Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xKatjj schreef:Je beschrijft precies waar ik ook last van heb gehad. Precies
Het is supermoeilijk, maar idd heel consequent blijven. Proberen overgangen te rijden, veel figuren rijden, uitbundig belonen als hij het goed doet. Volhouden! Ook niet teveel aansporen, nu reageert hij niet meer op je been, omdat je hem zovaak port. Nu denk je misschien: ja makkelijk praten, maar bij mij heeft dit echt geholpen! Dus als je begint met instappen, gelijk op goed tempo. Zelf actief zitten, je paard belonen als hij goed doorloopt en dan ophouden met aansporen. Valt hij terug? Gelijk weer aansporen en als hij niet luistert een tik achter je been. Dit zovaak doen tot hij luistert en weer uitbundig belonen. Veel overgangen en figuren rijden zodat hij er lol in krijgt. En nogmaals: héél veel belonen voor het goede!
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt en succes!
gelukkig ben ik niet de enige, voel me soms net een beginner als ik tussen andere ruiters met een vlot paardje Flip 'vooruit loop te trappen' 
En kunnen we regelmatig even door de bak racen! 

en deze manier is juist niet wat je beschrijft.
) Jij bent de passagier en het stuur, je paard moet lopen.
(alhoewel ze een slidingstop wel weer grappig vindt om te doen)
Anniick schreef:Flip staat helaas nu nog niet op het land, maar het seizoen begint er weer aan te komen en dan staat hij weer lekker op het land. 's winters staat hij op stal, maar staat ongeveer 1x per week los met een ander paard. en ik wandel vaak langs naar zijn vriendje om even een knuffel te halen.