Implicit @ eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Implicit @ eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 13:04

Hallo!

Eergisteren hadden ik en mijn nieuwe paard, Implicit, onze eerste dressuurwedstrijd samen.
We reden dus mee in de B en dat is ons niveau ook.

Ik heb stills uit een filmpje genomen en ben heel erg benieuwd wat jullie vinden van hem! Ik vind hem alvast fantastisch en kijk echt alweer uit naar de volgende wedstrijden!

eigen commentaar :
* benen mogen stiller
*handen gaan soms te ver uit elkaar staan
* leun soms wat voorover, maar ik heb dan ook nog veel moeite om zijn enorme gangen uit te zitten dus ik denk dat dat met de tijd wel veel zal beteren

Implicit zelf had nog wel wat stress en vooral ook last van de bodem maar liet zich wel goed rijden.

Afbeelding
diagonaal, mooi licht in de hand, ik zit alleen wat naar voor denk ik

Afbeelding
hier zie je ook wel dat ik wat moeite heb met zijn gangen, heerlijke achterhand hier

Afbeelding
balans is hier niet super door de hoek

Afbeelding
Implicit gaat goed hier, ik leun weer voorover

Afbeelding
Hier wat spanning dus

Afbeelding

Afbeelding
valt wat op de voorhand maar wel meer ontspanning

Zo, ben benieuwd wat jullie van hem vinden !

Filmpje zelf volgt nog, laadt alleen vreselijk traag op :Z

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:08

Ziet er netjes uit, en leuk paard!
het meeste commentaar geef je zelf al, maar ik zie nog wel pianohandjes (daar heb ik zelf ook last van :+ )

Amaretto27

Re: Implicit @ eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:12

Leuk paard zeg. Lekker actief achterbeen ;)
Inderdaad even om je handen denken, hou ze hoger en meer bijelkaar! Wat waren jullie punten?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:13

Wat is dat voor vreemde bodem? Vind het niet zo vreemd dat hij hier wat moeilijk op liep, toch netjes. Wat mij opvalt is dat je je handen erg breed houdt op de momenten dat je paard wat diep komt. Juist dan moet je je handen op de plaats netjes naast elkaar en stil houden, zodat je paard weer contact met jouw handen kan maken zonder te diep te komen. Dat dan goed bijrijden met je kuit, en rustig tempo weer opvangen met je zit. Verder goed om te heen kijken en je bovenlichaam heel iets terughouden. Verder vind ik jullie een mooie combinatie, lekker dooroefenen!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:16

Sofie: Impliciet gaat Noon nog van de troon stoten hoor, wat een knappe verschijning in de ring!

K vind hem al heel knap lopen voor hem nog maar zo kort te bij jou op stal te hebben, zeker aangezien het toch echt een projectje was!

Wel vreemd dat jouw houding op Noon zo voorbeeldig is, en je hier wat beginnersfoutjes maakt. :?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:18

Wat een rare bodem?? Mooi paard!
Moeten je beugels niet iets korter?
p.s nooit gedacht dat ik dit tegen iemand zal zeggen, zeg altijd 'langer, langer' hahah :D

@lientjeds het kan zijn dat ze het paard gaat compenseren? Door anders te gaan zitten. Bijv. hij valt graag door het binne been heen en dan ga je op de buitenkant zitten? Hierdoor zit je scheef en raak je uit balans, en gaan je handen breed voor je evenwicht? Zoiets? Kan ik niet zien op de foto maar als bijv.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:31

Knappe foto's zijn het geworden, sta echt versteld van jullie! Want ik vind het toch écht geen eenvoudig paard!

Hij ziet er ook wel fijn aandachtig en alert uit zo met de oortjes opzij en zo.
Ik zou idd goed opletten dat hij nog strakker reageert op de eenzijdige beenhulp zodat hij nog mooier gaat buigen. En blijf goed achterover zitten, je ziet wel dat zijn gangen echt niet zomaar uit te zitten zijn!

Hier gaan we vast nog zéér veel over horen :D

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:05

Ik was erbij die dag!
Knappe Implicit! :D

Ik vind je heel goed reageren op zijn gangen.
Enige opmerking, iets meer zitten in galop.
Andere tips zijn hierboven al gegeven!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:18

Ziet er sjiek uit!

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:23

Direct 4 WP? hartstikke netjes! Probeer wel je tenen naar binnen te draaien!

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:53

Knappe foto's! let op je handen.
die piste is inderdaad erg :7

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 14:39

bodem is maïsveld, inderdaad niet ideaal !

punten mogen jullie naar raden 8-) Karen : die 4wp uit mijn onderschrift zijn van een ander paard, moet dat nog eens aanpassen!

apple01 : beugels zijn op andere paarden eigenlijk ook die lengte, heb minder evenwicht door zijn gangen waardoor ik bij hem misschien best gaatje korter zit dan, zal het eens proberen !

Cheeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:16

Wat een super leuk paardje, ziet er echt mooi uit.
Hihi alleen je tenen iets meer naar binnen draaien, ik heb hetzelfde.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 11:03

het FILMPJE is er

dit is de proef
http://www.youtube.com/watch?v=DiDQ3xWI ... re=channel

klein verschil he?
Hier dus duidelijk hoe vertekenend foto's kunnen zijn... Van een beloftevol dressuurpaard met een sterk achterbeen en ruime draf, naar een draver met een stekkedrafje vol met stress en al helemaal geen galop.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:12

Soooo da's wel een verschilletje ja.... := Je kunt iig heel goed de goede momenten uit het filmpje filteren om als stills te laten zien :Y)

Ik vind het knap dat je vrij rustig blijft, het is wel een heethoofd....Doet ie dat thuis ook, dat dribbelen en drammen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:38

Een lesje "hoe leg ik bokt in de luren"!
Neemt niet weg dat ik het erg knap vind hoe rustig je ermee bent blijven omgaan. Voor hetzelfde geld raak je ook gespannen en denderen jullie zo de ring uit.

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:50

Het is inderdaad een heel groot verschil. Wat me opvalt is dat als hij harder wil draven jij gewoon met hem mee gaat hij krijgt dus eigenlijk ze zin. Trekken & dergelijke heeft geen zin, maar als hij harder gaat gaa jij gewoon langzamer lichtrijden, als hij zo hard gaat zoals hij dus op vele momenten doet in het filmpje kan hij moeilijk ontspannen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 11:58

Even voor de duidelijkheid : ik weet dat dit niet goed is, ik weet hoe ik dit moet oplossen, hij is gewoon supersuperbang hier.
Dit is ook geen dressuurwedstrijd maar een SGW :)
Er was geen plek om in te rijden (kon nergens zelf cirkel 20 meter rijden), wat wel wat gescheeld zou hebben, maar kom.

het is dus ook geen nieuw paard, dit is Beau de l'Air, ik heb hem al 4.5 jaar en hij is hier wel vaker voorbijgekomen.

Rijerijerije : thuis gaat alles heel rustig, hij is gewoon vreselijk bang hier. Vandaar dat het al heel goed is dat hij gewoon braaf blijft, want normaal zou die gaan steigeren uit angst, wat hier dus niet het geval is.
Ik blijf gewoon rustig en stel hem gerust, ben er niet aan aan het rijden omdat hij gewoon moet leren dat dit niet eng hoeft te zijn.

thuis gaat alles dus pak beter dan hier, voor de duidelijkheid ;)

iertje2valen : hij mocht effe zijn zin krijgen, hij was gewoon heel erg bang en mocht dus al blij zijn dat hij in de vooruit bleef. Ik ben gewoon heel de tijd tegen hem aan het praten, hem rustig aan het houden omdat hij dus moet leren dat dit hetzelfde kan zijn als thuis.
Langzamer lichtrijden had in dit geval ook geen nut gehad, want dan kom ik achter op de beweging en dan was hij nog onzekerder geworden :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:04

Ik vind het super dat je zo rustig blijft zeg! :oo
Het ziet er op het filmpje echt uit alsof hij zo naar die bomen daar aan de andere kant van het veld door kan knallen.

Goed dat je hem laat zien dat het niet eng is, zo komt het vast wel goed. :)

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:17

Komt vast wel goed hoor. Vind het knap van jou dat je zelfs zo snel kàn lichtrijden, ik denk dat ik wel uit mijn zadel zou hobbelen! Zeker met die ondergrond dan nog :) Was de sgw zelf nog gelukt? Is hij dan ook zo snel ?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:21

Bloempjeh_ schreef:
Komt vast wel goed hoor. Vind het knap van jou dat je zelfs zo snel kàn lichtrijden, ik denk dat ik wel uit mijn zadel zou hobbelen! Zeker met die ondergrond dan nog :) Was de sgw zelf nog gelukt? Is hij dan ook zo snel ?

dit was zijn eerste sgw maar 3de cross.

cross ging wisselend, stukken dat hij heel lekker galopeerde en goed aanpakte, andere stukken dat hij dus weer bang werd en volledig in de staak ging (midden in het veld, niets te maken met de hindernissen dus). Ik blijf dan gewoon rustig en schakel voorzichtig weer over op vooruit. Hij gaat dan draaien en steigeren, maar ik blijf al pak kalmer dan vroeger :)
laatste stukje cross, hier weinig galop wel want ik zat dood :P
http://www.youtube.com/watch?v=0m_AFGr40OI

springen ging foutloos
http://www.youtube.com/watch?v=IeQ3_j5i3Ag

heb maar 1 filmpje van dressuur thuis, dit is al een jaar geleden dus ondertussen gaat het alweer een pak beter (hij draagt meer en lost veel meer in de rug en ontspant)
http://www.youtube.com/watch?v=0bpdZLQHZCM

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:22

Pff, vermoeiend zeg! Wat knap dat je zo rustig blijft en je paard wil gerust stellen.

Waarom heb je sporen aan?

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:28

Weer een groot verschil seg, dat thuisfilmpje. Valt wel op dat hij in het springen enorm terug komt, terwijl hij in de dressuur enkel vooruit wil (of zo lijkt het toch). Zijn de eventingfoto's op je profiel toevallig in Zwijnaarde ? Komt me zo bekend voor :o

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:29

Bloempjeh_ schreef:
Weer een groot verschil seg, dat thuisfilmpje. Valt wel op dat hij in het springen enorm terug komt, terwijl hij in de dressuur enkel vooruit wil (of zo lijkt het toch). Zijn de eventingfoto's op je profiel toevallig in Zwijnaarde ? Komt me zo bekend voor :o

Oeps staat er bij :o

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:32

Dashke : Om mijn hulpen te kunnen verfijnen indien nodig :)
ook gaat hij in de staak als hij bang wordt (dat heeft hij hier ook eerst gedaan, maar mocht van de jury nog eens extra rond de auto rijden en herbeginnen want anders moest hij mij weigeren voor de cross)
Met een zweepje rijden gaat niet bij hem, is hij bang voor :) Ik rij hem afwisselend thuis met en zonder spoor, hij is slecht aan het been (zou je niet zeggen ha, racepaard 8-) )

en vermoeiend is het zeker, maar hij leert het wel, we doen dit voor zijn plezier dus moet hij wel leren dat het niet eng is :)

Bloempjeh : ja thuisfilmpje moet er toch even bij voor iedereen denkt dat we altijd zo rondracen :Y) en inderdaad Zwijnaarde, 25 april weer daarheen voor LRV-eventing :)