2e prijs met Royal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

2e prijs met Royal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 17:00

Afgelopen zondag (28 maart 2010) had ik weer een FNRS wedstrijd met Royal.
Royal is niet mijn eigen paard, maar een manegepaard! Ik rijd 1 á 2 keer per maand op hem.. Houdt hiermee een beetje rekening met beoordelen! ;)

Even wat info:
- Naam paard: Royal
- Stokhoogte: ong. 1.75
- Mijn persoonlijke wedstrijdpaard :P (niemand anders wil wedstrijd op hem doen..)

Het niveau van de wedstrijd dat wij reden, was F7b. Dit staat (volgens mij) gelijk aan B-niveau.
Royal was super braaf en heeft heel goed zijn best gedaan! Wij zijn dan ook 2e geworden van de 14, met 221 punten!

De punten waar wij aan werken:
- Mijn houding (rechtop, handen dragen)
- Royal actiever en meer op de achterhand laten lopen
- Stillere (onafhankelijkere) houding met doorzitten

1. Binnenkomen in draf
Afbeelding

2. Halthouden en groeten
Afbeelding

3. Inzet gebroken lijn met volte
Afbeelding

4. Inzet volte 10 meter
Afbeelding

5. Volte 10 meter
Afbeelding

6. Slangenvolte
Afbeelding

7. Slangenvolte
Afbeelding

8. Galop rechts
Afbeelding

9. Galop rechts
http://i41.tinypic.com/154vc5l.jpg

10. Galop links
Afbeelding

11. Drafje
Afbeelding

12. Afwenden
Afbeelding

13. Halthouden en groeten
Afbeelding

14. Klaaaar!
Afbeelding

15. 2e prijs!
Afbeelding

Voor de mensen die het leuk vinden, hier ook nog het filmpje van de wedstrijd :D
De grootste fouten in het proefje:
- Bij het wegrijden uit halthouden (aan het begin) schrok Royal, en sprong een beetje opzij.
- Bij de middendraf, een paar huppelgalopsprongetjes ertussen.

http://www.youtube.com/watch?v=Kjwfo2iPRgU

Commentaar, tips en reacties natuurlijk welkom :D We willen lerenlerenleren :j

Snoevie

Re: 2e prijs met Royal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:31

gefeliciteerd hoor.
ik had in je priveles topic ook als tip gegeven dat je je sporen beter nog even zou kunnen aflaten,totdat je beenligging stiller is,ik denk dat je ze in de F7 ook nog niet nodig hebt.
verder vind ik je vrij streng met je handen,probeer nageeflijkheid niet af te dwingen met je handen.

verder erg netjes!en een mooie beker

knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:40

Ik vind je ook erg streng met je handen, en probeer de achterhand er ook een beetje onder te krijgen!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:55

Bedankt voor de reacties! Waar maken jullie precies uit op dat ik streng ben met mijn handen? Want ik heb zelf namelijk niet echt dit idee..=O Ik heb met Royal namelijk bijna niets in mijn handen.. ?!

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:57

Vind het er netjes uitzien hoor. Je handen mag je iets meer dragen en recht op houden.
Veel succes verder.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:50

Vind je houding wel verbeterd sinds vorige topics.
Toch vind ook ik je te streng met je handen. Bijv. foto 3 en 4 zien er niet fijn uit. Je hebt je handen bijna op je bovenbenen en paardje doet zijn mond open. Zie liever dat je je handen wat meer boven de hals draagt en wat meer naar voren.
Foto's vertekenen misschien iets want het filmpje ziet er minder streng uit.

Maar gefeliciteerd met je prijs!

liesje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:26

Ik vind het knap dat je een manegepaard zo aan het lopen heb!
Probeer zelf wat minder streng te zijn met vooral je binnenhand, rijd hem meer met je benen de wending door i.p.v. met je handen.
Verder zal ik hem graag wat meer over de rug zien dus dat hij zich laat maar in de houding laat 'vallen' en er niet zo sterk en strak in loopt.
Succes en gefeliciteerd met je prijs!

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:52

Je handen proberen rechtop te houden en te dragen, nu liggen ze op sommige momenten bijna op je bovenbeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:00

Ik dacht al, ik ken dit paard, maar dit is op de Delft!
Ziet er goed uit, probeer aan de houding van je handen te letten.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:04

Ziet er netjes uit en idd is toch lastiger met een manegepaard als je er maar weinig op rijdt.

Maare waarom peesbeschermes om tijdens een wedstrijd??. Officieel mag dat namelijk ook niet. Manege worden geacht de algemene geldende wedstrijd regels aan te houden. Wel zo duidelijk voor iedereen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:09

gefeliciteerd met je prijs hoor! Ik vind het knap van je dat je een manege paard zo aan het lopen krijgt. Ik heb zo een slecht beeld misschien van manege paarden :P

Probeer je handen wel rechtop te houden het ziet er zoals meerdere zeggen best streng uit.

succes verder!

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:53

Ze hebben op de Delft best fijne paarden lopen. Over de peesbeschermers, ik heb een aantal keer bij de jury geschreven (deze keer niet) maar daar worden inderdaad opmerkingen over gemaakt, tenzij het paard altijd met beschermers loopt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:58

Ik ken het paard en niet de ruiter.
Wederom hetzelfde commentaar als in je vorige wedstrijdtopic: Royal loopt nagenoeg continue achter de loodlijn (iets wat mij mateloos irriteert tijdens een dressuurwedstrijd). Probeer toch echt die neus 1 á 2 cm voor de loodlijn te krijgen ipv 3cm erachter! Zegt de jury hier niets van?
Verder vind ik het wel leuk dat Royal zo 'braaf' is bij jou!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:11

ik vind het er wel goed uit zien hoor ;) alleen je hobbelt nogal bij het doorzitten,maar dat zeg je zelf al

probeer ook je teugels wat korter te pakken, en je handen rechtop te houden en wat hoger
dzan zit je wat meer in de 'dressuurhouding'

en ik vroeg je af, waarom je met peesbeschermers rijdt want dat iss verboden met wedstrijd XD dan kun je gedis

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:20

Vind het er goed uit zien hoor! Wat ik wil vind is dat Royal uit zichzelf al erg snel in deze houding loopt.. Ik zou het knapper vinden als je hem wat meer op de loodlijn kan laten lopen. Ook snap ik de peesjes niet helemaal, Royal draagt namelijk nooit peesjes...

Ook vind ik sporen nog niet nodig in zo een proefje!

Beetje veel commentaar, maar vond het er voor de rest wel heel netjes uitzien vooral ook de overgangen naar galop en draf!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:23

Nou van mij een dik compliment!!
Keurig gereden proef. Natuurlijk mag er hier en daar wat meer aan "gereden" worden. Wat meer vanuit het achterbeen, net even wat losser in de hals en rug enz. Maar voor een manege amazone op een manege paard beloofd dit echt wel wat voor de toekomst!!
Hopelijk krijg jij ooit je eigen paardje en daar ga je vast mee scoren!!!

En MLEENESS..ken jij dit paard of heb je er ooit op gereden????

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:23

Prisca schreef:
Ziet er netjes uit en idd is toch lastiger met een manegepaard als je er maar weinig op rijdt.

Maare waarom peesbeschermes om tijdens een wedstrijd??. Officieel mag dat namelijk ook niet. Manege worden geacht de algemene geldende wedstrijd regels aan te houden. Wel zo duidelijk voor iedereen.

Het gaat hier om FNRS wedstrijden, met een FNRS reglement. Dat zegt dat de manegehouder beslist hoe de paarden de baan in gaan wat betreft beenbescherming.

PS TS, nog steeds jammer dat je niet mee doet aan de zitcompetitie!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:26

mo_van_dijk schreef:
Ik ken het paard en niet de ruiter.
Wederom hetzelfde commentaar als in je vorige wedstrijdtopic: Royal loopt nagenoeg continue achter de loodlijn (iets wat mij mateloos irriteert tijdens een dressuurwedstrijd). Probeer toch echt die neus 1 á 2 cm voor de loodlijn te krijgen ipv 3cm erachter! Zegt de jury hier niets van?
Verder vind ik het wel leuk dat Royal zo 'braaf' is bij jou!

Op het niveau waarop TS rijdt nog niet. Pas vanaf de F9 wordt de constante verbinding bekeken en nageeflijkheid alleen in positieve zin en vanaf de F12 de nageeflijkheid in positieve als negatieve zin.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:38

Wooo wat een reacties opeens hihi :P
Ik begrijp nu wel wat jullie zeggen over mijn handen. Ik ben eraan aan het werken om deze wat hoger, meer bij elkaar en meer naar voren te houden. Tijdens wedstrijden wil dit nog niet echt lukken (denk door de zenuwen) :P

Ik heb toestemming om met beenbescherming te rijden tijdens de wedstrijden. Dit omdat Royal zo nu en dan met zijn benen tegen elkaar aan loopt! ;)

Het doorzitten vind ik inderdaad erg moeilijk op Royal, omdat hij behoorlijk opgooit! Dit is een kwestie van oefenen denk ik :P
Ook ben ik Royal in de dresuurlessen/privélessen (als ik erop zit) proberen om hem iets meer omhoog en met zijn neusje eruit te rijden. Ook dit gaat bij wedstrijden nog wat minder goed (denk door de spanning)!

@Ilja000; Jaa, ik vind het ook jammer dat ik niet heb meegedaan met de zitcompetitie, maar ik kon helaas niet :( Ik ben zeker van plan om volgend jaar wel mee te doen! :D
Wanneer ben jij weer jury bij ons? :D

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:44

Maar in de lessen loopt hij er niet mee :roll:
Inderdaad jammer dat je niet mee doet met de zitcompetitie, ziet er verder netjes uit +:)+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:45

in april ben ik er weer, maar ik weet niet welke rubrieken.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:50

@Tartara: hij loopt er idd niet mee in de lessen! Maar er zijn wel meer paarden die geen beenbescherming hebben, maar het eigenlijk wel nodig hebben volgens mij :P Als ik op Royal rijd, rij ik altijd met beenbescherming!

@Ilja000; Gezellig! :P Dan zie ik wel op de startlijst waar je moet! ;)

@Lidy_; Dankjewel :D

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:51

@ Channiiiej ik heb je in je vorige topics ook niet met beenbescherming zien rijden op Royal...

En dan zou hij toch alleen strijklappen nodig hebben? Voor toch niks?

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:56

Ik heb zondag heel even ingevallen (2 proefjes) met schrijven, maar daar heb ik een paard met beschermers zien lopen die er absoluut slecht mee liep. Manege paarden met beschermers lijjkt mij niet zo'n best plan, oververhitte pezen zorgen sneller voor onnodige blessures. Dat ze strijklappen omkrijgen kan ik me nog voorstellen, zelfde als met springen. (ik ben duidelijk geen fan van beschermers :+ ) Dan nog maar te zwijgen over de mensen die zouden 'vergeten' de beschermers af te halen. |( Maarja, daar gaat het hier niet over. Ik vind in iedergeval dat je netjes rijdt.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:58

@MLEENESS;
Hier paar topics, waar ik met gwn met beenbescherming rijdt ;):P
Ik heb idd ook topics dat ik niet met beenbescherming rijdt, maar toen had ik nog geen beenbeschermers! ;)
[RT-HAW] Privéles Royal
[RIJ-ITP] Privéles Royal!

Maar, ik heb toestemming om ermee te rijden, dus dan maakt het verder toch niet meer uit?! :P