Voltar @work (van 17-11-09)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Voltar @work (van 17-11-09)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 17:08

hey allemaal
hier nog een keer wat foto's , na goede uitleg hoop ik dat het me nu wel lukt om de foto's op groot formaat te krijgen,
het zijn foto's van 2 dagen na elkaar 1 groep van de buiten foto's en van binnen foto's.

Voltar word momenteel getraind op M2 niveau , ts een ontzettend werkwillig paard maar elke dag is hij weer anders. Maar hij heeft me al heeel veel geleerd!
genoeg gekletst

De foto's staan niet op volgorden

Eigen tips :
-Hakken laag
-Handen laag en bij elkaar / piano handjes
Ik heb soms dat ik mijn linker hand omhoog doe:(, gelukkig heb ik dat nu een stuk minder
-naar boven kijken

In de binnenbak
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu de foto's van het buitenrijden.
Afbeelding
Afbeelding

Helaas heb ik geen galop foto's maar er is zeker gegaloppeerd!!
En bijde kanten op gereden.
Ook heb ik geen cap op, maar normaal wel, voor de foto even afgedaan!

hopelijk hebben jullie tips (maar hou het lief)
Laatst bijgewerkt door Musiess op 08-04-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Re: Voltar @work (van 17-11-09)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:13

Die gympen vind ik eng. En hoezo rij je hem met slof. Als ik die foto's van buiten zie loopt hij wel redelijk normaal met z'n hoofd.
Probeer hem wat meer bij elkaar te rijden. Van je hakken heb je al gezegd.
Ik vind het wel een heel stoer paard! Hoe groot is hij?!?!
Ook heb ik 't idee bij de 1e foto's binnen dat hij heel erg onder je weg rent.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:17

Lees ook even de regels van HAW, je topic voldoet namelijk niet aan de eisen en zal door een mod gesloten worden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:18

Stoer paard maar ik zie hier aanleiding voor een boktrel :P :=

Je rijd zonder cap, met Gympen! (harstikke gevaarlijk) en met een, naar mijn inziens, te strakke slof.
Op de foot's buiten vind ik hem wel fijn lopen hoor, zelf wel opletten dat je niet te ver naar voren gaat zitten en de laatste foto je binnehand :o

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 17:21

bo0tjeee schreef:
Die gympen vind ik eng. En hoezo rij je hem met slof. Als ik die foto's van buiten zie loopt hij wel redelijk normaal met z'n hoofd.
Probeer hem wat meer bij elkaar te rijden. Van je hakken heb je al gezegd.
Ik vind het wel een heel stoer paard! Hoe groot is hij?!?!
Ook heb ik 't idee bij de 1e foto's binnen dat hij heel erg onder je weg rent.

hey, ik rij eigenlijk altijd op gympen ( zie mijn springtoppic ook maar eens (A) )
behalve op wedstrijd natuurlijk,
ja ik ree met slof hij had een paaar dagen stil gestaan, i.v.m ontstoken wond.
meursing was erbij en wilde hem even onder het zadel zien... maar ik heb alleen maar vliegles gehad ( ik weet dat een slof niet de oplossing is ) maar t kon even niet anders.
Bijten is hij ontspannender dan loopt hij makelijker nagevelijker .

Dankje, ja hij is stoer ik heb hem van Happyhorse overgekocht op 10-april.
Franzle of tewel Voltar ( zijn offliciele naam is Voltar zo heet hij ook bij mij)
Hij is 1.76m schoft. en ik ben ook zo iets.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 17:24

cp112 schreef:
Stoer paard maar ik zie hier aanleiding voor een boktrel :P :=

Je rijd zonder cap, met Gympen! (harstikke gevaarlijk) en met een, naar mijn inziens, te strakke slof.
Op de foot's buiten vind ik hem wel fijn lopen hoor, zelf wel opletten dat je niet te ver naar voren gaat zitten en de laatste foto je binnehand :o

Gympen enz. mijn eigen verantwoordelijkheid.
Slof zit er om dat klopt op dat moment ook wel wat strakker.
maar de slof zit er met een los-vast verbinding op. Ik pak hm er dus alleen maar bij als dat nodig is

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:29

Musiess schreef:
ja ik ree met slof hij had een paaar dagen stil gestaan, i.v.m ontstoken wond.
meursing was erbij en wilde hem even onder het zadel zien... maar ik heb alleen maar vliegles gehad ( ik weet dat een slof niet de oplossing is ) maar t kon even niet anders.

tip: Slof eraf, en goed voorwaarts rijden. Vast houden vind ik geen oplossing voor een paard dat wat fris is.

De rest is al gezegd.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:29

Hmm volgens mij spreek jezelf een beetje tegen. Buiten is hij ontspannender maar dan rij je wel met cap. En binnen met slof zonder cap :?
Vind dat je een hartstikke leuk paard onder je kont hebt maar probeer wat minder in zijn mond te zitten ;)
Probeer hem lekker ontspannen te laten lopen plaatjes zien er nogal gespannen uit.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 17:37

buiten foto's zijn gemaakt met een mobiel, door een meisje op een ander paard,(zei moest dus mijn cap vasthouden *erg onhandig dus voor een echte fotó shoot * ik spreek mezelf dus niet tegen.
maar daar heb ik ook foto's van ZONDER CAP.

bedankt ts ook een heel fijn paard, ook heel erg veelzeidig, oke ik zal erop letten het gaat gelukkig al beter

hier 2 foto's zonder cap, aangezien het geen fotoshoot was geen echte iig, heb ik het de fotograaf niet aangedaan om langere tijd een paard een cap en een mobiel vast te houden
Dus ik rijd zonder cap wanneer ik dat zelf wil:D
Afbeelding

Whoeeps hij wilde doorlopen.:(Auw auw
Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:59

Waarom moet zij jouw cap vast houden? Een cap hoort toch op je hoofd??? :?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:04

Ik vind het ook redelijk dom zonder cap en zonder fatsoenlijke laarzen, maar als jij je nek breekt is dat niet onze schuld toch:D ?

Denk dat er al aardig wat gezegd is, maar ik vind dat je wel nog wat lessen nodig hebt, het paard loopt totaal niet ontspannen :o
Hakken omlaag, en wat trotser zitten op je mooie paard ;)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:06

elmiran schreef:
Waarom moet zij jouw cap vast houden? Een cap hoort toch op je hoofd??? :?

gelukkig heb ik dat altijd , behalve deze 2x vond ik ff leuk :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:08

Negra_Lover schreef:
Ik vind het ook redelijk dom zonder cap en zonder fatsoenlijke laarzen, maar als jij je nek breekt is dat niet onze schuld toch:D ?

Denk dat er al aardig wat gezegd is, maar ik vind dat je wel nog wat lessen nodig hebt, het paard loopt totaal niet ontspannen :o

Gelukkig zijn we al wat maanden,ervaringen en lessen verder , deze zijn zoals in de titel staat al vanaf 17-11-09.
We hebben les komt helemaal goed.
heb idd wat moeite met mn hakken :O Word aan gewerkt
Hahah ja nog trotser:P

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:11

Maar 1 tip, laat voortaan zien dat je verstandig bent en doe een cap op als je een topic opent. Dat scheelt aardig wat commentaar, en dan krijg je wat leukere reacties op je foto's denk ik ;) :o
Veel succes verder!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:12

Ik moet zeggen dat het heel lang geleden is dat ik iemand met gympen heb zien rijden. Maar is inderdaad jouw verantwoordelijkheid als je er maar niet iemand anders mee lastig valt als je eraf kletterd en in de beugel blijft handen en daarna met je minderwaardigheidscomplex door je verbouwde gezicht.

Vind het het een leuk type paard.
Let goed op de buitenschouder van je paard. Ik krijg van de foto's het idee dat ie over de schouder wegloopt in de volte/wending.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:19

jury schreef:
Ik moet zeggen dat het heel lang geleden is dat ik iemand met gympen heb zien rijden. Maar is inderdaad jouw verantwoordelijkheid als je er maar niet iemand anders mee lastig valt als je eraf kletterd en in de beugel blijft handen en daarna met je minderwaardigheidscomplex door je verbouwde gezicht.

Vind het het een leuk type paard.
Let goed op de buitenschouder van je paard. Ik krijg van de foto's het idee dat ie over de schouder wegloopt in de volte/wending.

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:24

van die binnenfoto's word ik niet vrolijk
ik vind dat je onverantwoord rijdt en jezelf toch tegenspreekt
hoop dat je je iets aantrekt van al het commentaar, heb nl nu het idee dat je dat niet doet

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:28

Wow.. Let echt even op je hakken.. :wow: Je trekt ze gigantisch op.
Verder vind ik cap en gympen eigen verantwoordelijkheid. Ik rijd altijd met gympen.
Ik rijd af en toe ook zonder cap (fotoshoot o.i.d.) maar ik doe dit alleen als mijn paard ook rustig is.. Anders niet..
Je geeft zelf aan dat je paard gespannen is, dan vind ik zonder cap rijden een beetje dom maargoed, dat moet je zelf weten. :)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:33

Roos_3 schreef:
van die binnenfoto's word ik niet vrolijk
ik vind dat je onverantwoord rijdt en jezelf toch tegenspreekt
hoop dat je je iets aantrekt van al het commentaar, heb nl nu het idee dat je dat niet doet

Als je eens gewoon alles goed doorleest staat er dat : we les hebben en overal aan gewerkt word , en deze foto's al ouder zijn, mijn hakken zijn nog een probleempje maar al minder erg dan dat het in de tijd was waar de foto's gemaakt waren dus qua rijstyle is er al zeker heel veel verandert

v.d week worden er nieuwe foto's gemaakt.

Als we het nogsteeds over de cap en gympen hebben lees je ook dat ik al minstends 5x gezegt heb : DAT HET MIJN EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID IS. Dus ik zie jou opmerking niet als iets waar ik me iets van ga aantrekken,
ga jij nou maar eens goed lezen
Laatst bijgewerkt door Musiess op 08-04-10 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:35

Nou nou, iets minder kan ook wel he?
We proberen je hier tips te geven. Jíj opent een topic, jíj wil graag commentaar dan moet je niet gaan zeuren als je commentaar krijgt waar je het niet mee eens bent.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:36

Hannah_Menno schreef:
Nou nou, iets minder kan ook wel he?
We proberen je hier tips te geven. Jíj opent een topic, jíj wil graag commentaar dan moet je niet gaan zeuren als je commentaar krijgt waar je het niet mee eens bent.

het is niet zo bedoelt als dat het gelezen word (sorry daarvoor ) maar als je meer dan 5x dezelfde vraag krijgt gewoon om comentaar te geven,, is dit toppic ook niet leuk meer , toch
(over de cap en gympen) waarbij ik al meerdere malen aangeef dat dat mn eigen verantwoordelijkheid is.
dat er les is, en ik dus niet 10x hetzelfde comentaar wil,

aan negatief comentaar wat 100x herhaald word, doe ik niks (je cap en gympen ect,)

Opbouwend comentaar over bijv: let op je hakke, slof eraf en voorwaarts rijden ect. daar doe ik zeker wel wat mee
Laatst bijgewerkt door Musiess op 08-04-10 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:37

Ja, dat is nou eenmaal het risico van een topic openen. ;)
Al begrijp ik wel wat je bedoelt.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:39

ja dat is zo,
maar iedereen moet toch snappen dat ik ( iedereen trouwens ) bij HAW een topic opent om iets te leren? en niet 100x afgezeken te worden :D?

Ik wil dus graag alleen nog tips als ik er echt wat mee kan en dus opbouwend om alles te verbeteren

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:33

Negra_Lover schreef:

Laat haar rijden hoe ze wil laat haar zonder cap en laarzen rijden .als ze val is het tog niet jou probleem !!
Als je echt je paard kuunt vertrouwen maak dat niks uit en maak niet overal een probleem over zeg jeetje :( echt achterlijk wat trotser op je paard zitten wat heb ze daar nou weer aan ????

Orpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:36

Ik vind de gympen en cap eigen keuze.
Je mag wel wat trotser gaan zitten!

Wat een hefstige reactie zeg kimmymisty... Ieder heeft zn eigen mening, en niemand hoeft dat te beinvloeden...