Ik rijd haar ongeveer 3 keer in de week, maar dit valt voor mij niet mee omdat ze redelijk wat probleempjes heeft.
En ik ben een doorzetter en wil er dus vanaf en het samen overwinnen!
Dus kom maar op met al die tips en mogelijkheden!
Hieronder even een lijstje met de problemen tot zover:
- De galop, ze rent er maar een beetje op los als het haar uitkomt en snapt niets van de hulpen die ik haar daar voor geef, de enige manier om haar in galop te krijgen is haar te "schoppen"..En dat zie ik echt niet zitten, buiten dat dit "zielig" is, ziet het er ook gewoon niet uit. Dus hoe leren wij dit haar aan en andere tips?
- Conditie, haar conditie is naar mijn mening op zijn zachts gezegd "waardeloos". Als ze al galoppeert dan is ze binnen 1 min al weer aan 't draven. Ze houdt het gewoon niet vol. Na een beetje werken is ze helemaal kapot. Soms maakt ze in de bak een soort van gekke 5 minuten mee en dan is ze er helemaal kapot van. Haar energie verbruik klopt dus niet. Hoe bouwen wij haar conditie op?
- Reactie op been, Zij luistert nauwelijks tot niet naar mijn been, of je moet weer "schoppen", iets wat vreselijk is. Ze loopt dus ook niet goed door. Hoe moeten wij dit oplossen?
- Voltes/bochten draaien, Als wij met haar aan 't rijden zijn dan heeft zij ontzettend veel moeite met het lopen van ronde figuren, zij valt dan vaak terug in een tragere gang of snijdt de helft van de bak af. Hoe leren we haar dat?
- Teugels hangen, Ze hangt soms in de teugels, iets wat niet fijn is voor je handen. Oplossingen?
- bit indoen, Ze heeft ooit een ongelukje gehad met het bit en daardoor krijg je het heel lastig in, ze gooit haar hoofd in de lucht en het kan gewoon zoveel sneller klaar zijn dan dat het nu is. Iemand oplossingen?
- Struikelen, Ze struikelt vrij vaak, ik weet niet hoe ik dat moet oplossen dus iemand?
- Ervandoor schieten, Ze schiet er regelmatig weleens vandoor in een open rijbak of weiland. Dan wil ze galoperen, bokken en ik vraag me af wat je hieraan kunt doen. Wie wie oh wie?
Veel van deze problemen staan in verband met elkaar, tenminste dat denk ik , zover ik daar iets vanaf weet.
Ik hoop echt ontzettend dat jullie mij kunnen helpen, zodat wij beter worden!
Alvast heel erg bedankt!

Dat kan veel van die dingen toch wel verklaren..
*ongveer dan*