wij hebben 2 welsh moutian pony's.. ze zijn nu nog 4 jaar (bijna 5).. vorig jaar zijn ze voor het eerst onder het zadel geweest een paar keer, dit ging vrij heftig
Luuk was vrij braaf maar Beau was zoals verwacht erg heet en schrikkerig.. maar nu zijn we weer begonnen.. ik stap zelf op Luuk, deze bolle man is zeer sterk en kan het makkelijk aan, anders zou ik het ook zeker niet doen... vandaar dat ik er ook voor koos om voor beau een ander meisje te zoeken die kan rijden.. want ik kan echt niet op hem. toen ben ik bij Anouk gekomen.. en meisje van bijna 10 jaar... rijd een jaartje ongeveer.. ze moet nog ontzettend veel leren maar heeft wel precies wat we zoeken voor beau... hele nette en vooral stille zit.. heel veel rust. en niet bang...
zo zijn we begonnen.. de verwachtingen waren simpel.. aangezien beau best wel een pittig mannetje is en hij zogenaamd ooooveral bang voor is.. hadden we ook niks anders dan een stress kop verwacht met het inrijden..
maar nee hoor... Beau komt boven een ieder van onze verwachtingen uit..
dag 1 kwam anouk kijken bij beau, beetje poetsen kennis maken enz.. leek goed te klikken!
dag 2 Anouk en ik ging Beau lekker longeren en als laatst mocht ze er op!!... ( alleen stappen aan de hand )
dag 3 aan de longeer lijn gestapt en gedraafd en stukje gegalopperd (hier zijn de foto's van !! )
dag 4 (gister) heeft Anouk op beau gezeten en zijn we een rondje gaan lopen door het bos ( we konden de bak nog niet in ).. natuurlijk had ik hem gewoon vast, maar zelfs voor een bal en iemand met een schep was meneertje niet eens bang!! ..toen we de bak in konden had ik besloten dat ze maar gewoon mocht blijven zitten, normaal longeren we eerst goed met elastiek enz enz. en dan mag ze er op... nu vond ik het niet zinvol Anouk weer af te laten stappen en dan weer op te stappen.. dus zijn we gelijk gaan longeren en ik heb het elastiek vrijwel helemaal los gehouden...
whaauuww.. wat was hij braaf.. ging echt zo goed!! ... daarna heb ik haar los laten uit stappen in de bak en heeft ze zelfs nog een stukje los gedaaft!!..
jeeh wat ben ik trots op die 2!! ... gaat echt zo fantastisch goed!!
zo dat was een lang verhaal... nu de foto's!! ... dit was dus de 2de keer dat Anouk op Beau zat.. wat zijn ze gek op elkaar!!
1) hier loopt beautje nog veel te diep .. dat doet hij eigenlijk aan het begin steeds voornamelijk in stap.. en dat word later beter... ( anouk trekt hem niet diep en het elastiek zit ook niet strak) dit rijden we er weer uit;)

2) hier hetzelfde als hier boven, verder wilt beau continu naar buiten hangen met zijn hoofd... ook hier werken we aan!

3) word hier allemaal al beter... leuk stel!!

4) Drafje!! (eerste keer zo aan de longe)

5) I love it

6) braferds!!

7) lief stel he!!

nou dat waren de foto's.. natuurlijk mag je commentaar geven.. maar hou het vriendelijk en opbouwend.. we beginnen net.
Groetjes, Nikita, Anouk en Beau
Wel een leuke combinatie zo. Haar rijbroekje kleurt zelfs bij de pony.
..