Amazing tygo is een 5 jarige kwpn. Hij is nu een ongeveer jaar in mijn bezit.
Het lukte mij niet om hem aan de teugel te rijden en ik had vanalles geprobeerd, maar hij wou het gewoon niet. Ik ben ondertussen officieel gestart zodat hij kon wennen, want winst haalde ik toch niet omdat hij niet mooi liep. (hij was verder braaf en deed z'n proef, maarja met weinig goede stelling en niet mooi naar beneden)
Nu was er een tijdje terug een clinic op de manege van een fysio en heb ik mijn paard als proefpaard opgegeven.
Hieruit bleek dat hij behoorlijk vast zat en dus gewoon niet aan de teugel kon lopen! De fysio had er nog wel vertrouwen in en heeft hem een paar keer behandeld, ik kreeg oefeningen mee en ben heel druk bezig geweest. Na ongeveer 3 weken liep tygo opeens aan de teugel!!!!
Ze heeft er zelf ook opgereden en heeft mij tips gegeven.Hij loopt nu in de stap en draf bijna constant aan de teugel, alleen gallop heeft die nog wat moeite mee.
Ik ben zelf al erg blij met dit resultaat, dat die nu gewoon ontspannen kan lopen. We zijn er natuurlijk nog niet, maar het is wel 10 keer beter dan het was!! Hij wil nu nog wel eens te diep gaan. Maar ik vind het echt onvoorstelbaar dat hij zo is veranderd door een paar behandelingen!
Wat vinden jullie ervan?
foto's van een tijd terug:

en nu:

Onderling springwedstrijdje waar hij 2e is geworden:

Hij vind springen erg leuk:

Wat vinden jullie ervan?
groetjes lisa!
) en hij moest met zijn hoofd buigen naar zijn been, schouder en naar de kont toe, en dit lokken met een worteltje haha. na de 1e behandeling kwam die niet ver en een paar dagen laten kwam die met zijn hoofd tot de kont! Echt heel apart om zo snel die verbetering van hem te zien. Het lijkt echt een heel ander paard.