Hij lijkt me erg ingevallen en schraal... Gewoon lekker gaan schakelen, enzo dan hebben jullie er een prima paard aan lijkt mij zo
mariellexxx
Geplaatst: 28-03-10 13:02
Helemaal mijn paard qua uitstraling!! Loopt al erg netjes, ik snap dat jullie echt nog meer een team moeten worden! Maar dat komt zo te zien helemaal goed! Let goed op je binnenhand, die kan je vaker naar voren zetten, je houdt hem nu bij je. Qua voeding mag hij best wat meer hebben zo te zien, of is hij pas erg ziek geweest?
ja, ik weet dat hij erg mager is, hij komt zo van de wei en hij is pas nog ziek geweest.
paardebloemp
Geplaatst: 28-03-10 17:41
Als het paard wat voller is, is hij denk ik supermooi. Ik heb alleen het idee dat hij soms in een foute knik loopt, zoals op de derde foto. Verder denk ik dat je de sporen beter af kunt doen totdat je je voeten goed kunt houden/ nieuwe beugels hebt. En je handen naast elkaar en schouders naar achter, ziet het er gelijk mooier uit
Ik vind zijn manen trouwens geweldig Mijn paard heeft ook zo`n enorme bos.
mijn handen vind ik nog een beetje moeilijk omdat hij zo sterk is. En van mijn schouders, ik heb rugklachten dus ik kan mijn schouders niet lang naar achteren houden, maar toch bedankt!
Akecheta
Geplaatst: 28-03-10 18:49
)Hallo! Mooi paardje hoor! Ga je hem kopen? Hier even wat tips (ik weet dat foto's en het totaal beeld anders kunnen zijn, omdat foto's momentopnames zijn, maar heb je natuurlijk ook niet echt zien rijden Twee dingen vallen me heel erg op, en ik denk dat als je daaraan gaat werken, je een veel beter "plaatje" krijgt: - je linkerhand is echt veel te sterk. Er lijkt soms wel 15 à 20 cm verschil te zitten tussen linker en rechthand. Zou proberen hem meer "om te duwen" met je been ipv zo sterk met je linkerhand zijn. - de Thiedeman zou ik meteen er af halen. Liever een paard wat in het begin "sterren" loop te kijken (dat leer je rijtechnische wel oplossen) dan hem met zo'n korte hulpteugel rijden. Ik zeg dit (helaas) uit ervaring. Als je er te lang mee rijdt zo, dan heb je pas echt een probleem als je de thiedeman er straks af gaat halen. Dan kan je voor je gevoel waarschijnlijk weer overnieuw beginnen. Je zou bv een langere martingaal eraan kunnen doen (die redelijk los hangt). Als je dan een keer moet komen, dan zou je je hand wat omhoog kunnen bewegen. Dan komt de martingaal ook strak te staan, maar rijdt je verder gewoon alleen op de teugels. En, (dit kan echt het fotomoment zijn) op veel foto's rijd je met je sporen in zijn buik. Misschien komt dat dan wel door de beugelriemen.
Zie de toekomst wel goed in voor jullie samen! Succes met het nemen van een goede beslissing, groetjes,
O ja, als je nog maar anderhalf jaar rijdt... petje af voor je vorderingen in zo'n korte tijd!!!
Amyyy
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-10 19:28
verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 27-09-23 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Akecheta
Geplaatst: 28-03-10 19:30
Oe, allemaal boos worden is natuurlijk niet de bedoeling. Snap dat je dan toch een soort middenweg moet zoeken. Succes ermee!
Amyyy
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-10 19:32
X
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 08-07-25 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Akecheta
Geplaatst: 28-03-10 19:40
Nog een tip voor als je zonder thiedemand wilt rijden, terwijl ie toch om moet. Als je de klipjes los kan krijgen, dan kan je die terughalen door de bitringen. Als je ze los zou laten , dan vallen ze naar beneden en hangen ze voor zijn voorbenen. Nu kan je de 2 losse stukken met de klipjes boven je hals van het paard vastmaken. Dan rij je met gewone teugels, en hangt de thiedeman alleen om de hals van je paard.
'k heb niet zo'n verstand van voeding. Hangt ook erg van het paard af en van de hoeveelheid werk, etc. Er zijn al wel veel topics over, dus misschien even de zoekfunctie gebruiken.
het probleem is alleen dat mijn moeder er altijd bij is. Maar een vriendin van haar rijd er ook op, hij wordt miscchien van ons samen en die doet er de thiedeman er wel af. maarja ik kan er niet veel aan veranderen anders wordt ze weer helemaal boos. ik zal wel eens vragen in een topic als hij genoeg eten krijgt
Ja helaas krijg je denk ik heel veel commentaar op het feit dat er een Thiedeman aan zit. Daar is nu eenmaal van bewezen dat paarden daarin gaan hangen en dat ze daar niet goed hun lijf van leren gebruiken. Maar ik snap dat je hier niets aan kunt doen dus zal ik daar verder niets over zeggen.
Ik wil verder zeggen dat ik vind dat jij er al heel netjes op zit voor iemand die anderhalf jaar rijdt. Knap! Probeer wel je hakken meer uit te drukken en je tenen in de richting van de oren van het paard. Dan zit je er iets minder aan met je spoor. Drijven doe je met je kuit en ter verduidelijking van je hulp kun je je spoortje gebruiken, maar niet als drijfmiddel.
Verder moet je op je handen letten, die zijn op elke foto plat.
Ik zou zeggen: ga zo door en laat je moeder dit topic even lezen wat betreft de thiedeman