Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Biieniie schreef:Wat ook helpt is op de binnenhoefslag rijden. Hierdoor zoeken ze geen steun aan de wand en worden ze dus ook stabieler. Paard hoeft niet persé rond te zijn maar hierdoor gaat ze wel beter dragen.

Karlijn_xx schreef:Ik heb valsgespeeld met mijn Haflinger, ik heb haar stemcommando's aangeleerd. Het draf-commando ging onbewust tijdens het zadelmak maken, en toen ik dat tijdens het "erop zitten" fijn vond heb ik hetzelfde gedaan met galop. Eerst moest ik het echt roepen en daarbij goed aandrijven voor ze het deed, na een tijdje kon ik het fluisteren als ik mijn benen maar goed gebruikte, en nu hoef ik alleen nog maar mijn benen te gebruiken.
Het is niet helemaal zoals het hoort, en het is misschien geen goede tip, maar het heeft mij echt heel erg goed geholpen, vandaar dat ik het wou delen in de hoop dat je er misschien iets aan hebt!
hotchocolat schreef:Ik heb die van mij net zo ingereden als Karlijn_xx.
Echt ideaal. Zelfs al er iemand anders opzit hoef ik het woord maar te zeggen en ze springt aan.
Ik galopeer veel buiten en dan rechte stukken en bergop. Nu wordt het in de bak ook beter. We gaan in ieder geval niet meer plat door de bocht.
Mijn mevrouwtje wilt nog wel eens streken hebben met anderen op haar rug, maar ik hoef nu maar te roepen dat ze moet galopperen en ze doet het!
Thioro schreef:Als dat paard nog maar net 2 maand onder zadel is (toch?) vind ik het galopperen onder de man nog niet zo dringend.
Dat ze het los niet doet (doet ze het op de weide ooit wel?) wijst er ook op dat ze het ofwel gewoon niet goed kan ofwel echt niet graag doet (en dan misschien wel omdat ze het niet kan).
Heb zo iemand gekend wiens 3-jarige ook niet wou galopperen en als hij het wel deed was het bokken en na een paar passen er weer uit vallen. Ook stug blijven proberen op alle mogelijke manieren tot aan het licht kwam dat hij wobbler had en toen werd alles duidelijk.
Nu denk ik absoluut niet dat de haflinger van ts wobbler heeft en het kan idd een paard zijn dat liever lui dan moe is maar ik vind gewoon dat je niet moet overhaasten.
En voor zover ik weet heb ik, en de rest, wel degelijk tips gegeven die kunnen helpen bij het galopprobleem en niet zomaar gezegd dat ze verkeerd bezig is (wat ze imo ook niet is).