appaloosa met gribaldi bloed @ het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

appaloosa met gribaldi bloed @ het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 11:06

oke, komt ie! even voorstellen, dit is caramia de peru, een appaloosa met gribaldi bloed, haar vader is sturdy fellow, een zoon van gribaldi. caramia is nu 4 jaar en nu bijna een jaar onder het zadel! commentaar graag! wij willen in juni voor de 1ste x starten in de B, zijn we er klaar voor??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eigen commentaar:

af en toe wat rechter op zitten en hakken beter uitdrukken.
af en toe loopt ze wat te diep, maar dat doe ik zelf, ik ontspan dan wat in de hand, en dan gaat ze richting halsstrekken, is erg goed voor de ontspanning....
nou brand maar los!!

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:08

jullie zijn zeker klaar voor de B! :)
je eigen commentaar is goed,
Probeer je handen wel wat hoger te doen, en ze rechtop te houden!

dia248

Re: appaloosa met gribaldi bloed @ het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:16

zeker klaar voor de B, erg mooi en vriendelijk beeld

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:21

Het halsje nog net iets meer op lengte en het neusje op de loodlijn en het ziet er helemaal TOP uit! Afgezien daarvan vind ik het erg sympathiek er uit zien.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:01

fijn om te lezen dat wij klaar zijn voor de B !!

nog meer bokkers met op of aanmerkingen??

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:08

Nope, ziet er goed uit en de punten heb je zelf al genoemd maar let met name op het neusje eruit rijden.
Jury´s zien liever een paard met het neusje voor de loodlijn dan achter.
Succes in de B!

petra1837

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:10

Ziet er goed uit :))
Probeer je handen recht op te doen. Zeker klaar voor de B.
Succes :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:19

Leuke combi.
Als je een zadel zou hebben waarbij de beugel ophanging wat verder naar achteren zat zou je een stuk mooier in je zadel zitten. Je houdingsproblemen komen dan waarschijnlijk ook grotendeels door je zadel en niet door jezelf zo op het eerste gezicht. Het voorover zitten en inzakken is compensatie van de beenpositie die dit zadel afdwingt.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:25

Mooi paard,ik hou wel van een apart kleurtje.Paard zou iets minder op de kop mogen lopen, dan loopt het ook minder met de kont omhoog.
Voor B is het helemaal klaar,en ik zie liever een rustige lage hand,dan een hoge hand.Je kan n.l een paardehoofd niet optillen,dus hou die handen maar lekker laag.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 14:26

he sizzle, dit vind ik nou een hele mooie opmerking!!
ik heb heel veel problemen gehad met het vinden van een passend zadel voor haar. ik heb dus een passier dressuurzadel waar ik een veel betere zit op heb, maar helaas, ik heb het zadel laten aanpassen voor 100 euro maar het mocht niet baten....steeds bultjes bij de schoft, het zadel was niet passend te krijgen.
uiteindelijk na lang zoeken kon ik een kieffer aachen proberen en ja hoor deze past dus goed!
dus dit zadel is uit nood geboren, ik hoop dat als ze nog wat meer groeit dat mijn passier alsnog gaat passen.
maar idd, echt heel goed opgemerkt dat dit zadel mijn beenpositie afdwingt!
maar het goed liggen van een zadel vind ik erg belangrijk, dan maar wat minder mooi zitten...

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:50

Wat een mooierd zeg!
Flinke nek heeft ie ook :P
Maar je hebt hem goed aan het lopen, af en toe iets teveel op de voorhand.
Maar idd ontspanning is het belangrijkste, dat ze dan wat te diep loopt is geen probleem.

Zoals de rest al zeg'; zeker b waardig! :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:09

criollolover schreef:
maar het goed liggen van een zadel vind ik erg belangrijk, dan maar wat minder mooi zitten...

Absoluut waar!
Gewoon elke maand een paar tientjes opzij leggen. Tegen de tijd dat ze verder uitgegroeid is en je wat verder in de sport bent en veel moet doorzitten kun je een mooi bedragje gespaard hebben voor een goed zadel op maat.

femkeVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:57

heey je rijd goe maaar je moet je hakken naar beneden en je moet je handen van zijn hals afhalen en je moet nie naar zijn hals kijken

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:11

dia248 schreef:
zeker klaar voor de B, erg mooi en vriendelijk beeld

hier ben ik het helemaal mee eens, zeker B waardig, als het zo soepel loopt als t er nu uitziet heb je vast wel wat puntjes binnen!!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:12

Wat een lekker achterbeen-gebruiki heeft je paard! Zoals vaker genoemd; neusje een tikje eruit en starten maar.....

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:57

Voor de B lijkt het me goed genoeg. Het enige waar je tegen aan kan lopen is het 'te diep lopen'. In de B (en verder ook) wordt je daar nog bets vaak op afgerekend.

Verder, let op je hakken, en hou je ellebogen goed bij je lichaam. Schouders naar achter en recht op!!

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:23

boytju2 schreef:
jullie zijn zeker klaar voor de B! :)
je eigen commentaar is goed,
Probeer je handen wel wat hoger te doen, en ze rechtop te houden!

Ik ben het compleet niet eens met 'de handen wat hoger doen'... De ellebogen, polsen & handen zitten zo netjes in 1 lijn met de teugels en het bit. Op het moment dat ze de handen hoger houd is de rechtstreekse verbinding er niet meer aangezien er dan een knik in gaat zitten...! Niet doen dus! Wel doen = de handen rechtop houden en dan vooral de duimen als hoogste punt. Probeer de polsen hierbij uit te draaien naar buiten en op te letten dat de knik in de polsen verdwijnt. Deze zie ik namelijk wel op sommige foto's (vooral foto 2).

Verder geeft het hele plaatje een goed gevoel, ruime gangen, veel schoudervrijheid, goed achterbeen gebruik wat nog wel ietsjes meer zou mogen. Daarbij vooral werken aan de opwaardse beweging van het draven i.p.v. de horizontale beweging (dat het paard dus echt een zweefmoment gaat hebben). Maar dat zal waarschijnlijk ook komen wanneer het paard wat ouder is en zijn balans meer heeft gevonden.

Nog een tip: probeer veel dingen op de binnenhoefslag te doen! Blijf van die hoefslag af en bewaar deze voor op de wedstrijden... Er is niks zo gemakkelijk voor een paard dan op de hoefslag rijden. Hier hebben ze namelijk steun aan de bakrand. Een jong paard moet meteen leren op eigen benen te lopen. Bosritten of buitenritten in de polder zouden hier ook super bij kunnen helpen, gewoon figuren rijden op de weg, beetje wijken erbij nemen, schouderbinnenwaards. Niks forceren maar aanvoelen wat ze aanbied en dat uitbouwen...

Succes iig!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 21:53

_AJ_, bedankt voor je fijne commentaar, en idd, ik moet meer hoefslag vrij gaan rijden. en binnenkort ga ik voor de 1ste x naar buiten de bossen in!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:51

Wat een super leuk paard :j

Vind dat het er onwijs vriendelijk uitziet :j Vind hem ook een mooi achterbeen hebben, nog niet spectaculair, maar hij zit er wel!

Je houding neigt wat naar stoelzit, maar dat komt volgens mij inderdaad door je zadel. Daarbij krijg ik het idee dat je je vuisten iets gespannen houdt, alsof je ze hard samenknijpt. Top dat je wel met ontspanning inwerkt op je paard, maar heb je niet hele erge last van je vingers na het rijden :)) ?

saabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:50

ziet er goed uit! :D
je mag bij de eerst foto's inderdaad wat rechter zitten maar bij de foto's daarna zit je alweer recht dus denk dat je het zelf snel al doorhebt als je naar voren valt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:09

Wat een leuk paard zeg! Vanaf de foto's te zien zijn jullie vast wel klaar voor de B! Fijne aanleuning en leuke gangen! :) Apart paard! Succes verder.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 16:17

Focussed schreef:
Wat een super leuk paard :j

Vind dat het er onwijs vriendelijk uitziet :j Vind hem ook een mooi achterbeen hebben, nog niet spectaculair, maar hij zit er wel!

Je houding neigt wat naar stoelzit, maar dat komt volgens mij inderdaad door je zadel. Daarbij krijg ik het idee dat je je vuisten iets gespannen houdt, alsof je ze hard samenknijpt. Top dat je wel met ontspanning inwerkt op je paard, maar heb je niet hele erge last van je vingers na het rijden :)) ?

op zich heb je wel gelijk hoor, ik hou mijn vuisten wat gespannen. maar dat komt omdat ze nog wel eens geneigd is om weg te schieten. toch ontspan ik zoveel mogelijk zodra het ook kan.
en nee, ik heb geen zere vingers!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:05

O haha ik heb een tijdje ook zo'n last gehad van die "gespannen vuisten" en had dan altijd zo'n pijn in m'n vingers na het rijden _O-

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er op dat het de bedoeling is om rijtechnische commentaar te geven zonder daarbij in herhaling te vallen.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:42

Wat een prettige combinatie om naar te kijken, goeie reclame voor het stippiestamboek hoor!
Dus om je vraag te beantwoorden: ja, daar zijn jullie klaar voor.