Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

jojoni schreef:Mijn pony is heel leergierig en kan dus echt niet een halfuur lang rondjes galloperen en 2/3 keer stoppen.. Daarin biedt de dressuur dan voordelen omdat je de overgangen oefent, de figuren en telkens andere dingen kunt doen.
). Maar dat wil nog niet zeggen dat je op je paard stapt, teugels los laat hangen en wat gaat rondhobbelen. Western ziet er soms heel simpel uit, maar ís het niet.
jojoni schreef:Ik rijd nu elke week op een manege (western) en heb voorheen 11 jaar dressuur gereden.
Met het losser van de western bedoel ik dus niet van de teugels los, maar met geluiden end werken.
Mij maakt het niet zoveel uit wat ik ga rijden, het is meer dat ik met het vraagteken zit rond mijn paard.
Ik wou haar eerst western leren omdat ze van nature al omlaag loopt en goed reageert op geluiden,
maar nu is ze zo leergierig dat ik bang ben dat ze zich gaat vervelen in de western...
dapperdier schreef:Leergierig, nieuwsgierig, zelfverzekerd in de bak en ook buiten, gewillig volgend. Vanaf de grond kunnen eigenlijk alle dresuur en westernknopjes erop zitten voor dat je er ook maar een zadel op hebt gelegd!
Het is een gevleugelde uitspraak maar wederom, de basis van paard is hetzelfde ongeacht de disipline die je later kiest!

phormicola schreef:Waarom kun je het niet allebij doen? Eerst met het een beginnen, later met het ander, nog meer variatie!