Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds 6 weken een verzorgpony, zijn naam is Kevin en het is een haflinger.
De eerste keer dat ik hem ging rijden, kon ik nog niet in de bak dus zijn we even naar buiten gegaan. Mijn moeder was er toen ook bij. We zouden even 5 minuutjes gaan wandelen langs het kanaal, totdat we de bak in konden.
Op een gegeven moment draaien we om, en Kevin wordt onwijs sterk en begint zelfs te bokken. Ik ben er gelukkig wel op blijven zitten, maar ben natuurlijk wel geschrokken.
Dus besloot ik om te gaan wandelen met Kevin. Sindsdien wandel ik steeds langs het kanaal om hem daar te laten wennen. De heenweg gaat altijd goed, dan is hij braaf en blijft hij achter me. De terugweg echter, vind hij erg leuk, en gaat hij vaak harder lopen en probeert hij voor me uit te lopen.
Ik heb hem altijd aan het hoofdstel met een mondstukje, zodat ik wat meer grip heb.
De laatste tijd, heb ik echter het idee, dat hij steeds vervelender gaat doen. Hij gaat dan draven naast je en springt zomaar ineens vooruit (waarna ik hem natuurlijk omtrek, maar daar is al een pijnlijke pols van overgebleven).
Vandaag ging het best goed, hij bleef dan niet achter me op de terugweg, maar ik hoefde hem niet heel erg in te houden.
Ik vind het best vervelend dit alles, maar hij word soms zó sterk!
Ik ben daarom erg aan het zoeken naar een oplossing.
Daarom startte ik dit topic.
Graag géén heftige discussie, en houd het asjeblieft vriendelijk

Bedankt,
Groetjes, Marjolijn.