weg. :)

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 15:19

Bedankt.
Janine1990 die galop vooral het eerste stuk op het filmpje springt ze inderdaad niet door later werd het naar mijn idee wel beter, normaal is haar hoofd-halshouding de galop lager we vroegen nu wat hoger even voor het filmpje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:23

MiSzNiTa schreef:
Bedankt.
Janine1990 die galop vooral het eerste stuk op het filmpje springt ze inderdaad niet door later werd het naar mijn idee wel beter, normaal is haar hoofd-halshouding de galop lager we vroegen nu wat hoger even voor het filmpje.

Hopelijk niet speciaal voor bokt he? Je vorige topic werd je compleet afgezeken vanwege de diepe houding van je paard, een typische bokt-opvatting naar mijn idee.

Maar ik hoop dat je iets aan m'n tip hebt, en ik kijk echt uit naar je volgende topics!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 15:28

neej we wouden even een stukje zien hoe ze hoger loopt want in zelfs in mn proeven vraag ik haar lager dan de wedstrijdhouding omdat dan de galop beter is.
Ik zal vast wel iets aam je tips hebben ik vind het trouwens wel grappig dat je vind dat ze is afgevallen ik zei namelijk dinsdag dat ze dik werd omdat ze nu net weer in het gras staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:30

MiSzNiTa schreef:
neej we wouden even een stukje zien hoe ze hoger loopt want in zelfs in mn proeven vraag ik haar lager dan de wedstrijdhouding omdat dan de galop beter is.
Ik zal vast wel iets aam je tips hebben ik vind het trouwens wel grappig dat je vind dat ze is afgevallen ik zei namelijk dinsdag dat ze dik werd omdat ze nu net weer in het gras staan.

Natuurlijk, nog niet aan gedacht dat je het zelf ook gewoon even moet zien.

Ik weet niet van wanneer je vorige topic was, maar sommige paarden worden in een dag dik van kuil of gras ;)
Dus kan best zijn dat ze nu weer wat dikker is, maar voor mijn idee veel slanker. :P

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 15:34

Dat topic was zo n twee weken geleden maar ze doet nu wel weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:41

Nee, veel langer geleden toch?
Even gezocht, idd twee weken.
Nouja, ik vind haar er veel beter uit zien nu... :j