Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus een boch.PERENBOOMPIE schreef:Haha nee hoor ik vind je helemaal niet opdringerig hoor.
Het paard hoort wat te buigen in de middenrif aan de binnenzijde.Dus beetje hol maken met je binnenbeen.
Maar als je een halve grote volte wilt rijden dan moet je wel stelling en lengtebuiging houden en aan de buitenzijde begrenzing houden tegen het uitzwaaien.
Dus dan het binnenbeen op de singel en het buitenbeen ietsje naar achter leggen.
Wil je gewoon "oversteken"dan na het afbuigen weer rechtstellen.
lailapri schreef:hestejente schreef:Sturend binnenbeen (want het binnenachterbeen van het paard moet verder ondertreden, vandaar dat dat been geactiveerd wordt)
Bedoel je hiermee dat het paard het binnenbeen onder de massa zet? waar precies?
Het zwaartepunt van het paard zit op de grond. Wanneer je een lijn van het rechtervoorbeen naar het linkerachterbeen, en van het linkervoorbeen naar het rechterachterbeen zou tekenen is het zwaartepunt van het paard precies op het snijpunt van die twee lijnen. En naar dat zwaartepunt moet het binnenachterbeen toe, dus naar voren en naar het midden. Dus twee kanten op meer onder de massa. lailapri schreef:PERENBOOMPIE schreef:Haha nee hoor ik vind je helemaal niet opdringerig hoor.
Het paard hoort wat te buigen in de middenrif aan de binnenzijde.Dus beetje hol maken met je binnenbeen.
Maar als je een halve grote volte wilt rijden dan moet je wel stelling en lengtebuiging houden en aan de buitenzijde begrenzing houden tegen het uitzwaaien.
Dus dan het binnenbeen op de singel en het buitenbeen ietsje naar achter leggen.
Wil je gewoon "oversteken"dan na het afbuigen weer rechtstellen.
dank je!
Heb er eerlijk gezegd nog nooit op gelet of mijn binnenbeen op de singel komt maar voel hem nooit, volgend mij dit die veel meer naar voren, dus dan zou mijn been nog meer naar voren moeten?
ps ga even opzoeken waar precies middenrif zit al heb ik wel een idee, neem aan dat je de wervels bedoelt die daar in de buurt liggen?

lailapri schreef:is er geen reflexpunt bij een paard net als bij ons dat als je daar je been aan ligt hij dan buigt (oef kan merken dat ik moe wordt).
PERENBOOMPIE schreef:Zo'n specifiek zadel heb ik nou ook weer niet en als je je paard normaal opzadeld zoals het hoort en je gaat recht op je paard zitten dan is de lijn van je been langs de singel en hangt je singel niet zomaar ergens!
Ik probeer het TS net wat makkelijker uit te leggen.
Ik kan het Ts ook wel op een technische manier gaan uitleggen dat ze zo moet zitten,dat schouder,elleboog,heup en enkel een lijn moeten vormen,maar volgens mij snapt ze er dan helemaal niks meer van,maar als je graag wilt discussieren mag hoor
lailapri schreef:http://94.100.114.6/918200001-918250000 ... 5_VJi3.jpe
geen mooi moment, maar je ziet hier wel me singel en me been mooi liggen. Als ik mijn been op de singel zou willen leggen, waar houdt ik hem dan?
. Klein excuus paard is groen en ging in zijn achteruit omdat ze liever achter de camera vrouw wlde kruipen