Zander, Parcival X Disconto Klaar voor L2??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanie_

Zander, Parcival X Disconto Klaar voor L2??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:16

Hallo bokkers.
Zander en ik hebben ondertussen alweer 7 winstpunten in de L1,
en we zijn hard aan het trainen voor de L2.
Nou wou ik julie mening even weten, Zijn we er bijna klaar voor??
We waren deze dag heerlijk bezig en hij deed alles wat ik van hem vroeg.
Alles word steeds makkelijker! heerlijk gevoel is dat.
naja genoeg gekletst hier de foto's!

mijn eigen commentaar:
Mijn handen meer dragen en rechtop houden.
tenen niet naar buiten draaien
werken aan stillere aanleuning (stillere handen)
beter aan het been worden.

Draven
Afbeelding

Wijken
Afbeelding

Middendraf
Afbeelding

Draven
Afbeelding

Galop, Heerlijk beeld vind ik zelf!
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

xelle

Re: Zander, Parcival X Disconto Klaar voor L2??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:17

Zorg dat je jou handen goed gedragen houdt en let op dat je rechtop blijft zitten! Verder ziet er ontspannen uit! :)

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:20

Het ziet er wel netjes uit! Voor het L2 zou je je handen wat meer mogen dragen en zou je paard iets minder rond mogen zijn en iets meer bergop mogen lopen. En naar voren kijken , zijn hoofd valt er niet af hoor;)

Succes ermee!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:26

haasje20 schreef:
Het ziet er wel netjes uit! Voor het L2 zou je je handen wat meer mogen dragen en zou je paard iets minder rond mogen zijn en iets meer bergop mogen lopen. En naar voren kijken , zijn hoofd valt er niet af hoor;)

Succes ermee!

in de training thuis stel ik hem altijd wat ronder in :)

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:26

Ziet er keurig uit, zeker in de galop. Voor het L2 zou ik hem meer bovenin willen zien qua halshouding. Zeker op de 1e foto loopt hij te diep.
Verder een erg mooi paard, geniet er van.

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:27

Zorg dat je je handen niet op je zadel vast zet, dat je ze hoger houdt en dat je ze rechtop houdt. Kijk zelf ook recht vooruit. Ik vind dat hij qua hoofd/halshouding helemaal goed is. Als je zelf je handen iets hoger houdt en van achter naar voren rijdt zal het paard misschien ook iets meer bergop gaan lopen.
Maar het ziet er goed uit, een ontzettend leuk paard!

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:28

Leuk paard zeg! Mijn paard is ook van Disconto! :D
Probeer je handen meer te dragen, zoals al eerder gezegd :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:29

Ik vind het een erg sympatiek beeld. Commentaar wat betreft handen en hoofd/halshouding heb je al gehad. Thuis iets dieper instellen is niet erg, als je daar op concours geen 'last' mee krijgt?

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:30

okey bedankt :)
nou heb ik al van 5 bokkers gehoord dat ik mijn handen meer moet dragen (wat ook mijn eigen commentaar is) en rechter op zitten.
zijn er behalve deze punten nog meer dingen waar ik op moet letten? dit weet ik nu namelijk wel ;)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:31

Noorwijdenes schreef:
Ik vind het een erg sympatiek beeld. Commentaar wat betreft handen en hoofd/halshouding heb je al gehad. Thuis iets dieper instellen is niet erg, als je daar op concours geen 'last' mee krijgt?

ik doe het niet iedere training.
Als ik wedstrijdgericht train neem ik wel de wedstrijdhouding zeg maar. :)

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:34

Ik vind het beeld voor training wel fijn hoor, maar met deze hoofd-halshouding denk ik niet dat je veel punten rijd in het L2...daar gaan ze je echt afrekenen op te diep lopen.
Ik vind ook niet dat ik zo kan beoordelen of je L2 klaar bent, omdat het dan dus belangrijk is dat je paard ook als hij op de loodlijn loopt netjes stabiel en in balans blijft...en dat kan ik zo niet zien. Ik vind evengoed dit plaatje fijn hoor, alleen de losheid en balans moeten wel bewaard blijven in de proefhouding...dus misschien kan je daar vast af en toe mee aan het werk (als je gelijk over wilt gaan tenminste)
Verder zou je nog iets kunnen werken aan het wijken, iets meer buiging door het lijf zodat het achterbeen nog wat meer doorkomt.

Editje: Zie al dat je houding wel afwisselt, maar gezien de vraag ben ik L2 klaar, zou ik daar dan een keer foto's van nemen, dan krijg je daar een beter beeld van denk ik!
Laatst bijgewerkt door Ezter op 05-04-10 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:34

Probeer meer in het midden van het zadel te zitten, je zit nu ietwat in de stoelzit.

Blijf ook opletten dat je recht zit, en niet inknikt in een heup.

Voor de wedstrijd zou deze houding idd niet goed zijn, zeker in het L2 word je hier streng op afgestrafd, dus probeer ook in de training te trainen op de juiste houding.

Vind het verder een leuk dier om te zien, ben niet zo fan van vossen, maar vind m wel uitstraling hebben en een mooi front.

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:39

en toch moet ik van mijn instructeur altijd wat ronder of zelfs nog wat lager instellen omdat hij heel snel niet meer over zijn rug loopt en dan krijg je een heel stijf beeld. daarom zit de oprichting er dus nog niet echt geweldig in.
ik probeer veel overgangen en schijnovergangen te rijden enzo om het wat beter te maken.
ook heeft hij heel lang rugklachten gehad. die zijn nu sinds kort door een nieuw zadel verdwenen. daarom doe ik nog wel veeel voorwaarts neerwaarts en dan flink actief houden.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:42

Dat is dan je antwoord denk ik...als je hem in die 'hogere' houding nog niet voldoende over de rug kunt houden, ben je nu nog even niet L2 klaar. Want dan zou je gedurende de proef ruggebruik verliezen en spanning opbouwen, en dat is dus niet de bedoeling.
Dat geeft niets, heeft tijd nodig. Het helpt soms wel om steeds maar kleine stukjes hoger in te stellen, zodat hij het makkelijk vol kan houden. Dus tussendoor steeds terug omlaag rijden. En dan steeds ietsje langer, totdat het uiteindelijk het paard niet echt moeite meer kost om daar te blijven.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:51

Nee ik denk dat je nog niet L2 klaar bent, ik zie op geen enkele foto de correcte hoofdhalshouding, die verkregen wordt door een mooi ver onder het lijf grijpend achterbeen. Ik ben zelf inmiddels L1 +12/13 en heb besloten de L1 helemaal lekker uit te rijden juist omdat mijn paard ook nog wat moeite heeft met de juiste oprichting, waarom wacht je niet gewoon nog even, in plaats van je zo op het L2 te fixeren?

In het wijken zie ik niet meer dan een paard wat rechtuit loopt, ik zie geen kruisend achterbeen, of uberhaupt een grijpend achterbeen, maaar... de foto is wel een beetje vanuit een rare hoek genomen om dit echt goed te kunnen zien...

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:57

ik ga met het al het boven gegeven commetaar mee ;)
zo hem wat meer naar voren rijden in de galop veel schakelen in de galop

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:57

__PSM__ schreef:
Nee ik denk dat je nog niet L2 klaar bent, ik zie op geen enkele foto de correcte hoofdhalshouding, die verkregen wordt door een mooi ver onder het lijf grijpend achterbeen. Ik ben zelf inmiddels L1 +12/13 en heb besloten de L1 helemaal lekker uit te rijden juist omdat mijn paard ook nog wat moeite heeft met de juiste oprichting, waarom wacht je niet gewoon nog even, in plaats van je zo op het L2 te fixeren?

In het wijken zie ik niet meer dan een paard wat rechtuit loopt, ik zie geen kruisend achterbeen, of uberhaupt een grijpend achterbeen, maaar... de foto is wel een beetje vanuit een rare hoek genomen om dit echt goed te kunnen zien...

ik weet door de hoek waaruit de foto is genomen ook niet zeker of dit wijken is hoor, maar dit gaat errug goed! heb ik ook altijd mooie punten voor.

je zegt dat je geen correcte hoofd hals houding ziet. dit klopt.
dit heb ik ook al gezegd. dit was training hierbij stel ik hem meestal wat dieper in :)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:58

Pony_Arie schreef:
zo hem wat meer naar voren rijden in de galop veel schakelen in de galop

ja hier ben ik ook altijd mee bezig in galop :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:59

Maar wij moeten oordelen op deze foto's dus dan nee, nog geen L2 starten... Tevens zie ik naar mijn idee nergens een achterbeen wat er zo ver onder grijpt dat je van hieruit ook daadwerkelijk een correcte oprichting kunt vragen, natuurlijk kunnen foto's vertekenen maar ook aan de hand daarvan zou ik dus zeggen nog geen L2 starten...

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 19:09

okej over het algemeen dus nog effe lekker in de L1 blijven. maakt ook niet uit we hebben alle tijd. en ik ben sowieso al super trots op Zander en mezelf. we zijn samen van helemaal niets al lekker onderweg in de dressuur. ik vind dit een heerlijk beeld en het voelt ook fantastisch en dat is het aller belangrijkste. het mag dan wel sport zijn, maar ik hou van mijn paard en we hebben geen haast.

zo zag het er eerst uit
Afbeelding

:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:12

Daar is hij nog een stuk strakker :D Dan zijn jullie dus al lekker op de goede weg :)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 19:14

weet ik :D dankjewel :)

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:39

Ik vindt het er leuk uitzien en de meeste tips zijn al gegeven, maar ik wou toch nog even zeggen dat ik kriebels krijg van je hakken.. je hebt je voeten op sommige foto's behoorlijk naar buiten gedraaid en in combinatie van sporen lijkt me dat niet zo lekker voor je paard.

Ik vind het een erg mooi paard :)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 19:50

ik weet het, maar toch prik ik hem niet, dat zou zielig zijn. :)

SunflowerW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:38

Vind het er fijn uitzien, punten zeg je zelf al, dus rechterop zitten, ( vooral jezelf langer maken) en je handen meer dragen, en ook rechterop.