Gisteren hebben Tycho en ik voor t eerst ons proefje (B5) geoefent. Dat verliep niet zo heel soepeltjes, van mijn kant en lezerskant, van zijn kant ging het best goed!
We hebben a.s. zaterdag ons eerste wedstrijdje op De Kroo, My Special Horse Competition. Ik heb zelf ook nog nooit een dressuurwedstrijdje gereden, dus ben heeeeel erg benieuwd!

O, de achtergrondinformatie!
Tycho is een Nederlands Trekpaard en hij wordt in mei 5. Hij is grote maat, namelijk 1.76m zonder ijzers.
We hebben hem vanaf veulen zijnde en ik heb m zelf opgevoed en zadelmak gemaakt (natuurlijk wel met hulp) Hij was 3 toen hij zadelmak wed, maar pas een jaar later ben ik hem, met hulp van mijn instructrice, echt echt door gaan rijden. Dit omdat hij nogal een laatbloeier is.
Door omstandigheden hebben we van de winter niet kunnen lessen. Ik hoop daat heel snel weer mee te kunnen starten, want ik kan wel wat hulp gebruiken!
Ons niveau is dus B.
Eerdere topic in HAW:
* [RT-HAW] Trekpaard Tycho voor het eerst@work (net onder het zadel)
* [RT-HAW] Trekpaard Tycho & ik tijdens onze eerste les!!!
* [RT-HAW] Trekpaard Tycho ** Onze 2e les.....
* [RT-HAW] Trekpaard Tycho voor 1e x in de grote bak!
Aandachtspunten voor mij:
* Kijken waar ik naar toe ga
* Handen rechtop en niet vastzetten
* Schouders naar achteren
* Tenen naar binnen
(eerst deze maar eens, dan de rest later)
01. Hij was op de heenweg nogal fris en stuiterig, dus dat beloofde wat! In de bak was dat nog met vlagen, maar hier duidelijk niet

02. Voltetje stappen....Bagger houding van mij

03. Auw! Binnenhand!

04. Hier zet ik volgens mij vast; gaat ie gelijk aswolkjes zoeken (zoals ingeborg het zo leuk omschreef
)
05. Wakker paard! Tenen Jaan....en handen....

06. Deze vind ik best ontspannen er uit zien

07. Filmpje van drafje:
08. Filmpje van het proefje oefenen, B5.
Zoals al eerder gezegd, dat was rommelig door niet goed kijken, luisteren en lezen, maar daar kijken jullie hopelijk wel doorheen...

Brand maar los!!! Alle tips zijn welkom!
groetjes, Janneke

als ik t geld had zou ik haar zo willen hebben...