Wanliki (stravinsky x Ursus)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danmaarzo

Wanliki (stravinsky x Ursus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:16

Hey Hallo,

Ik had gezegd dat ik nog betere foto's zou krijgen.
Nou bij deze.
Ze liep beter als de keer ervoor.
Af en toe mag ze nog wat meer opwaarts en nog iets meer achterbeen maar vind dat ze het super doet.
Zal een foto plaatsen van hoe ze was toen we haar kochten, dan kunnen jullie zien hoe veel ze veranderd is.

Ze heeft een hele moeilijke rug en vaak ook veel last van haar rug daardoor heeft ze een op maat gemaakt zadel. Mijn instructeur is gediplomeerd in zadels op maat maken enzovoort. Mijn zadel moet achter meer omhoog. Maar hij word niet opgevuld (worden de kussens te hard) maar er komen 1 of 2 laagjes vilt tussen de kussen en de lepel. Mijn zadel gaat deze week naar de Stübben fabrikant en wordt dit gemaakt. Heb het zadel pas 3 kwart jaar dit omdat ze toen pas bespierd was. Daarvoor een goedkoper zadeltje erop gehad.
Ik moet dus zolang even met dit dekje ertussen rijden.
Mijn paard heeft hier totaal geen hinder van, ze loopt hier zelfs beter door.

Mijn verbeter punten in mijn houding:
* Tenen naar binnen.
* Handen meer rechtop en dichter bij mekaar
* Ik knik links in waardoor mijn linkerschouder lager hangt en mijn rechterhand omhoog gaat.
* Af en toe niet te veel naar achter leunen en nog iets langer maken.

Wanliki
Stravinsky x Ursus x Planeet x Uppercut
6 jaar
M2+1
Over 2 weken weer onze eerste wedstrijd

1. Hier loopt ze op de voorhand, maar ik was haar nog aant loswerken. Dan stel ik haar wat lager in, dan gaat ze haar rug later beter gebruiken.
Afbeelding

2. Idem
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Lekker Achterbeen *D
Afbeelding

6. Mijn Houding :o
Afbeelding

7. Volgens mij was ik Schouderbinnenwaarts aan het doen, Mag meer linkerstelling
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Mag iets ronder.
Afbeelding

10. Beetje wazig.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Lekker kontje :o
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Zo was ze toen we haar kochten.
Afbeelding

Dankjewel voor jullie tijd.
Commentaar mag altijd natuurlijk maar hou het lief.

x
Laatst bijgewerkt door Danmaarzo op 30-03-10 16:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Ossie96

Re: Wanliki (stravinsky x Ursus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:18

Ze ziet er goed uit, lekker wat bespiering erbij en je rijdt haar naar mijn idee lekker ontspannen. Het geeft een fijn beeld!

Wat heb je onder je zadel en waarvoor dient het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:18

Vanwaar dat extra dekje onder de achterzijde van je zadel?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:20

dat is ook mijn vraag ja

en let op je handen je moet ze wel netjes sluiten heb het idee dat het niet zo is op de foto's namelijk

shoot me if wrong

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:21

Ohh jaa dat was ik vergeten erbij te melden haha

Mijn instructeur is gediplomeerd in zadels op maat maken enzovoort. Mijn zadel moet achter meer omhoog. Maar hij word niet opgevuld (worden de kussens te hard) maar er komen 1 of 2 laagjes vilt tussen de kussen en de lepel. Mijn zadel gaat deze week naar de Stübben fabrikant en wordt dit gemaakt.
Ik moet dus zolang even met dit dekje ertussen rijden.

Mijn paard heeft hier totaal geen hinder van, ze loopt hier zelfs beter door.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:22

Ziet er erg netjes uit! Paardje is ook veel veranderd en heeft mooie bespiering gekregen!

Mijn vraag is ook wat heb je onder het zadel liggen?

En wat je zelf al zei je handen!

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:23

Ik vind het echt een heel mooi paard!! En ik vind dat ze echt mooi bij je loopt. Maar wat heb je voor doekje onder je zadel?? Dat lijkt me een vreemde drukplek geven.
Als je halt houdt, ga je een beetje in de stoelzit. Verder geef je eigenlijk zelf precies het commetaar dat ik zou willen geven :) Handen rechtop en bij elkaar/ tenen naar binnen/ niet opzij hangen en soms leun je wat naar achter en soms wat naar voren.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:24

Even hierboven lezen

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:25

toen was ik al aan het typen ;) Denkt je instructeur dat het met extra laagjes de functie hetzelfde blijft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:26

Dit is geen harnachement discussietopic maar als een zadel achter te laag ligt...... is de boom dan niet gewoon te smal geworden? Zeker als je paard door training breder is geworden. Dan is het niet vreemd dat de boom 1 of zelfs 2 maten breder kan.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:27

Mijn zadel gaat hierdoor achter omhoog, dus zeg maar het stukje van de lepel. De kussens mogen niet te hard worden want dan krijgt ze weer last van der rug. Maar door die laagjes komt het zadel weer in balans en evenwicht.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:29

Juliette86 schreef:
Dit is geen harnachement discussietopic maar als een zadel achter te laag ligt...... is de boom dan niet gewoon te smal geworden? Zeker als je paard door training breder is geworden. Dan is het niet vreemd dat de boom 1 of zelfs 2 maten breder kan.

Mijn zadel was helemaal nieuw toen we ut zadel kochten, was speciaal aangemeten enzo. Maar nu is het zadel al ouder en zijn de kussens gezakt. Daardoor is het zadel achter te laag gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:43

Damoiseaux2 schreef:
Juliette86 schreef:

Mijn zadel was helemaal nieuw toen we ut zadel kochten, was speciaal aangemeten enzo. Maar nu is het zadel al ouder en zijn de kussens gezakt. Daardoor is het zadel achter te laag gekomen.

Ieder zijn mening. Het enige wat ik zie is een zadel wat is aangemeten op een ongetraind en ongespierd paard. Durf er best een weddenschap op af te sluiten dat je paard daar nu uitgegroeid is.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:46

Juliette86 schreef:
Ieder zijn mening. Het enige wat ik zie is een zadel wat is aangemeten op een ongetraind en ongespierd paard. Durf er best een weddenschap op af te sluiten dat je paard daar nu uitgegroeid is.

Ik heb haar gekocht toen ze 4 was.
Ze word in juli 7 en heb het zadel pas een 3 kwart jaar.
Eerder had ik juist een zadel wat goedkoper was en toen fijn lag. dit i.v.m. der bespiering wat nog moest komen etc.
Toen der bespiering der was hebben we dit zadel pas laten aanmeten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:08

jee wat een knapperd
en loopt ook lekker ontspannen hoor :)
hmm als tip omdat het H@W is
mischien iets meer voor je uit kijken :)
zie je op sommige foto's nog naar onder kijken.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:49

Het rijden geeft een fijn beeld! Lekker ontspannen!
Ze lijkt goed los te laten en dr rug te gebruiken. Persoonlijk vind ik het lijken alsof ze nog wel wat meer mag buigen in dr lijf, meer lengtebuiging. Op de foto´s lijkt het alsof ze zich daarinw wat recht maakt/vast houd..

Succes verder, vid jullie een leuke combi!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 19:55

Dank jullie wel!:)

Ze mag inderdaad meer lengtebuiging hebben. Daar zijn we hard mee bezig dit omdat we dat ook nog nodig hebben voor de SB, traver, appuyementen etc. Ze pakt het heel goed op moet ik zeggen.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:59

Dat is mooi, je ziet dat er een beginnende buiging is, maar ze zou ng wat meer door mogen buigen. Maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.. Vooruitgang en het snelle oppakken gaat er vast voor zorgen dat ze nog fijner word!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:16

Leuk paard. Ik ken ook een Stravinsky x Ursus... bijna zelfde naam, dus waarschijnlijk wel familie ;). Wereld van verschil met je laatste foto!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 11:17

Haha dankjewel!:D

Simi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:17

Ik vindt het er echt leuk uit zien samen!
Hoe oud is het paard eignelijk?
Leuk paard.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 11:18

Het paard word in juli 7. ze is in augustus 3 jaar zadelmak!:)

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:32

Ze ziet er in ieder geval beter uit dan toen je haar kreeg! Je ziet echt het verschil qua bespiering. Dat is in ieder geval al goed. Je geeft zelf inderdaad al aan dat ze er wat ronder doorheen moet en dat je handen/je zit een probleem is. Verder moet je de schouderbinnenwaarts inderdaad iets meer om je binnenbeen heen rijden . Verder laat ze op de eerste foto's de hals en rug lekker ontspannen. Op een paar foto's waar ze wat meer opgerichter loopt vindt ik (wanneer ze ook niet zo fijn rond is) dat ze haar hals niet zo mooi los laat.

Voor de rest ziet het er goed uit en jullie zijn een leuke combinatie.

Lidy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:18

je handen netjes sluiten en soms je hakken wat naar beneden (:

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:21

Ziet er mooi en ontspannen uit ;) Als ik je een tip mag geven over het dekje onder je zadel, ik zou hier niet te lang mee blijven rijden want door de druk kan je zadel anders gaan staan en loop je straks tegen nog meer problemen aan. Vooral ook omdat je paard al een moeilijke rug heeft zoals je al aangaf is het denk ik niet bevordelijk voor haar rug..