Cartouche (newforestxdraver) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Cartouche (newforestxdraver) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 15:29

Hallo,

Bij deze wil ik jullie foto's laten zien van mij en Cartouche. Wij hebben Cartouche sinds 20 maart 2010 voordat hij bij ons kwam heeft hij 3 jaar lang in de manegelessen gelopen. Daarvoor is hij L dressuur gestart en met de eerste eigenaar M dressuur. Cartouche was niet van de manege, de mensen waarvan hij was leenden hem uit aan de manege omdat ze er zelf niks meer meededen. Cartouche is een superlieve pony en staat gezellig bij onze shetlanders in. Volgens mij heb ik nu wel genoeg verteld, zullen we nu maar eens naar de foto's gaan kijken.

Meet Cartouche:
Afbeelding

1. De stap:

Afbeelding

Afbeelding

2. Halthouden:

Afbeelding

3. De draf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

4. Middendraf:

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de galop zijn mislukt, Cartouche was te snel :+

Ik zou graag willen dat jullie commentaar geven maar wees niet te streng ik ben ook geen Anky (heel origineel) :o

BlackDancer

Re: Cartouche (newforestxdraver) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:31

Mooi paard!
Ik vind het altijd zonde om te zien hoe al die mooie beesjes manege paarden worden :P
Ga zo door zou ik zeggen :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:36

Wat jammer dat jij als zo groot bent, je benen steken al zo uit! Het is een leuk dier, maar dat wist je al! Kijk daarom eens waar je naartoe gaat, dan zit je vanzelf ook rechter op je paard!

BlackDancer schreef:
Ik vind het altijd zonde om te zien hoe al die mooie beesjes manege paarden worden :P

Jammer van deze zin, alsof alle manegepaarden verkeerd gereden worden/zijn. Of dat manegepaarden persé lelijke dieren zijn.
(sorry, ietwat offtopic ;-))

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 15:38

kleinvosje schreef:
Wat jammer dat jij als zo groot bent, je benen steken al zo uit! Het is een leuk dier, maar dat wist je al! Kijk daarom eens waar je naartoe gaat, dan zit je vanzelf ook rechter op je paard!

BlackDancer schreef:

Jammer van deze zin, alsof alle manegepaarden verkeerd gereden worden/zijn. Of dat manegepaarden persé lelijke dieren zijn.
(sorry, ietwat offtopic ;-))

@ Kleinvosje, dat was mij zelf ook al op gevallen en ik krijg er in de les altijd ook commentaar over van de instructrice. Toch bedankt voor de tip.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:44

Cartouche ziet er goed uit zeg :D

Probeer je hakken (niet aldoor zo, maar op sommige foto's wel) iets meer uit te drukken en tenen naar binnen ;).

Fizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:13

Ik vind het er best goed uitzien. Let wel op je teugels en handen. Vind dat je teugels wat aan de lange kant zijn waardoor je handen ver naar je lichaam toezitten, zegmaar.

Nicole__1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:41

ik zou je teugels iets korter nemen, en niet zo veel naar beneden kijken

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:43

hey wat grappig, cartouche uit zijldijk? ik dacht een bekende naam eens even zien....

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:40

Mariskatw schreef:
hey wat grappig, cartouche uit zijldijk? ik dacht een bekende naam eens even zien....

Ja, idd Cartouche uit zijldijk. Waar ken je hem van?

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 19:42

Bedankt voor jullie reacties even beantwoorden:

@ Marjolein, bedankt, Ja idd meer uitdrukken en tenen naar binnen is niet op elke foto zo maar moet er wel op letten.

@Fizz, ik zal voortaan op mijn handen letten en de teugels wat korter nemen. Bedankt voor de tip. Nu je het zegt zie ik het ook.

@Nicole, van de teugels klopt wel, en ja ik moet naar voren kijken waar ik heen ga maar ik heb zo'n mooie pony onder me lopen

@Mariska, ja het is idd Cartouche uit Zijldijk.,

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:16

Volgende keer je zadel iets verder naar achteren leggen, die ligt nu OP de schouder i.p.v erachter...
En mischien je teugels iets korter nemen zodat je niet je handen helemaal op je schoot hoeft te leggen. En naar voren blijven kijken.

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:18

Ik ken de pony geloof ik ook. Heeft bij ons op de ponyclub gelopen en is toen idd verkocht naar een manege.
Verder ga ik mee in het gegeven commetaar.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 14:39

silverbrumby schreef:
Volgende keer je zadel iets verder naar achteren leggen, die ligt nu OP de schouder i.p.v erachter...
En mischien je teugels iets korter nemen zodat je niet je handen helemaal op je schoot hoeft te leggen. En naar voren blijven kijken.

Dat lijkt op de foto zo is niet zo

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:25

Ik vind dat je zadel te ver naar voren ligt, en je je tenen naar buiten steekt. En ik denk als je je teugels korter pakt je meer met je hand naar voren kan rijden waardoor je gelijk een stuk makkelijker kan zitten ;) verder vind ik je pony wel heel leuk!! :D

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:28

Likemaaike schreef:
silverbrumby schreef:

Dat lijkt op de foto zo is niet zo

Zie m toch duidelijk over t schouderblad liggen hoor ;)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 17:07

@ HRE Bedankt voor je tips en commentaaar. Ik zal erop letten nog niet alles kan perfect zijn na 3 weken.

@silverbrumby, Bedankt ik zie het op andere foto's op de pc wel ik zal het naar achterleggen..

Groetjes

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:52

Wat een mooi beesje zeg ! Enkel wat meer voor je uit kijken, op je voeten letten, en misschien je teugels wat korter maar dat is moeilijk te zien vanaf hier :)
Enja zoals silverbrumby en HRE al vermeld hebben, je zadel.
Hier heb ik even een foto op ongeveer dezelfde houding als foto 1 dan zie je duidelijk wat er mee bedoeld word: deze foto is gewoon even gegoogeld
http://www.leukespreekbeurt.nl/wp-conte ... enise-.jpg
Heb hem in link gezet omdat ie vrij groot is.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en nog veel plezier met je beesje !

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:58

Ik ken hem van Stal Bakker en van Thamar en Lauren (Cartouche was van hun). Ken hem verder niet goed ofzo hoor, maar weet welke pony het was enzo. Dus toen zag ik Cartouche en toen dacht ik van goh... zal het hem zijn, ja dus!

Nu moet ik natuurlijk ook een opmerking maken over je rijden... jet zit een beetje in stoelzit op sommige foto's, probeer je benen verder naar achter te leggen en minder ver achterin je zadel te zitten en je tenen meer naar voren draaien. En je teugels mogen inderdaad wat korter, nu haal je je handen/armen helemaal naar je toe, dan kun je ze (met dezelfde verbinding) wat verder voor je houden.

jordy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:54

je zadel ligt tever naar voren waardoor je beenligging ook niet echt tot zijn recht komt

past het zadel goed?

probeer ook aan je stoelzit te wereken mischien los je dit op als je een ander zadel hebt?

teugels stukkie korter ziet gelijk een stuk netter uit

suc6 verder

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 20:13

jordy1988 schreef:
je zadel ligt tever naar voren waardoor je beenligging ook niet echt tot zijn recht komt

past het zadel goed?

probeer ook aan je stoelzit te wereken mischien los je dit op als je een ander zadel hebt?

teugels stukkie korter ziet gelijk een stuk netter uit

suc6 verder

zadel is nu beter gelegd en past gewoon goed

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:22

Wat leuk, die foto's van Cartouche.. Nou zoals je zelf al zegt, recht voor je kijken, en je onderbeen iets verder naar achteren leggen.. Ik vraag me eigenlijk ook af of het zadel wel goed past. Weet dat Cartouche een nogal hoge schoft heeft, en kamer van dit zadel lijkt aan de voorkant vrij plat..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:00

Ziet er leuk uit! Mischien je handen nog wat meer rechtop op sommig stukken en teugels wat korter en dan je handen meer naar voren.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:05

Wat leuk dat jij Cartouche nu hebt! Ik ken Cartouche nl. ook van Stal Bakker en ik heb hem daar ook vaak gezien. Ik vind je pony een super leuk beestje!
Zoals al gezegt: je handen nog wat rechterop en benen wat meer naar achteren leggen en je hakken uit drukken. Maar ik weet dat Cartouche een wat apartere draf heeft(beweegt anders met zijn benen) en ik geloof dat dat anders zit dan een pony die dat niet heeft. Snap je het nog?
Maar ga zo door en jullie komen een heel eind +:)+

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 16:16

Allemaal bedankt voor jullie tips ik werk er aan,
En wat leuk dat veel mensen hem kennen :D had ik niet verwacht

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:49

Teugels korter, dan kun je je handen boven de schoft naast elkaar houden. Nu heb je een 'knik' in je pols doordat je teugels te lang zijn.