Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Storm76 schreef:Sommige pony's zijn nerveuzer dan anderen. Daar kan voer niks aan doen.
Misschien kun je beter een oudere brave pony kopen voor je jonge dochter, dat zijn toch vaak de beste leermeesters. Het probleem wat jij beschrijft is niet zomaar op te lossen, en al helemaal niet als de pony tijdens het werk alleen maar drukker wordt en het tussen de oren zit zoals je schrijft, dan heeft vooraf longeren ook geen zin.
Staat de pony wel voldoende buiten overdag?
Veel succes ermee! goldyp schreef:Heb ik geprobeerd
Pony wordt helemaal gek met lange benen om zich een om te verongelukken.
Doen we niet meer.
goldyp schreef:Jij geeft een stom antwoord.
Ik weet alleen uit ervaring dat de pony het niet prettig vond dat er iemand die heel groot is zit te knijpen met de benen vaak dan ook in de buurt vd liezen.
Iemand van 12 of 13 is toch echt wel te groot voor een pony van 1.20 hoog.
Mijn dochter rijd op de meeste andere pony's goed alleen met deze wil het net nog niet helemaal lukken.
Dat de pony vlug is daar kan zij zelf niets aan doen.
ja en ook de pony moet nog veel leren maar er is wel degelijk verschil tussen iets nog niet onder de knie hebben en dat daarom het werk minder gaat ofdat jezelf zo onrustig en kriebelig bent en dat je daarom het werk niet goed onder de knie krijgt.
Als zij rust in haar koppie heeft loopt ze vanzelf, helaas kan ze gewoon die rust niet gemakkelijk vinden.