Bo, tweede keer op de club les(special D)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

claudianoa

Bo, tweede keer op de club les(special D)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 22:29

Hallo allemaal

Ik wil jullie mijn knappe zelf gefokte Bo ( papa is Special D en moeders vader Elcaro) laten zien. Ik ben erg trots op haar.

Bo is nu een tijdje zadelmak, we hebben heel rustig aan gedaan. Bo is denk ik zo 1.68 ofzo. Ik vind het heel erg belangrijk dat ze eerst op eigen benen leert lopen. Ze heeft erg veel moeite met tempo vast houden en maakt dan af en toe een sliding stop, Dit gaat steeds beter, denk dat het komt door balans. Ze is best een beetje lui, maar denk dat het wel goed komt.
Voor de rest rijden we heel veel buiten in het bos, daar is ze heel braaf en genieten we alle twee!

Ik moet er vooral aan denken dat ik recht op blijf zitten en niet te zwaar ga zitten in de galop. Maar dat is moeilijk, want ga je iets uit het zadel of voorover staat ze stil.

Tip zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeeldingfout moment! hihi!

Afbeelding

Afbeelding
http://94.100.114.9/918150001-918200000 ... _tUv_.jpeg
Afbeelding

Dank je wel voor het kijken

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:40

je hebt zo een prachtig paard, wat je zo mooi aan het lopen hebt. Wat ik jammer vind is dat je zo doorgezakt op je mooie paard zit. Zet je schouders recht, wees trots, recht je rug.
Ik kan je een tip geven, een borstelsteel achter je rug en door je armen. Zo leer jet het wel.
Je paard zal dan ook makkelijker in balans blijven als jij rechter op je paard zit.

Succes!

Krieltje

Re: Bo, tweede keer op de club les(special D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:56

Ben het eens met bovenstaande reactie. Leuk paard is het zeker! Ook ik vind dat je wat meer rechtop mag zitten, en je handen proberen rechtop te houden. Het lijkt ook soms of je een beetje ver achterop je zadel zit. Verder ziet het er goed uit, op veel foto's loopt ze lekker ontspannen.
Komt wel goed, veel succes hoor!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:05

wauw wat een prachtig paard zeg.. Ik vind het er al goed uit zien aangezien ze nog maar net zadelmak is! Ik vind het erg goed van je dat je het zo rustig aan doet. Als tip wil ik meegeven dat je je ellebogen wat dichter tegen je lichaam aan moet zetten!

Ga vooral zo door, het gaat allemaal goed komen met jullie! Succes ermee!

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 23:20

dank jullie wel! Ja dat recht op zitten is zeker niet mijn sterkste kant, hihi! Heb geregeld zit les, maar wat is het moeilijk.

hannahtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:24

Wauw! Supermooie paardje! Het loopt ook zo mooi! Maar nu genoeg gekwijl, :+
Rijtechinsch zou ik er inderdaad meer opletten om trots te zijn in je houding. Op sommige foto's moet je ook wat meer voor je uitkijken en je ellebogen aan je lijf houden. Verder ziet het er netjes uit!

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:30

wat een gaaf paard!! je lest bij de ponyclub in hoogland zie ik? jij komt me erg bekend voor..

edit: ik heb wel is op de hyves van stal zeldert gekeken, jij was eerst de eigenaar van Noa of niet? Noa staat nu bij ons op stal

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:42

Wat een ontzettend leuk ding heb je daar onder je kont! Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je moeite hebt met rechtop zitten, maar dat ligt niet aan jouw kunde: je zadel is namelijk te klein (te kort)...
Omdat je bovenbeen aan de lange kant is voor dit zadel kom je wat achter op de lepel te zitten. Die zorgt er voor dat je heup kantelt waardoor je te veel op je kont gaat zitten. Dat zorgt er weer voor dat je met een bolle rug gaat zitten, wat je compenseert door achterover te gaan hangen en waardoor je je hoofd naar voren moet steken... Ik wed dat je veel druk in je beugels moet zetten, of moet knijpen met je knieën om enigszins fijn te kunnen doorzitten. 1 klein oorzaakje met een hele kettingreactie. Het is dus niet dat jij niet goed kunt zitten, maar dat je niet goed kunt zitten op dit zadel... :)* Kijk maar eens naar de 'fout moment' galopfoto: daar kom je iets uit het zadel, wordt je er dus niet meer door gehinderd en daar is je rug nagenoeg recht, en maak je een zo goed als loodrechte hoek met de grond... zoals het hoort dus!

Ik weet niet of je al lang op dit zadel rijdt? Zo ja dan kan het zijn dat je er helemaal aan gewend bent en in een ander (passend) zadel het gevoel hebt dat je houvast kwijt bent. Als je pas kort op dit zadel rijdt dan ben ik er van overtuigd dat het plaatje er heel anders uit ziet als je op een passend zadel gaat zitten! Ik heb zelf een hele geschiedenis aan zadelperikelen achter de rug en geloof me, een zadel dat niet helemaal goed bij ruiter of paard past is funest voor je zit! Mijn laatste ervaring is een scheef zadel en daarvoor een hele rits achterover hangende zadels. Ik kan nu weer van voren af aan beginnen met zitles terwijl ik vanaf mijn 6e jaar rijd... de zadelperikelen zijn van de laatste twee jaar: zo snel kan het dus gaan!
Laatst bijgewerkt door GreaseMonkey op 04-04-10 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:57

Wat een plaatje om te zien. Leuk om te lezen dat je al lekker naar buiten kunt en samen aan het genieten bent.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 06:34

Wat een lekkerding!!!

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 07:49

Wat een leukerd zeg.
ziet er echt heel goed uit man wat heb jij een geluk met dat paard!
Tip: nog iets rechter op gaan zitten!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 07:52

Wat een geweldig die heb jij onder je kont! :D
Probeer inderdaad niet als een zoutzak te gaan zitten, ik ben in twijfel of het zadel niet iets te klein is voor je.

Top dat je het zo lekker rustig oppakt. :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:58

Erg mooi paardje!
En mischien beetje offtopic, maar zie dit nu toevallig voor de 2e keer, waarom dat touw om zn hals? :)

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:49

Blabla1980 schreef:
Erg mooi paardje!
En mischien beetje offtopic, maar zie dit nu toevallig voor de 2e keer, waarom dat touw om zn hals? :)

Mocht haar paard bijvoorbeeld schrikken dan kan ze het touw vastpakken in plaats van de teugels en voorkomt ze daarmee dat ze het paard tijdens de schrikreactie in de mond trekt. (en daarmee misschien een nog grotere reactie oproept)

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 10:24

Ik heb het touw er omheen omdat ze nog wel eens wil staken en dan omhoog komt en omdat ik niet in haar mond wil trekken met schrik reactie's.

bedankt voor de leuke reactie's.

Ik ga aan mijn instructie vragen over mijn zadel. maar ik heb zelf een soort reuma en heb in dit zadel juist geen pijn meer. Had eerst een Br en die zit was te diep.

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:07

Gaaf paard heb je zeg! Vind het er heeel netjes uitzien! Lekker ontspannen! En wat je al zei lekker op zn eigen benen.. heel fjn beeld om naar te kijken! Jullie komen er wel...hele leuke combi.. goed gefokt :D

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:13

Hy Claudia het is en blijft een leuk dier en zeker goed gefokt. Toch mooi paard ook om weer een mooi paard mee te fokken als die lekker in de sport loopt. hahahahaha dan kan je tegen die tijd je andere jonge dier oppakken. LOL jij komt je tijd wel door.

femkeVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:48

Je rijd wel netje maar je moet er op letten je hakken iets meer uit te drukken

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:50

Hee Claudia!
Zo het is dat ik de naam zag staan anders had ik Bo echt niet herkend. Wat een knapperd ie het geworden! :~
Misschien wat trotser op je mooie paard gaan zietten :D Je hebt hem ook lekker aan het lopen!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:18

Wat een mooi paardje! Wat ik erg goed vind is dat je haar niet te laag / diep rijd, het ziet er van voren ontspannen uit en haar hals / hoofd houding is, zeker gezien haar leeftijd, heel goed :)

Ik ben wel fan van Special D. nakomelingen, hij fokt goed en de nakomelingen zijn vaak zo mooi! Ik had er zelf ook bijna 1 gekocht, maar die werd jammergenoeg niet zadelmak.

Dat recht op zitten, waar sommigen in dit topic het over hebben, komt vanzelf wel goed. Gewoon blijven oefenen, dit gaat op den duur steeds beter.

Veel succes en plezier met je mooie merrie!

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:28

Ik ben zo'n ontzettende fan van je rijstijl! Lekker paardje het zelf uit laten zoeken, hij komt vanzelf wel naar je toe!
Wel mag je idd rechtop gaan zitten en minder naar je mooie diertje kijken!
Maar zodra ze lekkerder gaat lopen zal jij lekkerder gaan zitten!

Veel plezier & succes :)

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 20:26

dank jullie wel! ik ga vast ooit met haar fokken, maar eerst naar de merrie keuring. hoop dat ze ster word. Haar moeder is een keurmerrie van Elcaro x winckenburg(Noludith)

Ik hoop ook een beetje dat als het rijden helemaal gewoon word zonder spanning op vreemd terrein dat ik dan idd rechter op ga zitten en minder naar haar koppie ga kijken,

Suus, kom je anders weer een keer foto's maken???

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:32

Hoi Claudia,

Wat een leuke foto's! Het ziet er echt al goed uit.
Lekker ontspannen aan de voorkant, daar zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Zelf vind ik het zadel ook wat minder. Maar het is natuurlijk blangrijk dat je zonder pijn kunt rijden. Maar het is wel wat zonde van je houding, want die heb ik veel netter gezien.

Alles verder goed met jullie?

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:35

wat een onwijs gaaf paardje!! Vind dat de special-D's altijd zo onwijs kunnen draven!
Zoals al eerder genoemd heb ik ook het gevoel dat het zadel voor jou te krap is. Je zij zelf al dat een diepe zit niet fijn is voor jouw gezondheid, maar er zijn ook genoeg zadel (misschien zelfs wel precies hetzelfde zadel als dat jij hebt) die een maatje groter zijn en niet diep zitten! Gewoon een kleine tip.
Heb zo'n gevoel dat dit echt een toppertje gaat worden onder het zadel ;)! Succes!

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 20:36

Ja mijn houding is echt minder goed, maar heb toch echt de hoop dat het beter word als ik zekerder word op vreemd terrein, dit was de tweede keer voor bo. Kan nog wel een keer mijn fysio laten komen kijken, wat zij zegt. Het zadel ligt op bo erg goed, maar mischien een maat groter ofzo dan, 18,5 inch?